اجرای نمای خشک آجر مرور شد: از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان مطالعه کرد

بهتر است از اجرای این نما در شهرهای قدیمی مانند دزفول، یزد و … آجر ، از متریالهای قدیمی در صنعت ساختمان سازی است که امروزه با عنوان دیوارپوش آجری وارد بازار دکوراسیون داخلی شده است . مزیت این سیستم سرعت بالای نصب و قابلیت رگلاژ و همچنین استحکام و تنوع شکل رانر های آن می باشد البته که کلیپس ها نیز با رنگ ماندگار و همرنگ با سرامیک قابل انطباق می باشد. که در صورت نصب صحیح ورقهای آلومینیومی میتوان از این ویژگی در جهت رعایت کردن قوانین مصوب نظاممهندسی و ساختوساز استفاده کرد. در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آهنی و آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود. چوب یک متریال زیبا و دوست داشتنی است که می تواند ظاهر نما را زیبا و متفاوت جلوه دهد. در اجرای نمای چوبی برای اینکه سطح بیرونی و نهایی کار ما به بهترین حالت زیبایی و بافت چوب را به بیرون معطوف کند باید در استفاده از پروفیل زیر کار و پروفیل چوب زیر سازی دقت بیشتری انجام دهیم. طراحی و معماری آپارتمان مسکونی هفت طبقه: استفاده از صفحات سیمانی به جای چوب در نما طراحی و معماری این ساختمان توسط Vin Varavarn Architects در کشور تایلند و در شهر بانکوک انجام شد.

قیمت اجرای نمای خشک

​This ᠎da​ta was written by https://behsaznama.com Content  G᠎enerat​or  Dem ov᠎er​sion!

اجرای نمای خشک سنگ

در طراحی نماهای تجاری و صنعتی مزایای این نما بر معایب آن پیشی میگیرد ومناسب این نوع نماها می باشد. هرچند که با در نظر گرفتن یک سری اقدامات میتوان میزان معایب را به حداقل کاهش داد. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. چراکه سرعت اجرای این نما بسیار بیشتر از نماهای دیگر هست، دلیل این سرعت به خاطر قطعات از پیشساخته است که فقط نیاز به نصب در محل اجرا دارند. نمای خشک را می توان نمایی مدرن به حساب آورد، که برای اولین بار مهندسین آمریکایی این سبک را برای نمای برج ها یا ساختمان های بلند پیاده سازی کردند. یعنی یک ساختمان با نمای کامپوزیت در منطقه گرم، از ساختمانی مشابه در همان منطقه با نمایی دیگر گرمتر است و یک ساختمان با نما کامپوزیت در منطقه سرد از ساختمانی مشابه در همان نما منطقه سردتر است. نما سرامیک پرسلانی میتواند مقاومت یک ساختمان را بیشتر کند، این نما دارای ویژگی عدم خراشیدگی است، میتواند در برابر حریق مقاوم باشد، عمر یک ساختمان را بیشتر میکند، در برابر نور خورشید رنگ خود را ثابت نگه میدارد، تنوع زیادی داشته و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. ᠎Th is art icle was c​reated by GS᠎A Cont᠎en᠎t  Generato r  DE MO.

اما پروفیلهای ترمال بریک به دلیل برخورداری از یک لایه پلی آمید، عایق مناسبی در برابر حرارت، صدا و حتی رطوبت محسوب میشوند. این پانل ها در چهار نوع پانل گچی معمولی کناف (RG) ، پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت کناف (MR) ، پانل گچی مقاوم در برابر آتش کناف (FR) و پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق کناف (FM) توسط کارخانه کناف ایران تولید و از طریق عاملیت های رسمی فروش و اجراء میگردد. این نوع طراحی نما بیشتر برای ساختمانهای صنعتی، اداری، تجاری، پالایشگاه، فرودگاه و پمپ بنزین استفاده میشود. همچنین پروفیل های گالوانیزه کناف که بعنوان زیرسازی سقف کاذب و یا درای وال استفاده میشود کیفیت بالاتری نسبت به زیرسازی های متفرقه دارد. به همین دلیل، طراحی و انتخاب نوع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان­ ها اهمیت ویژه ­ای دارد. اگر خانه با نمای رومی، از سمك گنبدی شکل با حاشیههای کندهکاری شده متنعم باشد؛ بهتر است که نورپردازی به طرف گونهای باشد، که حاشیه متباعد گنبد از خود گنبد پرنورتر باشد. مورد دیگر طاق ها و سردر ها است که معمولا در نمای کلاسیک دیده می شود، که نورپردازی این قسمت به تجمل و شکوه این سبک کمک می کند.

اتصالات نمای خشک

گروه مهندسین مشاور آرین کاوش با تجربه طراحی نمای کامپوزیت آماده ارائه مشاوره در این زمینه می باشد. یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. یکی از مهمترین علل رواج نما کامپوزیت شکلپذیر بودن مصالح آن هست به صورتی که تا ۱۳۵ درجه قابلیت تا شدن دارد. همانطور که در مطالب بالا خواندید این مصالح مزایا و معایبی دارد. در سیستم نمای خشک به دلیل کاهش وابستگی به متریال گران قیمت و همچنین فاکتورهای زیاد، کاهش قیمت بالا را می توانیم انتظار داشته باشیم که باعث شده است تا بسیاری از ساختمان ها از این سیستم استفاده داشته باشند. همچنین باعث می شود تا لامل های عایق برودت نیز باشند به طوری که دمای لامل های در زمان لمس کردن آنها مطابق با دمای داخل ساختمان باشند نه قسمت خارجی و محیط بیرونی.

دیدگاهتان را بنویسید