اجرای نمای خشک برای ایجاد یک تاثیر در شرکت شما است.

متریال مورد استفاده یک عنصر اساسی است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام خوب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای که برای آن هزینه شده است، باشد. نمای ساختمان اولین چیزی است که برای ما مهم است و آن هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی مورد توجه است. در این سبک متریال و اتصالات صریح کنار هم قرار می گیرند. بالکن ها بخشی از نماهای شمالی هستند که هم می توانند به لحاظ متریال قابلیت های بالای خود را نشان دهند و هم در هنگام نورپردازی می توانند آلترناتیو های مختلفی را بپذیرند. به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل میکند و به دلیل کنترل کیفیت بالای اجزای سازنده، نمای تمام شده حداقل تخریب و اتلاف مصالح ساختمانی را این مطلب به همراه دارد. نکته ای که قبل از شستشوی نمای سنگی بایستی مورد احتیاط و توجه قرار بگیرد و از ایجاد خطرات جانی و مالی و خطرات احتمالی پیشگیری شود این است که باید قبل از شستشو از تثبیت و محکم بودن سنگ نمای ساختمان اطمینان پیدا کنیم چرا که در صورت جدا بودن سنگ از سیمان و شل بودن سنگ احتمال ریزش سنگ در اثر فشار بالای اب خروجی واترجت را شاهد خواهیم بود پس قبل از اقدام به شستشوی نمای ساختمان، سنگ های نمارا به روش پیچ و رولپلاک سنگ تثبیت میکنیم و سپس برای شستشوی نما اقدام میکنیم.

اکثر مردم هرگز در اجرای نمای خشک عالی نخواهند بود. چرا را بخوانید

زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر جهان قابل مشاهده بوده و ایده های متفاوتی از آن گرفته شده است و طرفداران خود را دارد. نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . به منظور تناسب مواد به کار رفته در داخل، یک قاب برای برخی از نماهای خشک مورد نیاز است. در این سیستم اجرایی متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل می شوند. تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد.

اجرای نمای خشک در معماری مدرن در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. 2. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در اجرای نمای خشک، ستون های فولادی نمایان و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. بنابراین از نظر عایق بندی ساختمان موثرترین سیستم محسوب شده و از استقبال گسترده معماران، توسعه دهندگان و سازندگان برخوردار می باشد. شاید یکی از مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبر سمنت قیمت بسیار مناسب آن بالاخص در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح باشد. امروزه اغلب از آجر نما نسوز در نمای ساختمان اجرا می شود که طراحی زیبایی دارد، ولی هزینه آن کمی بالاتر می رود. طراحی نمای ساختمان درگذشته کار سخت و زمان بری بود، ولی امروزه به دلیل وجود روشهای اجرای نمای خشک که یک فناوری جدید در طراحی نما محسوب میشود، باعث گردید امکانات فوقالعادهای را در اختیار طراحان… نمایسرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سراميک و نما بجز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. Conte nt was gener ated wi᠎th the help of https://behsaznama.com C​ontent Gener ator DEMO!

نمای خشک چیست

به گزارش سرویس بازار ایسنا، مدیرعامل گروه فنی و مهندسی آرین عنوانکرد: با شکلگیری روند فعالیتها و به منظور ارائه خدمات بهتر، شرکت آتیه ساز برق آرین به صورت حقوقی در عرصه فعالیتهای تجاری و خدماتی حضور پیدا کرد. زمانی که سطح مورد نظر با دستگاه واتر جت شستشو می شود تمامی جرم ها و گردوغبار ها و دوده ها به صورت کامل پاکسازی شده و نمای ساختمان مانند روز اول تمیز و درخشنده می شود. در ویدئوی زیر به صورت شماتیک به آموزش نحوه نصب نما خشک (تهویه دار) پرداخته می شود. نمای نئوکلاسیک در واقع متمایز از سایر ساختمانهای کلاسیک و مدرن است. از کارهای شاخص معاصر در باب نماهای رومی و کلاسیک، می توان به مجتمع مسکونی چناران پارک تهران اشاره نمود که در منطقه ی الهیه واقع شده است و یکی از کارهای منتخب می باشد. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرحهای کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. در نهایت با وجود محدودیت ها و مشکلات اجرایی از این دست، نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان به وجود آمد. جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید