اجرای نمای خشک – به هیچ وجه پایان می‌یابد، مگر…

بنابراین قبل از اجرای اجر نما در ساختمان نسبت به روش های جلوگیری از شوره آجر نما آگاهی پیدا کنید. مدل های خود را با مصالح زیادی امتحان نمایید تا مناسبترین نوع را پیدا کنید. زیبایی کار با مدل های مفهومی این است که آنها می توانند به همان اندازه سریع و سست باشند که می خواهید آنها باشند و تقریباً از هر چیزی می توانند ایجاد شوند. در هر موقعیت خاص و خصوصاً در دانشکده معماری ، هرگز نباید برای اولین بار پروژه ای را ارائه دهید بدون اینکه ابتدا منشأ آن را نشان دهید ، و اینجاست که مدل های مفهومی بسیار مفید خواهند بود . استفاده از یک مدل کانسپت معماری را می توان در سه بخش خلاصه کرد ، ایجاد کانسپت ، توسعه کانسپت و ارائه کانسپت . ۳- استفاده از سیمان، عیبهای سطح دیوار را پوشش داده و نمای ساختمان را یکدست می کند. چوب ترموود چیست و نمای ساختمان با چوب ترموود چه مزیتهایی دارد؟ امروزه در بسیاری از نمای ساختمان ها چوب ترموود استفاده شده است که پس از گذشت زمان و تابش شدید نور خورشید به سطوح ترموودی باعث بلند شدن رنگ آن و از بین رفتن براقیت ان شده است که نیازمند بازسازی و تعمیر می باشد.

راز پشت اجرای نمای خشک سرامیک

آجرهای طرح چوب: به جرات میتوان گفت بهترین آجر برای عایق صوت تایلهای طرح چوب هستند. در ایجاد کانسپت میتوان از هر چیزی الهام گرفت. همواره نمی توان برای الهام یک ایده به ذهن منتظر بود؛ گاهی شما نیاز به اتمام کار در زمان مشخصی دارید و نمی توانید ماه ها منتظر یک جرقه ذهنی باشید! اگر ساختمان شما هنوز در دست احداث است و تصمیمی برای نوع نما نگرفتهاید، هنوز برای اجرای نمای خشک سرامیک دیر نشده است. این مدل ها بسیار سریع انجام میشوند و اگر ایده مورد نظر، کارایی لازم را نداشته باشد، میتواند سریع کنار گذاشته شود. اولین بار رنگ اکریلیک در سال ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت، این رنگ با آب و الکل حل میشود. البته بهتر است قبل از شستشو به صورت ابر و تی یک بار نما با واترجت شستشو شود. هنگامی یک معمار برای اولین بار می خواهد محیطی را طراحی کند ، ایده و فکر خود را مانند یک طراحی اولیه ارائه می دهد که این طرح اولیه مانند ستون فقرات یک پروژه عمل می کند و پروژه را رو به جلو سوق می دهد و در تمام مراحل پیشرفت پروژه همراه معمار است. This da​ta was done by https://behsaznama.com C​ontent Ge nerator ᠎DEMO !

همچنین با توجه به تنوع زیاد طرح و ابعاد این پنل ها و امکان سفارش با ابعاد اختصاصی، استفاده از این پنل ها در معماری های مدولار نیز کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این به کار بردن این دو متریال در کنار هم از لحاظ بافت نیز در نما تنوع ایجاد می کند . متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ،کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت ،پنل های سیمانی و … حال برای تعریف بهترین آجر نسوز نما چند فاکتور وجود دارد که باید در این فاکتورها، آجر مورد نظر به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشد. پس نتیجه میگییرم که در بعضی از مواقع به دلیل محدودیت هایی مانند مصالح استفاده شده در نمای ساختمان امکان استفاده از سیلیس و دیسکلیر وجود ندارد. در این روش با استفاده از سیلیس و دستگاه نماشویی که فشار زیادی را دارد سطح مورد نظر شستشو می شود و یک لایه از آن سطح برداشته می شود.

مثلا برای شستشوی نمای سنگی یا آجری سطوح مورد نظر باید سند بلاست شود.و در نما های شیشه ای یا کامپوزیتی سطوح مورد نظر باید به صورت دستی و ابر و طی شستشو شود. شستشو به صورت سندبلاست بیشتر در سطوح سنگی و آجری قابل اجرا می باشد. اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که باید ازنظر خصوصیات فنی بررسی شود تا با نمای آجری هماهنگ باشد. همچنین اتصالاتی که این چهارچوبها را به هم متصل میکند باید از مواد محکم و با کیفیت و در عین حال سبک انتخاب شود. از این سبک نما ها به صورت مستقل می توان به عنوان پوشش و محدود کننده دید و نور برای پنجره ها و تراسها استفاده کرد. برای مثال اگر بخواهیم یک مثال جزئی بزنیم باید بگوییم که: برای نمای ساختمان های ترموود و کامپوزیتی امکان استفاده از سیلیس و دیسکیلیر وجود ندارد و در صورت استفاده موجب آسیب رساندن و از بین بردن نمای ساختمان می شود. اما با اجرای نما بصورت ملاتی محدودیت هایی برای انتخاب نوع مصالح به وجود می آمد. و یا برای نماهایی که سنگ آنها چرمی حالت یا گرانیتی می باشد امکان استفاده از سیلیس وجود ندارد زیرا سیلیس موجب لایه برداری از سطوح این نوع سنگ ها می شود و پس از اجرای شستشو با سیلیس براقیت سنگ ها از بین می رود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلیک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید