آیا با نمای خشک مشکل دارید؟ بیا حرف بزنیم

در واقع نمای خشک سازهای جداگانه از ساختمان اصلی میباشد اما بار وزنی به نما اضافه نمیکند. یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با نمای ساختمان کنترل نور خورشید است. در حقیقت نمای ساختمان یکی از مهم ترین عنصر در طراحی، زیباسازی و باعث افزایش عمر ساختمان می باشد. فروشگاه عالی قاپو یکی از آن ها می باشد که طرح های متنوعی را با نازلترین قیمت عرضه مجری نمای سرامیک خشک کرده است. اگر دیوار ها تا به حال نقاشی نشده اند و پوشش دیوار ها گچ خام است باید یک دست روغن پرایمر (روغن الیف) روی سطوح اجرا شود. این نوع زیر لایه دارای ویژگی خاصی است که هنگام خیس شدن تغییر ابعاد نمی دهد بنا براین برای نصب کاغذ دیواری هایی از این دست می توان چسب را به دیوار زد که سرعت عملیات نصب بیش از زمانی است که چسب را به کاغذ میزنند. امروزه به کمک نرم افزار های شبیه ساز سه بعدی میتوان چشم اندازی نزدیک به واقع از یک طرح پیشنهادی قبل از اجرا به دست آورد. در ایران نیز همواره طراحی های متفاوت و زیبای نمای خارجی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری دارد. اما امروزه نردهای فرفورژه نیز برای ساخت حفاظها مورد استفاده قرار میگیرد.

اجرای نمای خشک در ایران

تصمیم گیری راجع به جنس و طرح کاغذ دیواری مورد نیاز: از آنجائیکه انواع زیادی از کاغذ دیواری از نظر جنس و طرح در بازار موجود میباشد پیش از اقدام به خرید باید راجع به این موارد تصمیم گیری کنید. از نظر مقاومت در برابر رطوبت نیز کاغذ دیواری های وینیلی بسیار مقاوم ترند و در بازار به عنوان کاغذ دیواری های قابل شستشو شناخته می شوند. Paper Backing : که عبارتست از بکار گیری کاغذ به عنوان زیر لایه، که البته این کاغذ معمولا به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر رطوبت با موادی پوشش داده می شود. Acoustic Wallcoverings : این نوع دیوارپوش در واقع پوششی دکوراتیو با قابلیت جذب صوت و کاهش انعکاس صوت در محیط است که از آن به منظور پوشش سطوح عمودی و دیوار ها در اماکنی چون سالن های کنفرانس، کتابخانه ها، لابی ساختمانها و امثال آن استفاده می شود. این ضریب که عددی بین صفر تا یک است، میزان جذب صوت را توسط سطوح پوشش داده شده را نشان می دهد. هر چه این ضریب به عدد یک نزدیکتر باشد، دیوارپوش میزان بیشتری از صوت را جذب و هرچه به صفر نزدیکتر باشد، بیشتر صوت را منعکس می کند.

سرامیک پرسلانی

Natural Textile : در واقع استفاده از پارچه به عنوان دیوارپوش است. برای دیوارپوش هایی با وزن بیش از 740 گرم بر متر مربع از drill fabric (نوعی کتان) به عنوان زیر لایه استفاده می شود. برای دیوارپوش هایی با وزن حدود 240 تا 440 گرم بر متر مربع از آستری (کرباس نازک) یا non-woven به عنوان زیر لایه استفاده می شود. از آنجا که نمای این نوع دیوارپوش را لایه ای سخت از وینیل تشکیل می دهد، استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد و در برابر رطوبت بسیار مقاوم و قابلیت کندن از دیوار (peelable) و تمیزکاری (scrubbable) دارد. Latex Acrylic Backing : این نوع زیر لایه برای دیوار پوش های پارچه ای بکار می رود که استحکام کافی را جهت عملیات نصب آنها تامین می کند. کاغذ دیواری،فروش کاغذ دیوارینکته مهم در اجرای کاغذ دیواری، آماده کردن و زیرسازی سطوح دیوار قبل از اجرا می باشد.

همانند زمانی که برای نقاشی رنگ و روغن، دیوارها را زیرسازی (ماستیک) می کنیم، برای اجرای کاغذ دیواری هم سطوح دیوار ها باید عاری از هرگونه ترک، سوراخ، شکستگی و ناصافی باشد. ● استفاده از کاغذ دیواری با ترکیب رنگ غالب برای دیوار مقابل ورودی اتاق (تصویر 1)، مناسب برای اتاق هایی بزرگ است که مایلید فضا را کمی صمیمی تر و جمع و جور تر نشان دهید. ● استفاده از کاغذ دیواری در یک سمت ورودی (تصویر 3) اتاق را بزرگتر و کشیده تر نشان میدهد. و پوشش هر دو طرف ورودی (تصویر 4) این ویژگی برجسته تر شده و فضا کمی تنگتر به نظر خواهد آمد. Vinyl Coated Paper : این نوع از کاغذ دیواری با استفاده از زیر لایه کاغذی تولید می شود که روی سطح نمای آن پوششی از آکلریک اسپری میشود و با آن پوشش داده می شود. این نوع دیوارپوش دارای قابلیت تنفس (breathable) می باشد به این معنی که تا حدی اجازه عبور هوا را از خود می دهد. برای دیوارپوش هایی با وزن حدود 440 تا 740 گرم بر متر مربع از osnaburg ، drill (نوعی کتان) یا non-woven استفاده می شود. ● پوشاندن سقف با کاغذ دیواری (تصویر 2)، ایده جالبی می تواند باشد، خصوصا برای سقفهای مرتفع با استفاده از رنگهای تیره تر کاغذ دیواری می توان ارتفاع را تا حد مطلوبی تعدیل کرد.  Con te nt w as c re᠎at᠎ed by behsaznama C on​te᠎nt ​Ge nera᠎tor ᠎DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید