اثبات اینکه اجرای نمای کامپوزیت Is دقیقا همان چیزی است که شاید در جستجوی

بی شک مزایا و معایب نمای کامپوزیت برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است چرا که با درک بهتر از آن میتوان خسارات احتمالی جانی و مالی را کاهش نما داد. درجاهایی که تردد بسیار زیاد هست ، بی شک یکی از فاکتور های مهم پس از اقدام به اجرای نما ، سرعت عمل است . تنوع رنگ کالرچارت ورق کامپوزیت ، طیف بسیار گسترده ای از انواع این محصول را در اختیار شما قرار می دهد تا سلایق مختلف را پوشش دهد. نمای کامپوزیت آلومینیومی ساختمان است که از چند لایه مختلف تشکیل شده است. کامپوزیت از مصالحی است که در نمای خانه و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد وجس آن از آلومینیوم تشکیل شده است، این ورق به صورت پنلهای مشخص و ابعدی است که طراح آن را در طرح خود مشخص کرده است. اجرای نمای کامپوزیت به روش L,H، مانند روش ثابت است با این تفاوت که ورق کامپوزیت پس از برش در پروفیل های به شکل L و H قرار می گیرد و عملیات شیار و ساخت پانل بر روی آن انجام نمی شود. نسل جدید نمای ساختمان با استفاده از پانل های کامپوزیت (نمای کامپوزیت آلومینیومی). Th is  data has be en  done with t᠎he he​lp of behsaznama Con tent G​ener at or D em oversion.

چهار چیزهایی که باید درباره نمای کامپوزیت بدانید

از مهم ترین مزیت آن درخشندگی و براقیت بالا پس از انجام پالیش است و تنها عیب آن میزان مقاومت و استحکام کم نسبت به دیگر انواع کامپوزیت است. نصب نمای کامپوزیت به دلیل سبکیاش، باید به دقت و با روش مناسب خود نصب شود تا دوام و استحکام بیشتری داشته باشد. دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر گشترس ترک های به وجود آمده است زیرا دارای فیلر تقویت شده است. همانطور که گفتیم، برای نصب این نما از روش L و روش H بهره گرفته میشود.روش L و H در نصب نمای کامپوزیت، مانند روش فیکس یا ثابت است، با این تفاوت که ورقها کاست نمیشود و بلافاصله پس از برش در پروفیلهای مخصوص H شکل و L شکل قرار میگیرد.این روش مزایای بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از مزایای نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن است به شکلی که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می گردند. نصب نمای کامپوزیت به روش فیکس : نصب نمای کامپوزیت با سیستم فیکس با روش آب بندی دوبل مکانیکی با خم ورق ها بدون استفاده از چسب آب بندی و نوار لاستیکی در نما به کمک سازه آهنی می باشد که باعث جلو گیری از ورود آب به داخل زیر سازی می شود در این روش ورقهای کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ یا پرچ بر روی زیر سازی آلومینیومی یا آهنی فیکس شده که مراحل نصب نمای کامپوزیت از سرعت بالایی بر خوردار است.

آموزش نصب نمای کامپوزیت

این نمای زیبا ی شبیه چوب، به جهت طراحی الهام گرفته شده از طبیعت بیشتر در ویلاها مورد استفاده قرار میگیرد و مهندسین در شهرهایی با شرایط آب هوایی جنگلی برای ساخت خانههای ویلایی از این کامپوزیت نما استفاده میکنند. یکی از روشهایی که در نصب نمای کامپوزیت مورد استفاده قرار میگیرد، روش L و روش H است. متریال کامپوزیت در حقیقت از پلاستیک فشرده و یک لایه نازک چند میلی متری از فلز آلومینیوم ساخته شده است که در بیشتر مواقع در ابعاد دلخواه به صورت کوچک یا عظیم و به ضخامت 4 میلی متر فراوری می گردد. بنابراین ورقهای PVDFدارای ۲ لایه رنگ می باشند. بخاطر جنس ورق کامپوزیت و به وجود آمدن لایه هوا میان نما و دیوار نمای ساختمان ، نمای کامپوزیت عایق صوتی خوبی به شمار می رود. نصابهای حرفهای، باید با توجه به شرایط مکانی و حتی زمانی، روش نصب آلومینیوم کامپوزیت نما را انتخاب و آن را به شیوهای تخصصی اجرا کنند. حتی ممکن است انواع سنگ ها در ذهن شما مجسم و تداعی شوند اما باید گفت که جنس ورقه های کامپوزیت از آلومینیوم است.

در کنار این که به فکر استفاده از پنجره های دو جداره می افتید باید برای بقیه جاهای نما نیز بفکر باشید. گروه آرین سازین بنا نما ابتدا با بازدید از پروژه و بررسی آن برای نصب نمای کامپوزیت ، اقدام به طراحی نمای مذکور نموده و با تایید طرح و روش اجرا از طرف کارفرما به اجرای زیرسازی و نصب نمای کامپوزیت طبق برند انتخابی ازسوی ایشان اقدام می نماید و بعد از برطرف نمودن ایرادات احتمالی، کار اجرا شده را به نحو احسن تحویل کارفرما می نماید. با وجود اینکه در بازار کشور محصولاتی با کیفیت مناسب و استاندارد و همچنین گروه های متخصص برای اجرای این نما هم اتفاقاً وجود دارد. این ورق ها در مقابل خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملا مقاوم هستند و عوامل جوی هیچ گونه تأثیری بر زیبایی و کیفیت نما نخواهد گذاشت. در سیستم هنگ، با توجه به اینکه تمام اجزای زیرسازی و روسازی از یک جنس (آلومینیوم) میباشند، انقباض و انبساط اجزا در اثر تغییر دما مشابه هم بوده که این امر از تغییر حالت و خرد شدن جلوگیری میکند.جهت آب بندی در سیستم هنگ نیاز به استفاده از چسبهای سیلیکون و یا لاستیک آببندی نمی باشد، که با توجه به کوتاه بودن عمر چسبهای سیلیکون و لاستیکهای آب بندی استفاده نکردن از موارد فوق از نقاط قوت این سیستم به شمار میآید.ضمنا در سیستم هنگ، قطعات متناسب با وزن خود روی بولت ها قرار میگیرند که به علت فرم خاص مونتاژ ورق ها در هنگام زلزله و یا وزش بادهای شدید از محل خود خارج نمیگردند و از پایداری بالایی در برابر نیروهای جانبی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید