آموزش دهید دقیقا چگونه نمای سنگ را در 2 روز بهبود دادم

به این تریتب که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد.نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند. چرا که در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در اجرای نمای ساختمان، ممکن است با حوادثی مثل سقوط مصالح از ارتفاع روبرو شوید که می تواند بسیار خطر آفرین باشد. سرامیک هایی که در این نما مورد استفاده قرار می گیرند از مواد معدنی غیر فلزی هستند که شما باید بدانید خاصیت فلزی درون آنها وجود ندارد. این نرمافزار برای شما هیچ محدودیتی از بابت طراحی ایجاد نمیکند مانند یک نقاش که فقط ابزارهای کارخودش را میشناسد وارد مرحله طراحی و خط فکری خودخواهید شد. اینکه ساختمان شما مسکونی باشد یا اداری، طراحی نما متفاوت صورت می گیرد. نمای دیگری که باز هم استفاده بیشتری در بین نماهای خشک دارد، نمای خشک کاپوزیت است.این نما نیز مانند نمای کرتین وال جزو مدرن ترین نماهای خشک است.استفاده ویژه این نما در ساختمان های تجاری است.همچنین می توان پنل های کوچک و بزرگ آن را به راحتی فروشندگان تهیه کرد که از دو لایه ورق به جنس آلومینیوم است که توسط موادی به نام پلی اتیلن ( یا مواد مخصوص کند سوز و نسوز ) به یک دیگر متصل شده اند.

طراح و مجری نمای خشک

This w᠎as c᠎re ated ​with the help  of behsaznama C᠎ontent Gener​at or DE​MO.

با استفاده از نمای خشک، زمان پروژه را بسیار میتوانید کم کنید. این سکونتگاه جدید باید نیاز به شناسایی را برآورده سازد و بدین ترتیب تجلی «رابطه دوستانه» جدید بین انسان و محیط زیست اوباشد. نورپردازی غنی و اصولی به نوعی از نورپردازی گفته می شود که بتواند بر خصوصیت های شاخص در نظر گرفته شده در طراحی نمای ساختمان تاکید کرده و آن ها را بیش تر به چشم بیاورد. برای انواع نمای شیشه ای می توان نمای اسپایدری را نام برد که به صورت کامل در زیر توضیح داده شده. بازشوها: سطحی از نما و یا دیوارهای ساختمان که به منظور عبور یا تأمین نور و تهویه ، با مصالحی که قابلیت عبور نور و هوا داشته و یا امکان باز و بسته شدن را داردند پوشیده می شود. گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. این بدان معناست که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا، که در سطح شهری نیز تاثیرگذار است. در ایران تا اواخر قرن ۱۹ ارتباط خانه ها با نمای بیرون خود ، از طریق حیاط مرکزی صورت گرفته و توجه بیشتر به نمای داخلی ساختمان بوده است .

نمای مدرن سبک دیگری است که از مشخصه های آن، سادگی در طراحی نما، ترکیب مصالح مختلف اعم از سنگ، آجر، بتن، سرامیک، ورق، شیشه و دیگر مصالح است. بام بنا : سقف بیرونی آخری طبقه ساختمانت به عنوان بام تلقیمی شود، که همچون پوسته ای بر سر ساختمان قرار دارد که از نظر بصری به عنوان نمای پنجم ساختمان تلقی طراحی نمای ساختمان 6 طبقه می گردد. برای نصب هر یک از نماهای ساختمانی استانداردهای مشخص شده ای وجود دارد که هر یک از مجریان نصب نما به خوبی با استانداردهای موجود در مورد اجرای نماهای ساختمانی آشنایی دارند. این ساختمان بلند و باریک ، بین دو ساختمان موجود فشرده شده و نما این ساختمان توسط پانل های آلومینیومی پوشیده شده است که مانند کرکره قابلیت جمع شدن دارند. معمولا این روش برای نماهایی مفید است که مصالح سخت دارند؛ مانند سنگکاریهای تزئینی. این نوع از مصالح از سهولت نصب، انعطافپذیری و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین جزء مصالح نسوز به شمار میروند.

بنابر رویکرد استانداردها به طور معمول جدار خارجی ساختمان مورد ارزیابی در مقابل ضربه قرار میگیرد. این نما یک رویکرد مدرن در طراحی سنتی است. برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته می شود. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته می شود. همانطور که در طراحی نما و بام بنای ساختمان مسکونی پاسداران هم دیده می شود؛ طراحی فضای سبز بام به نحوی که در نما مشخص باشد؛ بسیار چشم گیر و تاثیر گذار در دید افراد بیننده است. ضرورت هماهنگی خط پیشانی ساختمان، پیش َآمدگی و تراز بام با ساختمان های همجوار. اجرای نمای ویژه ساختمان و انواع پارتیشن اداری از جمله فعالیت های آرمن می باشد. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود. در این روش، سایه هایی روشن و ملایم در میان مو ایجاد می شود که نمای سه بعدی به موها داده و موجب پرپشت دیده شدن آن می شود. در این مقاله سعی شد با معرفی نمای کلاسیک از پیشینه تا به امروز، روش های طراحی ، مصالح و ابزار معرفی گردند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت شرکت طراح و مجری نما.

دیدگاهتان را بنویسید