آیا این اشتباهات ساده را در نمای خشک مرتکب می شوید؟

اگر چنین قصدی دارید، باید بدانید یک معمار در طراحی نما به چه نکاتی اهمیت داده و به کدام اصول پایبند است. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار، سطح مورد نظر را کاملا پاک کرده و آن را با مصالحی که در اختیار دارید، کاملا یکدست و ترمیم نمایید. استفاده از آجر در طراحی نما در کشورمان گواه روشنی بر رعایت و توجه به این اصل طراحی نما است. بنابراین با رعایت این نکات به ظاهر کوچک اما در عمل فوق العاده موثر می توانید موفق ترین پروژه ی رنگ نمای خود را با اطمینان خاطر به پایان برسانید. از جمله رنگ های آکریلیک که در زمینه نمای ساختمان، دارای کاربرد می باشد، رنگ جوتن می باشد. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. 3. فضای هدایتکننده: این فضا همانطور که از نام آن مشخص است، فرد را به مکانهای کلیک دیگر هدایت میکند. اما تبدیل پنجره به عنوان رابط بصری میان فضای بیرون و درون مشکل دیگری را به همراه داشت و آن اینکه پنجره مهمترین عنصر انتقال مزاحمتها از فضای بیرونی (سر و صدا و مشرفیت به ویژه برای طبقهٔ همکف) بود. به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست.

نحوه نشان دادن اجرای نما Higher Than Anyone Others

سیستم ثابت: این سیستم از جمله پرمصرفترین نورگیرهای لووری در نوع خود می باشند که به دلیل سادگی و اقتصادی بودن و امکان نصب مستقیم بر روی انواع سیستم های نمای شیشه ای، ورق کامپوزیت و هر نوع نمای دیگر طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. رنگ های آکریلیک : از جمله پر استفاده ترین رنگ هایی که به عنوان پرایمر رنگ نما ، برای رنگ کردن نمای ساختمان ها بکار گرفته می شود، رنگ های آکریلیک هستند. البته این موضوع درباره ی سایر مصالح نوین رویه ساختمانی از جمله HPL، کورین و ترمووود هم صدق می کند. زیبایی ساختمان ها و ظاهر زیبا و جذاب آن ها، از جمله مواردی است که در زندگی امروزی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و اغلب آن ها، برای نمای ساختمان های خود، مبالغ زیادی را می پردازند، تا ساختمانی شیک با ظاهری زیبا را داشته باشند. 5. تجهیزات ساختمانی را پنهان میکند. چون نمای ساختمان حداقل منفذ را به بیرون داشت جلوی باد و باران، گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد. در چند سال گذشته با توجه به تشکیل کمیته ی نما در اکثر شهرهای مهم کشورو همین طور افزایش اطلاع کارفرما ها از اهمیت طراحی نما در تاثیرگذاری بر مخاطب به منظور فروش راحت تر و صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ی اجرای نما، طراحی نما یکی از واجبات صنعت ساختمان شده است، البته در گذشته ی نزدیک طراحی نما بصورت اختیاری بود ولی حالا با اجباری شدن طراحی نما ، اکثر ساختمان ها باید این طراحی را انجام بدهند.

نمای خشک در ساختمان

اما بهطور کلی میتوان آنها را به چند دسته تقسیمبندی کرد. در هنگام استفاده از رنگ نما، برای نمای ساختمان ها، بایستی به چند نکته توجه کنید. اما در مناطق مرطوب و گرم، بهتر است که هوا داخل نما جریان داشته باشد. ریتم در یک نما به این معناست که عناصر تشکیل دهنده شکل نما باید دارای یک نوع نظم و ترتیب باشند. این بدان معناست که کیفیت طراحی نمای یک بنا نه تنها در زیبایی آن بنا، که در سطح شهری نیز تاثیرگذار است. اندازه نامتعارف بنا به درخواست مشتری قابل تهیه می باشد . نوع مصالح نما و سبکی که برای طراحی ساختمان در نظر گرفته می شود بیانگر شخصیت ساختمان است. اجرا: اتصال مصالح مورد استفاده به سطح صاف حاصل از مرحله قبل است. مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان از لحاظ تنوع حداکثر 4 نوع باشد . سبکی قطعات که صرفا جهت کم کردن وزن نماها طراحی شده اند، مزیت مهمی در نصب سیستم به حساب می آید.

This was gen er at​ed  by behsaznama Content Gen erator D em᠎oversion!

سیستم های مدرن نما

این سنگ تخلخل بسیار پایینی دارد و در این تحقیقات مشخص شد در سرد ترین شرایط آب و هوایی نیز به خوبی ماندگار بوده و از زیبایی آن کم نمی شود. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود. این بدان معنا نیست که تمام قسمت های نما باید به یک شکل طراحی و اجرا شوند؛ بلکه به این نکته اشاره می کند که یک فرم کلی باید در طراحی قسمت های مختلف در نظر گرفته شده و در تمامی آن ها اجرا شود. تشکیل شده از بلورهای کوچک سنگ هستند و در عین حال هم مقاوم و هم ماندگاری خوبی دارند. عناصر تشکیل دهنده نما باید به میزان متعادل و با حفظ اصل سادگی طراحی و اجرا شوند. اصول طراحی نمای ساختمان ؛ نما یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان را تشکیل می دهد. یک نمای ساده، اگر دارای حداقل عناصر نیز باشد، در صورت تناسب و کیفیت طراحی می تواند به مراتب زیباتر از نمای نامفهومی با عناصر در هم ریخته، متعدد و بسیار جلوه کند. اگر علاقه و تخصص بالایی در نقاشی نما داشته باشید، میتوانید این کار را انجام دهید اما توجه داشته باشید که چنین نقاشی، نیاز به حساسیت و دقت بالایی دارد و اشتباه در یک قسمت احتمالا غیر قابل جبران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید