آنچه همه باید درباره نمای خشک بدانند

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک مشخص است تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. تجهیزات به کار رفته در ساخت این قابها مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین، مقاطع سازه ای استاندارد نورد شده و یا مقاطع پیش ساخته آلومینیومی است. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. بخشی از مطالب برای نمونه در اختیار شما گذاشته شده است. اصولی ترین حالت استفاده از مش های فایبرگلاس با چشمه های کوچک ( ۴ میل در ۴ میل ) به وزن مخصوص حدود ۷۵ تا ۱۱۰ گرم با عرض ۶۰ یا ۱۲۰ سانت ( برای کم کردن پرت ) و چسب های پلی یورتان مخصوص تک جزیی با دو جزیی می باشد . آبشالر «آسیاب خرابه» با آن صخره های خزه بسته اش در همین منطقه ارس و در استان آذربایجان شرقی قرار داد. استفاده از نمای خشک سنگ مرسوم ترین روش در طراحی نما و اجرای آن می باشد. This da ta was g enerated with the he​lp  of behsaznama C onte᠎nt Generat​or  DEMO .

مجری نمای سرامیک خشک

شیشه معمولا در نمای این ساختمان ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند، در کنار شیشه نیز مصالحی از قبیل، سنگ مرمر، بتن و فلز نیز به وفور دیده می شود. یکی از مباحثی که در طراحی نظر معماران را به خود جلب کرده است، بحث اتلاف انرژی در ساختمان های مدرن که از سطوح شیشه ای گسترده ای برخوردار می باشند. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. وجود قابلیت انطباق این نوع نما با اقلیمهای مختلف نیز، مزیت دیگری است که اجرای آن را در اقصی نقاط کشور با تنوع آب و هوایی بالا، امکانپذیر ساخته است. برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست. روش خشک مزایا و ویژگی هایی دارد که باعث شده است رفته رفته کاربرد آن در سر تاسر دنیا بیشتر و بیشتر شود.

ی تر یا دوغاب سخت تر میباشد.

نمای خشک را چه شرکت هایی اجرا میکنند؟ این روش جهت ساختمان های معمولی اداری و تجاری و یا با طرح های خاص متداول است و طبعا هزینه کمتری را خواهد داشت . در این جلسه در خدمت مهندس امیر رضوانی بودیم و به گفتگو در مورد نمای های خشک و به صورت خاص نمای سرامیک پرداختیم. زیبایی طبیعت سرسبز و جنگل های تالش زبانزد خاص و عام است و با داشتن آبشاری به بلندی و زیبایی «لاتون» تکمیل می شود. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. هدف از ایجاد این دیوار پشتیبان انتقال بارهای مردهای که به سنگ نما و مهارها وارد شده به ساختمان است. بارهای ثقلی، تجهیزات اتصال سنگ، نحوه نصب و سکوی نگهدارنده در هنگام استفاده از این روش در طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان مورد توجه ویژه قرار گیرند. در مقایسه با ملات و دوغاب که با اشتباه کارگر ممکن است ملات از استحکام کافی برخوردار نباشد , در سیستم خشک با توجه به مصالح زیر سازی که به صورت صنعتی تولید شدهاند , محلی برای اشتباه تکنسین فنی وجود ندارد.

در چنین شرایطی بود که ایده اجرای نمای خشک در ساختمانهای بلند مرتبه، پا به عرصه وجود گذاشت. شرکتهایی با دیرینه موفق در این عرصه قدم گذاشتهاند. در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید. امروز که حدود دو دهه از ورود آن به کشور ما میگذرد شرکتهای بزرگ و معتبر، یکی پس از دیگری دستاندرکار اجرای طرحهای جذاب آن میشوند. مزیت این سیستم سرعت بالای نصب و قابلیت رگلاژ و همچنین استحکام و تنوع شکل رانر های آن می باشد البته که کلیپس ها نیز با رنگ ماندگار و همرنگ با سرامیک قابل انطباق می باشد. پروژه های نمای خشک در ایران چه بازخوردی داشته است؟ برای مثال باید از چهارچوب واتصالاتی استفاده شود که در برابر سرما و گرما و بخار آب و هم چنین گازهای سمی که در هوا هستند مقاوم باشند. بعنوان مثال سنگهای مانند تراورتن و گرانیت در اجرای سنگ نمای ساختمان اگر اسکوپ نشوند زیاد دوام ندارند. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. اجرای نمای خشک سرامیک یکی از رایج ترین انواع نمای خشک ساختمان است که این روزها به طور شگفت انگیزی مورد استقبال قرار گرفته است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با فروش تجهیزات نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید