اجرای نمای خشک سرامیک هیجان انگیز فاش شد

آجرهای نسوز ترکیباتی از خاک چینی و خاک نسوز دارند و در نتیجه مقاومت حرارتی بالایی دارند. ساختمان های به جا مانده در ایران دارای قدمت بیش از هزاران سال است و در آن ها از آجر قزاقی دست ساز و آجرهای سنتی استفاده می شده، آجر قزاقی از جنبه ی مقاومت بسیار بالا می باشند. از جمله آنها می توان به آجر نما صخره ای، آجرنما نسوز، آجر نما قزاقی و آجر نما سنتی اشاره کرد. البته طی سالهای اخیر به غیر از ملات شن و سیمان از ریل های فلزی نیز استفاده میکنند استفاده از ریل های فلزی هزینه نسبتاً زیادی برای شما به همراه دارد ولی سرعت اجرا را بالا می برد به انضمام آن که باعث یک دست شدن اجرا می گردد. ضمن آنکه این گونه آجرها قیمت مناسبی دارد که اجرای آن با صرف هزینه های گزاف همراه نخواهد بود. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند. در چیده مان آجرنسوز بدون بند همان طور که از معنایش پیداست فاصله ای میان آجرنسوزهای که روی هم قرار می گیرند وجود ندارند و لازم به یادآوری است که این نوع چیده مان بیشتر در اجرای نصب آجرنسوز به روش خشک مرسوم است که از پشت به دیوارها اسکوپ می شوند.

فیلم اجرای نمای خشک

تجمل فشار آجر ها باید ۱۵۰ کیلو گرم بر ثانیه باشد، که در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد. کابرد اصلی اجر نسوز پوشش داخلی کوره ها و همچنین آجر نما در ساختمان سازی می باشد. این نوع آجر نما در برابر تغییرات آب و هوایی، هوازدگی، رطوبت، فرسایش و… وجود این فضا در اکثر سیستم های نمای خشک مشهود است. جالب است بدانید که بیشترین روشی که در نصب آجرنسوز متداول است اجرای نصب آجرنسوز با ملات است اما توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان ها توصیه می شود از روش خشک برای نصب آجرنسوزها استفاده کرد چراکه کثیف کاری کمتری در مقایسه اجرای با ملات دارد. با توجه به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های آجر و آجرنما بسیار زیاد است، امروزه طرح های بسیار شیک و متنوع را می توان با این مصالح اجرا کرد. چیدمان آجر کاری نمای ساختمان کار ساده ای نیست، زیرا ابعاد آجر نما بسیار کوچک هستند و چیدمان آن ها کار زمانبری است. این نوع اتصال، بیشتر در ساختمانهای کم ارتفاع به کار رفته و با قاب سبک چوبی و در مناطقی با خطر لرزهای و باد پایین کاربرد دارد. یکی از بزرگ ترین مزیت دیوار پشتیبان با پشت بند قائم فولادی در مقایسه با دیوار پشتیبان بلوك سیمانی، وزن کم دیوار پس از اتصال نمای آجری بر روی آن است.

اجرای نمای خشک سنگ

نکته مهم دیگر در اجرای بند کشی استفاده از ملات تشکیل شده است از سیمان و دوده باید تشکیل شود و در دو ساعت و نیم اول پس از ساخت ملات و در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه باید استفاده شود. قطعه اول نقش مسلح کننده درز ملات را دارد و در دیوار پشتیبان جا داده میشود. دلیل نامگذاری دوغاب بر روی این آجرها این می باشد که هنگام اجرای آجر پلاک ملات آجر نما را به صورت دوغابی پشت آجر می ریزند و آن را بر روی دیوار اجرا می کنند که به این روش نیز اجرای آجر نما دوغابی می گویند. بنابراین سیستم نمای آجری بر روی دیوار پشت بند قائم فولادی، زمانی بهترین عملکرد را دارد که پشت بندها از سختی بالایی برخوردار باشند. معمولاً دو تا سه هفته بعد از انجام آجر نما میتوان بند کشی را انجام داد . تا از ورود آب به داخل فضای خالی پشت نما ممانعت شود. قبل از استفاده حتما چند دقیقه ملات را ورز دهید تا کاملا یکنواخت شود.

رنگ بندی هماهنگ مصالح مورد استفاده ، یکی از خصوصیات های مهم و زیبای یک نمای ساختمان محسوب شده و اگر انتخاب رنگ آجر نسوز و سایر مصالح با دقت کافی و به طرز صحیح صورت پذیرد ، می تواند نمای جذاب ساختمان را به رخ بکشد . نظر به اینکه نمای یک ساختمان به غیر از زیبایی خودش بر روی ظاهر دیگر ساختمان ها و فضای شهری نیز تاثیرگذار است، معماران آجر نما را برای زیبایی المان های شهری پیشنهاد می کنند. از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید. ۲۰ که به صورت سنتی تولید می شد در ایران رواج یافت و پس از آن این آجر در ایران به آجر قزاقی مشهور شد . یکی از سنتی ترین آجر ها آجر قزاقی است که به صورت دستی تولید می گردد . سازه ها زیر ساخت را می توان به صورت جوشی و یا پیچ و مهره کامل به سطح خارجی ساختمان متصل کرد. آجرهای کرمی رنگ خالداری هستند که می­ توان به صورت یکدست و یا رندم در طراحی نمای آجری به کار برد. از طرفی، نمای آجری تا قبل از باز شدن درزهای ملات، تغییر شکلهای بسیار کوچک و جزئی از خود نشان میدهد. This data has been wri᠎tten by https://behsaznama.com Co nt​ent Generato᠎r DEMO​.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ادامه مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید