آنچه همه باید درباره کرتین وال بدانند

متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ،کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت و … لازم به ذکر است که این اکلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد. به این منظور، بررسی اجمالی هر دو روش همراه با برآورد هزینههای مالی، زمان و نیروی کار، لازم و نصاب نمای خشک ضروری بهنظر میرسد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. تا به اینجای مقاله به صورت کامل با نمای خشک آشنایت پیدا نمودیم در ادامه قصد داریم با انواع متریال ها و مصالح استفاده شده در نمای خشک را با یک دیگر بررسی نماییم. نمای خشک فایبر سمنت به صورت صفحات سیمان الیاف دار یا فایبر سمنت است که کارکرد آن در ساختمان هایی است که اسکلت داخلی آنها به صورت بتنی و یا فلزی باشد.ساختار اصلی بدین صورت است که متشکل از الیاف سلولز و بافتی از سیلیکات و سیمان است.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

This article was g en᠎erated by behsaznama​ Con te​nt Gener​ator D emover sion​.

در عصر داده، متخصص اجرای نما

همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. در این روش اجرای نما بر خلاف روش سنتی مصالح با دیواره اصلی ساختمان فاصله دارند و به آن نمیچسبند. در این حالت ، اگرچه ما هنوز با گچ و گچ کار می کنیم ، زمینه ای که با آن سر و کار داریم مواد پیشرفته ای است. اما برای بهره مندی از این ویژگی ها باید انواع این نماها را با یکدگیر بررسی نماییم و در نهایتا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

عمر مفید نما در این روش از روش سنتی بیشتر است. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. نما در یک ساختمان، به سطوحی گفته می شود که با فضای باز در ارتباط است. سطوحی از بنا که با فضای باز فصل مشترک دارند، نما محسوب می شوند. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. روش نصب خشک که با عنوان روش نصب مکانیکی نیز شناخته شده است، با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام میپذیرد. پرسلان های اکسترودری یکی ازمقاوم ترین موادی می باشندکه تاکنون بدست بشرخلق شده است، این کاشی ها ازطریق مخلوط کردن خاک های مختلف با آب و سپس طی مراحل قالب گیری خمیر، برش، خشک کردن، لعابزنی و چاپ (درصورت نیاز) و پخت دردمای بالا و به مدتی طولانی حاصل می گردند.

هشدار: این 8 اشتباهات اجرای نما شما را از بین می‌برد.

همه ما به اینکار و نتیجه حاصل از آن عشق می ورزیم. جایی که برای اولین بار دیوارهای انگلیسی دو لبه ساخته شده است که در آن دیوار داخلی از آجر ساخته شده است ، به گونه ای که در کف آن قرار داده شده و کاملاً مستقل از ساختار بیرونی است. دمای بالای پخت سبب ذوب ذرات فلدسپار و به تبع آن نفوذ در درون ذرات خنثی و پیوند این ذرات با یکدیگر می شود نتیجه این فرآیند، تولید محصولی پایدار، مقاوم و با ظاهری زیبا، منحصر بفرد و کاملاً طبیعی خواهدبود. بعد از آن بر روی صفحات به شکل L پروفیل های عمودی را به وسیله پرچ نصب می نماییم. این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. از جمله نماهایی هستند که پرطرفدار هستند اما به لحاظ مدرن بودن این نوع نماها باید در انتخاب مجری از میان شرکت های اجرای نمای خشک ساختمان دقت کرد. در طرح هایمان می کوشیم ارتباطی تعاملی میان محیط ساخته بدست انسان و محیط زیست پیرامون برقرار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید