اجرای نمای خشک توضیح داده شد

این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP40 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. قیمت اجرای نمای سنگ خشک به نوع مصالحی که استفاده میشود، بستگی دارد. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. از طرفی با توسعه و گسترش تولیدات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، محصولات قابل استفاده در نمای ساختمان به سمت مدرن شدن پیش رفتند و محصولاتی جدید برای نما تولید گردید که بوسیله مزایا و ویژگی های مختلف خود، طراحان ساختمان و مهندسان معماری را به خود مجموعه ها جذب کردند.

متریال نمای خشک

از طرفی همزمان با صاف نمودن سطح سیمانکاری روی آن آب پاشیده می شود. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. در پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از این نماها، به شکل خاصی نصب میشوند. این مصالح با هر ابعاد و سایز بدون محدودیت اعمال میشوند. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. از طرف دیگر اجرای نمای ترکیبی آجر و سنگ به سرعت انجام می شود و این امر موجب کاهش هزینه ها و افزایش سرعت کار می شود ، بنابرین در کاهش هزینه های جاری بسیار موثر می باشد .

اگر این مرحله صحیح انجام نشود، در هنگام بارندگی ها آب باران می تواند به سطح زیرین آجر نفوذ کند. در سیمانکاری های مدرن در برخی موارد از مواد نانو نیز بر روی نما در مرحله پایانی کار استفاده می کنند که بر صاف و صیقلی بودن سطح نما کمک و از آلودگی آن به انواع آلاینده ها از جمله گرد و غبار و ذرات ریز آلاینده موجود در جو جلوگیری می کند. با این پیشرفت ها ، هنرمندان معماری به مهندسین معماری تبدیل شده اند که با استفاده از مواد و تکنیک های جدید ، پنجره های جدیدی از معماری مدرن گشودند. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. به طور کلی سیمانکاری آبساب علاوه بر مقاومت بسیار بالا از قیمت ارزان تری نسبت به سایر روش های سیمانکاری برخوردار است. سرعت اجرا در نمای خشک بیشتر از روش سنتی است. آبساب نوعی سیمانکاری اندودی محسوب می شود که، پس از اتمام سفت کاری نما اجرا می شود.

شرکت اجرای نمای خشک

بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید. اکسپوز (Expose) یک واژه عمومی برای هر عضوی از ساختمان است که در اجزا دیگر مدفون نباشد. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. عمر مفید نما در این روش از روش سنتی بیشتر است. نحوه اجرای نمای خشک به دو روش امکانپذیر است. دور ریز مصالح در این روش کمتر است. آجر نما نسوز کد AR80 آذرخش به دو روش خشک و یا ملاتی قابل اجراست. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. This con᠎tent w​as writt​en ᠎with https://behsaznama.com C on᠎tent Gen er ator D᠎em over᠎si on !

دیدگاهتان را بنویسید