آنچه همه باید درباره نحوه اجرای نمای خشک ساختمان بدانند

3-در نظر داشته باشد که آجرهای نسوز باکیفیت که از مواد معدنی تولیدشده اند به خاطر متر یال طبیعی کانی ها و سنگ های معدنی در آجر به هنگام اجرا در نصب پیوند مستحکمی با ملات برقرار می کند و مانع از جذب آب و رطوبت در سرما و گرما می شود اما آجرهای معمولی که با پوشش های رنگ نانو فراوری می شوند و شبیه اجر نسوز می شوند و همچنین آجرنسوزهایی که پوشش آن ها توسط رنگ های مصنوعی فراوری می شوند در پیوند با ملات دچار ساختاری معیوب و آسیب پذیر می شوند که به مرورزمان در گرما و سرما دچار فرسودگی می شوند.چراکه رنگ مصنوعی که برای پوشش آجرها به کار گرفته شده است مانع جذب ملات به آجر در زمان نصب می شود. از دیگر نکات اجرایی آجر در نما با استفاده از چسب، دقت در بندکشی بین آجرها می باشد تا مانع نفوذ آب به دیوار پشت نمای آجر شود تا خطر یخ زدگی و جدا شدن نما از بین برود. این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

 This data has been w ritten with https://behsaznama.com Content Gener ator ​DEMO.

از این رو بعلت عدم چسبندگی مناسب قطعات سنگ کناری نما به دیوار پشتشان بعدا به موجب عواملی مانند وزش شدید باد، سنگها از نما جدا شده و سقوط می کنند. قطعات اسکوپ در شیارهای ایجاد شده در ضخامت سنگ قرار می گیرند و سپس اسکوپ های گالونیزه با استفاده از پیچ به نبشی زیرسازی نصب می شوند. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد. این روش برای سنگهایی باضخامت کم که امکان شیارزنی یا سوراخ نمودن ضخامت وجود نداشته مناسب است. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و…

هوای موجود در فضای بین سنگ و جداره ساختمان مانند یک عایق حرارتی عمل می کند. یک راه حل این مسئله، استفاده از ابزاری مخصوص جمع کردن ملات در فضای خالی است که دقیقاً بر روی درزگیر قرار میگیرد. در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. عدم اجرای نمای سنگی به صورت صحیح و اصولی باعث می شود که بعد از مدتی در اثر گرما و سرما و یا باد و حوادث طبیعی، سنگ نمای ساختمان سقوط کند و باعث خطرات جانی و مالی فراوانی گردد.در این مقاله به بررسی انواع روشهای اصولی اجرای نمای ساختمان با سنگ می پردازیم. در صورتی که نماهای دوغابی 10 تا 15 سال طول عمر دارد. البته قابل ذکر است که طول عمر نمای خشک 50 سال است. اتصالات فولادی که برای متصل کردن نما به دیوار استفاده شدهاند از نوع بستهای مفتولی دو تکه هستند. هر سنگ به وسیله دو اسکوپ به دیوار متصل می کنند. اجزایی که در اتصال نما آجری به دیوار استفاده میشوند، شامل دو قطعه متصل شده بیشتر بخوانید به هم هستند.

به عنوان مثال آجر شاموتی نوعی آجر نسوز است که در نمای ساختمان با آجر نما کاربرد دارد. این نوع اتصال، بیشتر در ساختمانهای کم ارتفاع به کار رفته و با قاب سبک چوبی و در مناطقی با خطر لرزهای و باد پایین کاربرد دارد. اجرای آجر نما به روش خشک یکی از جدیدترین و مدرن ترین روش های نصب آجر نما نسوز، قزاقی، دکوراتیو و… از جمله آنها می توان به آجر نما صخره ای، آجرنما نسوز، آجر نما قزاقی و آجر نما سنتی اشاره کرد. وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کرد. می تواند مورد استفاده قرار گیرد. شرکتهای نمای خشک در نحوه اجرای نمای خشک ساختمان از تجهیزات خاصی استفاده میکنند. ترکیب آجر با دیگر متریال ها یکی از راهکارهای مدرن سازی نمای ساختمان است. برای این سایت محفوظ می باشد و کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول است .

دیدگاهتان را بنویسید