آنچه گوگل می تواند در مورد کرتین وال به شما بیاموزد

از دیگر روشهای عایق کردن نما در برابر رطوبت، استفاده از رزینهای آبگریزکننده است. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیت های بسیاری برخوردار است. اجرای نمای خشک باعث میشود تا از تابش مستقیم آفتاب و قطرات باران به دیوار اصلی ساختمان جلوگیری شود. درزبندی نما باعث محافظت نما از نفوذ رطوبت، انتقال برودت و حرارت و جلوگیری از تخریب مصالح به مرور زمان میشود. این ویژگی در نمای ساختمان، باعث بهینه سازی دمای محیط و نور میشود. حالت بهینه دیوار برای اجرای نمای خشک دیوارهای پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. نرده های شیشه ای اسپیگات در واقع پایه های نرده های شیشه ای است که ارتفاع آنها به 15 الی 35 سانتی متر میرسد و دیگر کمتر در چشم انسان آن حس مانع تراشی را بوجود می آورد. مثلاً امکان جذب نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم انداز زیبای بیرون وجود داشته باشد. در سیستم آشکار نمای خشک، از بستهایی جهت نگهداری سرامیکها استفاده میگردد که به خوبی از بیرون ساختمان قابل رویت هستند. این لاملها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند و فضایی مشبک، مناسب با نصب صفحات شیشه ای یا غیره را ایجاد میکنند.  Artic le was c reat᠎ed with the he lp of behsaznama Content Generato r DE MO!

انواع روش های نمای خشک نبوده‌اید. و در واقع باید}

در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلمپ روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. ساختار خود ایستا، به ساختاری گفته میشود، که سنگینی وزن بالای شیشه را بر روی سازه کرتین وال یا همان لاملها و شاسی کشیهای مربوطه نگه میدارد و هیچ گونه بار مردهای را بر ساختمان تحمیل نمیکند. سطح مقطع لامل ها نیز به گونهای توسط مهندسان طراحی شده است، که بتوانند لاملها را با شیارهای مشخصی که بر روی آنهای وجود دارد، در هم قفل کنند و یا هنگام نصب، شیشهها در فضای بین مولیون و ترنسم قرار گیرند. همچنین طراحی آنها، به گونهای است، که بتوان شیشهها را با لاستیکهای مخصوصی به نام EPDM در برابر نفوذ و هدر رفتن حرارت عایق بندی کرد. برای نصب این سرامیک بهجای استفاده از ملات میتوان از قلاب، پیچ و موارد دیگر استفاده کرد.

راز پنهان در پشت کرتین وال

سیستمهای مربوط به نمای کرتین وال، از نظر نصب نیز به دو نوع تقسیم بندی می شوند. در هنگام نصب و اجرای کرتین وال، پنلهای مات و شفافی که معمولا از جنس شیشه هستند، در میان فریمهای مشخص نصب میشوند. نماهای کرتین وال، سیستمهای غیرسازهای پوششی برای دیوارههای خارجی ساختمان هستند، که معمولا در نمای ساختمانهای بزرگ و چند طبقه کاربرد دارند. نمونه فریملس نماهای کرتین وال، خود به دو زیر مجموعه فول فریم (full frame) و یو فریم (Ufram) تقسیمبندی میشوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و سایر عوامل، توسط مهندسان و معماران حرفهای انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب میشوند. کارشناسان مجموعه راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. در این سیستم از انکروبراکت های مخصوصی استفاده میگردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند.

دیوار و پرده هر دو حائلها و فاصلههایی بین دو فضا هستند، یکی از آنها به عنوان فاصلهای سخت و سنگین و دیگری به عنوان حائلی سبک و قابل انعطاف شناخته میشود. حالا حتما این سوال برایتان به وجود آمده است، که لامل چیست، لاملها در واقع همان سازه آلومینیومی هستند، که شیشههای نما روی آنها نصب میشوند. اگر بخواهیم کمی فنیتر به تعریف نمای کرتین وال بپردازیم، کرتین والها در واقع شاسیها و لاملهایی هستند، که در اطراف نمای پروژه ساختمانی قرار میگیرند. نماهای کرتین وال زیادی بر روی ساختمانهای بزرگ و معروف شهر تهران نصب شده است، که با کمی دقت میتوانید متوجه آنها شوید. نمای کرتین وال، انواع و اقسام و زیادی دارد و پر کاربردترین آنها که حتما شما هم زیاد در ساختمانهای ساخته شده در کوچهها و خیابانهای اطراف محل زندگیتان دیدهاید، نماهای کرتین وال شیشهای هستند. از ویژگیهای مهم نمای کرتین وال، می توان به عایق حرارتی، رطوبت و صوتی بودن آن اشاره کرد. از جمله نماهای پرطرفدار برای ساختمانها، میتوان به نمای سنگی، نمای آجری و نماهای طراحی شده با شیشه اشاره کرد. همین مزیتهای به ظاهر ساده، باعث شده است، که طراحان، معماران و مهندسان ساختمانی، علاقه بسیار زیادی به استفاده از نمای کرتین وال با لامل آلومینیومی داشته باشند. This content was created with behsaznama​ Content Generator DE᠎MO!

چهار اختراعی روش‌ها می‌توانید نمای خشک خود را افزایش دهید

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک سنگ.

دیدگاهتان را بنویسید