آنچه باید درباره نمای سنگ و چرا بدانید

مدل سنگ نما رومی نیز در متراژ سنگ موردنیاز تاثیر دارد. مرمریت نوعی سنگ نمای ساختمان است که ظاهری شیشهای داشته و در برابر گرما و سرما و خصوصاً رطوبت مقاومت کمی دارد. در معماری، خطوطی که توسط لبهها، گوشهها و پیشآمدگیها ایجاد میشود حس وحدت در نما ایجاد میکنند. این روش اجرای نمای سنگی بیشتر برای سنگهای فاقد خلل و فرج در سطحشان استفاده میشود. برجستهترین ویژگی سنگهای تراورتن وجود حفرههای موجود در سنگ میباشد که توسط رزین و یا بتونه قابلترمیم میباشند. 3-در زمان فرز کاری، زمانی که سنگ برش میخورد. روش پیچ و رولپلاک برای زمانی استفاده می شود که سنگ نما نصب شده و مدتی از نصب آن می گذرد. سنگ دارای انواع مختلفی است که باید برای نمای ساختمان نوع مناسب آن را برگزینید. برخلاف گرانیت که برای کارهای حجمی و ابزارزنی مناسب نیست سنگ مرمریت را بهراحتی میتوان ابزار زد و در کارهای حجمی استفاده کرد. افرادی که به دنبال متریالی قیمت مناسب برای نمای ساختمان هستند، آجر نما بهترین گزینه برای آنها می باشد. Th᠎is con​tent has been gen᠎erated by G​SA Con᠎tent Gen​er ator Demoversion.

قیمت اجرای نمای خشک

برخی از هنرمندان نیز تراورتن را به مجسمهای زیبا تبدیل میکنند که با محیطزیست در ارتباط است. سنگ های مرمریت با ساب و براقیت فوق العاده در سطح خود می تواند در کنار سنگ پله یا کف فرش مشابه در داخل ساختمان یک ترکیب زیبا را خلق کند و یا با استفاده از سنگ گرانیت یکی از محکم ترین و ماندگارترین مصالح جهان هستی را برای زیبا سازی ساختمان خود از آن خود کنیم. کنده شدن سنگ و روش محکم کردن آن در نظرها به سمت پیمانکار وسنگ کار کشیده میشود و دلیلهای مختلف، ولی گاهی عوامل جوی نیز نقش بسزایی دراین ریزشها دارند مثل لرزشهای خفیف زمین لرزه و باز بودن درز سنگ جهت ورود بارش باران در زیر سنگ و در این هنگام جهت محکم سازی با استفاده از چسب سنگ مخصوص(جلال سنج) و سفت کننده آن مورد استفاده قرار میگیرد اول زیر سنگ صاف شده و تمیز بهساز نما شود. در این روش سنگ نما را با دریل سوراخ کرده و سنگ را با پیچ و رولپلاک محکم می کنند. این دستگاه ها میتوانند بر روی تمام سنگ ها بدون هیچ گونه آسیبی شیار ایجاد کنند. در این روش، سنگ را در سطح نما می چینند و پشت آن را از دوغاب پر می کنند.

سنگ نمای گرانیت با توجه به قدرت و دوام بالا و قابلیت تحمل بلوکهای سنگین ازلحاظ تاریخی قدمت زیادی داشته و استفاده از آن در ساختمانهای تجاری و مذهبی بسیار پرکاربرد بوده است. مرمریت نیز همانند گرانیت گرانقیمت است. این سنگ در رنگهای خنثی موجود است. سنگ مرمر در رنگهای بسیار زیادی موجود است که رنگ سبز، زرد و سفید آن محبوبیت بیشتری داشته و برای کاربردهای خاص مثل نمای حرمها، مساجد، و لابی مکانهای عمومی استفاده میشود. برای رفع این مشکل باید مقیاس آن را از پنل بالای صفحه اصلاح کنیم. روش های تخریب سنگ ها توسط ضربه شامل سوراخکاری و برش شوک است و روش های تخریب انفجار با روش حفاری و انفجار انجام می شود که عمدتا برای استخراج سنگ های سخت استفاده می شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با نگاهی به بناهای بازمانده در دوران قبل از اسلام ( امپراطوری ایران باستان) همچون تخت جمشید به وضوح متوجه استفاده از صراحی ها ، مجسمه های سنگی ،کتیبه ها و ستون های بلند سنگی که همان المان های نمای رومی اند، می شویم . ᠎This a rtic​le has been w ritten  wi​th t᠎he help of behsaznama  Conte᠎nt  G​enerator DE​MO!

قطعات نمای خشک

نمای سنگی ساختمان را بر اساس مصالحی که در اجرای آنها به کار برده میشود به انواع مختلفی دسته بندی میکنند که هر یک نیز از ویژگیهای خاصی برخوردار هستند. نوع سنگ و مصالح به کار برده شده در نمای سنگی باید از مقاومت کافی در برابر عوامل آب و هوایی مانند نور خورشید، باران، سرما و گرما برخوردار باشند. البته این کار برای ساختمان هایی با ارتفاع بلند بسیار دشوار و خطرناک است! در داخل ساختمان از گرانیت برای کاشیکاری، فرش کردن کف و پلهها و دیوارهای تزئینی استفاده میشود. کوارتزیت(ماسهسنگ تغییریافته)، سنگ مرمر(سنگآهک تغییریافته) و گرانیت گنیس(گرانیت تغییریافته)نمونهای از سنگهای ساختمانی دگرگونی معمول هستند. میتوان از تراورتن آتشکوه، عباسآباد، دره بخاری، ابیانه و آبگرم بهعنوان سنگهای تراورتن سفید نام برد. کیفیت و خصوصیات سنگ تراورتن با توجه به تفاوت زمینشناسی، به منطقه منشأ آن وابسته است. گرانیت برای ساخت بسیاری از اشیایی که در زندگی روزمره با آن روبهرو هستیم استفاده میشود. به دلیل بالا بودن درصد سیلس در گرانیت این سنگ بسیار سخت بوده و در برابر سایش مقاوم است. نمای کامپوزیت به دلیل فلزی بودن نمی تواند عایق مقاوم انرژی و حرارت باشد و به دلیل نیاز اجرای شاسی زیر کار، ورقه میانی پلی اتیلنی و ورقه آلومینیومی از نظر اقتصادی به صرفه نیست .

دیدگاهتان را بنویسید