آیا در اجرای نما خوب هستید؟ این است سریع امتحان جستجو

طراحی نمای ساختمان به سبک رنسانس یا همان سبک سنگ نما رومی با استفاده از بهترین و مرغوبترین سنگ تراورتن امکانپذیر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با نگاهی به بناهای بازمانده در دوران قبل از اسلام ( امپراطوری ایران باستان) همچون تخت جمشید به وضوح متوجه استفاده از صراحی ها ، مجسمه های سنگی ،کتیبه ها و ستون های بلند سنگی که همان المان های نمای رومی اند، می شویم . به این مفهوم که در این نوع نما از ابزارها و المان های متعددی استفاده می شود که از جمله آن ها عبارتند از: ستون های سنگی بلند و تزیین شده که به شیوه های دوریک، کرنتین و یونیک (همانطور که در تصویر مشاهده می کنید) در قسمت های مختلف از جمله ورودی ساختمان تعبیه می شود و المان های دیگری مانند سرستون، صراحی، مجسمه و کتیبه است. اما با گذشت زمان به علت در دسترس بودن مصالح آن و ارزشی که به ساختمان می بخشد، استفاده از این سبک نما افزایش یافت و امروزه شما می توانید انواع نمای رومی را به صورتهای نمای رومی ساده، نمای رومی ساختمان دو طبقه، یک طبقه، نمای رومی ویلایی و…

نما های خشک

نمای یک ساختمان را به عنوان مهم ترین قسمت در زیبایی در نظر می گیرند. عایق سرما و گرما و حفظ انرژی داخل ساختمان ها یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود در خرید سنگ یا آجر نما حساسیت بالایی وجود داشته باشد. جهت پاسخ به این سوال در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که همانطور که می دانیم کوپ سنگ تراورتن در کارخانه های سنگبری هم به صورت موج دار و هم بی موج برش داده می شود که به صورت بی موج هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است چون پرتی آن را در برش کاهش می دهد(قیمت نهایی آن کمتر است) و هم دوام و ماندگاری سنگ در این حالت بیش تر است. آجر آنلاین که یکی از تخصصی ترین مراجع فروش انواع آجر نما و بنا به قیمت درب کارخانه می باشد، با توجه به تخصص خود در زمینه انواع آجر و تحقیق در مورد سنگ ها، اطلاعات مفیدی در خصوص این دو متریال در ادامه قرار داده است.

در قسمت کامنت ها می توانید سوالات خود را در خصوص این مقاله بپرسید؛ و یا اگر به دنبال موضوعاتی در خصوص آجر و نما هستید حتما این موضوع را در کامنت برایمان قرار دهید. بنابراین ادامه مقاله را از دست ندهید! حال باید ببینیم اجرای نمای رومی با استفاده از چه مصالحی امکان پذیر است. سنگ های ساختمانی یکی از بهترین متریال جهت اجرای نمای رومی است. امروزه استفاده از سنگ های آهکی متخلخل(تراورتن) و بهبود کیفیت آنها با استفاده از انواع رزین ها تا حدی این نقص را برطرف کرده است. حال در اجرای نمای رومی نیز از سنگ تراورتن بی موج استفاده می شود. بررسی شود. حال به نظر شما بین سنگ، سیمان و یا سرامیک کدام یک گزینه بهتری برای اجرای نمای رومی است؟ کاژه به عنوان یک مجموعه بسیار عالی در این زمینه در تمامی مراحل در کنار شما خواهد بود. می توانید از این مجموعه در تمامی مراحل کمک گرفته و بالاترین کیفیت را دریافت کنید. در ادامه این مراحل مهم را برای شما نام برده و شرح خواهیم داد.  Th᠎is a rticle has been ​do​ne  with behsaznama Co​ntent ᠎Generator ​DEMO!

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

نام موردنظر برای لایه را روی نامی که هایلایت شده تایپ کنید. قبل از آنکه نامی از بهترین سنگهای موجود برای سنگ نما ساختمانی بیاوریم، لازم است خاطرنشان کنیم که انتخاب هر یک از سنگهای موجود در بازار برای نمای بیرونی ساختمان کاملاً به شرایط آب و هوایی و اقلیمی بنا بستگی دارد. به طور کلی به منظور انتخاب صحیح متریال انواع نما از جمله نمای رومی، لازم که چند فاکتور اساسی مانند طول عمر و دوام، سازگاری با شرایط آب و هوایی، زیبایی و داشتن همخوانی با فضا، هزینه و… در صورتی که اتصالات سنگ به شکل صحیح انجام شود، این نما می تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی نامطلوب همچون آلودگی های محیطی، رطوبت و زلزله، نشان دهد. از برآورد هزینه ها تا انجام اقداماتی برای گرفتن مجوز همگی نیازمند برنامه ریزی می باشد. قبل از اینکه نما را انجام دهید باید اقدامات بسیار زیادی را برنامه ریزی کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از نمای ساختمان خود دریافت کنید باید با برنامه ریزی اقدامات را انجام دهید. در مناطق سرد سیر و فصول سرد سال بدلیل تشکیل یخ در حفره های موجود در سنگ، دچار آسیب دیدگی و شکستگی می می گردد در نتیجه دیوارها ممکن است دچار رطوبت زدگی شوند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت روش اجرای نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید