اجرای نمای خشک – شش شکل مشکل

تمامی اتصالات در این مرحله باید با حداقل میزان خطا صورت بپذیرد ، هرچند که امکان رگلاژ در بعضی نقاط برای زیرسازی وجو دارد اما باید مطمئن شد تمامی اتصالات به صورت دقیق و با دقت بالا متصل شده اند. ضرورت دارد که در پایان این مرحله تمام جزئیات مورد بررسی و بازرسی قرار گیرند تا تا احتمال بروز خطا در این مرحله به صفر برسد. پوشش نهایی دو وظیفه مهم ایجاد محافظت و زیبایی نمای ساختمان را بر عهده دارد. این متریال در طرحها و رنگهای مختلفی تولید میشود و هر شخصی میتواند بنا بر سلیقه خود نسبت به انتخاب یک نوع آن اقدام کند. ایجاد شخصیت برای نماهای بزرگتر به این سبب راحت تر است که دست طراح بازتر است و می تواند از المان های بیشتری در طرح استفاده کند. این مناطق بهدلیل آبوهوای خشک، ویژگیهای خاصی دارند؛ دمای هوای روزهای تابستان در حالت معمول بین ۱۵ تا ۲۰ درجه در نوسان است.

انواع نمای خشک

تمامی شیشه هایی که در ساختمان به کار میروند باید از ترکیب موادی ساخته شوند که ثبات ویژگیهای شیشه در طول زمان را تضمین نمایند. این نما سرشار از ابهت و شکوه است و امروزه برای بسیاری از ساختمان ها به کار برده می شود. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. همچنین دارای وزن بالا بوده و برای اجرای آن زمان زیادی لازم است. همچنین طراحی نما برای پروژه های تفریحی و توریستی دارای اصول دیگری است که یک طراح نما می بایست با تمام آنها آشنا باشد. چشم انداز زیبای نمای یک ساختمان در شب با انتخاب مناسب منابع نور و نیز استقرار صحیح آنها در نمای ساختمان ایجاد می گردد . نمای خشک بدان معنی است که به صورت خشکه چینی و بدون ملات و با استفاده از فریم و شاسی فلزی اجرا می شوند. C᠎on᠎tent w​as c re​ated ​with the ​help of https://behsaznama.com Conte᠎nt Generat᠎or DE​MO!

گفتنی است که نمای خشک آجری هم بدون ملات روی دیوار بیرونی ساختمان نصب میشود. این طبقه بندی شامل نماهایی است که از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر، سنگ، چوب، سرامیک، سیمان، رندر و غیره استفاده می کند. به عبارت بهتر نورهای تند و نامناسب منظره ای نا زیبا از نمای ساختمان را در شب ایجاد می کند. ترکیب رنگ کاهگلی و درختان سبز سر به فلک کشیده رنگ و لعاب بسیار خاصی را به خانه های شهرهای ایرانی بخشیده است. یکی از قابلیتهای ویژه این متریال، مقاومت بسیار بالای آن است. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. مزایایی همچون سهولت،سرعت و دقت بالا در اجرا،ایمنی در برابر زلزله و حریق،خواص عایق بندی حرارتی،صوتی و رطوبتی،وتعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه سیستمهای ساخت و ساز خشک به عنوان جایگزین روشهای منسوخ سنتی (بنایی) در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. همچنین استفاده از انواع مختلف شیشه با قابلیتهای مختلف سبب گسترش امکان استفاده از آنها در صنعت ساختمان شده است.

اگر اکنون اجرای نمای خشک را نزنید، بعداً از خود متنفر خواهید شد

صنعت شیشه در ایران با تکنولوژی های روز دنیا همگام است ، در نتیجه با این امکانات در کنار یراق الات اسپایدر میتوان ، سازه های خاصی را طراحی و اجرا کرد . برای نصب و اجرای نمای خشک از یک سیستم نصب سبک همراه با اتصالات مکانیکی استفاده میشود که جایگزینی برای ملات است. به صورت صنعتی تولید میشود، امکان خطای انسانی (مثلا در درصد اختلاط ملات) حذف شده و کیفیت افزایش مییابد. همچنین اتصالاتی که این چهارچوبها را به هم متصل میکند باید از مواد محکم و با کیفیت و در عین حال سبک انتخاب شود. اجرای صحیح شامل انتخاب مواد با کیفیت و همچنین نصب با دقت مصالح و اجرای نمای خشک میباشد. پانل های بزرگ و کوچک این نما در بازار عرضه می شوند و از دو لایه ورق با جنس آلومینیوم تشکیل می شوند. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر مجموعه ها می شد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روش های سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخش های بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روش های قدیمی و سنتی دانلود فایل پاورپوینت نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید