اجرای نمای خشک موارد استفاده

رنگ آجر نمای کرکره ­ای به صورت تیره و به رنگ قهوه ­ای و یا قرمز تیره است. آجر نمای کرکره ­ای فرمی کشیده با عرض کم دارد. بندکشی آخرین مرحله از نمای آجری است که باید با دقت بسیار زیاد اجرا شود تا بهترین نتیجه را از خود برجای گذارد بعد از بند کشی با توجه به شرایط آب و هوایی آب پاشی باید روی بندها انجام شود. استفاده از شستشوی نما است تا زیبایی و جذابیت را به ساختمان بازگرداند. آجر نمای لعابدار را می ­توان به تنهایی و یا در ترکیب با آجرنماهای دیگر برای اجرای نمای ساختمان به کار برد. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. 2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود. که تاثیر به سزایی در امر هزینه و تعرفه شست شوی نمای ساختمان دارد و در صورت تایید کارفرما می توان سنگ هایی که در گذر زمان از بین رفته اند.

این جزئیات فقط احتمالا شما را به تغییر می‌رساند اجرای نمای خشک استراتژی|7 راه‌های جذاب برای بهبود اجرای نمای خشک مهارت‌های شما|راهنمای مخفی استالین یوسف برای اجرای نمای خشک}

آجرهای کرمی رنگ خالداری هستند که می­ توان به صورت یکدست و یا رندم در طراحی نمای آجری به کار برد. اگر جویای قیمت اجرای نمای خشک هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که قیمت اجرای این نمای مدرن با در نظر گرفتن مزایای نمای خشک بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است. آجر حصیری فرمی هلالی دارد و با کنار هم قرار گرفتن آجرها شکل حصیر به خود می­ گیرد. بر خلاف کاربردهای مختلف این دو نوع آجر، ویژگی های مشترک زیادی بین آن ها به چشم می خورد ؛ آجرهای نما به علت قرار گرفتن در محیط خارجی ، نسبت به تغییرات جوی و شرایط محیطی مقاوم تر از آجرهای معمولی ساخته می شوند. برخلاف آجر نمای قزاقی که ظاهری سنتی دارد؛ آجر نمای شیل برای ساختمان­ های مدرن مناسب است. این نوع آجر طول عمر بالایی دارد و تغییر رنگ نمی­ دهد، زیرا رنگ آجر شیل کاملا طبیعی است. ساختار اصلی آجر شیل، خاک شیل است که نوعی سنگ رسوبی آسیاب شده با ترکیب کانی رس با ذرات و کانی­ های دیگر تشکیل شده است. استفاده همزمان از مقاطع مولیون های کرتین وال جهت ساب فریم پانل کامپوزیت لوور آلومینیومی و نمای سرامیک می باشد. وجود ترکیبات آلومینیومی باعث افزایش مقاومت دمایی در این نوع آجر شده است.

اجرای نمای خشک سنگ

یکی از این قطعهها به دیوار پشتیبان متصل شده و دیگری در درز افقی نما که از ملات پر شده جاسازی و قرار میگیرد. به همین دلیل، از آنجایی که نما و دیوار پشتیبان هر دو به طور عادی دچار انبساط و انقباض متفاوتی در صفحه خود هستند، طراحی اتصالات برای جابهجاییهای رو به بالا، پایین و جانبی باید با دقت بالایی انجام شود. با تغییر دمای پخت و همچنین ترکیبات این آجر، رنگ متفاوتی در آن ایجاد می­شود. در این نوع اجرا پیوندی محکم بین آجر و سطح نما ایجاد می ­شود. این نوع آجر در نما، فرمی متفاوت ­تر از دیگر نماهای آجری ایجاد می­ کند. این نوع آجر علاوه بر نمای ساختمان­ های سنتی، در محوطه ­سازی و حتی در دکوراسیون داخلی هم کاربرد دارد. اجرای نمای آجری به روش خشک: در اجرای نمای آجری به روش خشک؛ هیچ گونه ملاتی استفاده نمی­ شود ولی از تجهیزات مختلفی مانند چارچوب نگهدارنده، اتصالات و ریل­ های فلزی برای نصب آجر استفاده می­ شود. نوعی از انواع آجر نسوز که در آن ترکیباتی از کانی­ های معدنی و پوکه ­هایی با مقاومت بالا و همچنین موادی مانند اکسید سیلیسیوم و اکسید آلومینیوم وجود دارد. 3. با استفاده از مصالح سنتی به روشهای جدید، از مصالحی مانند چوب، آجر و سنگ به روشهای ساده استفاده می شود.

نمایسرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سراميک و نما بجز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. فرآیند سنگ زنی ظریف تر است و خروجی بزرگتر است. در این روش فونداسیون ساختمان سبک تر می شود که این امر می تواند در برابر زلزله امر مهمی محسوب شود. یک مثال می تواند مفهوم را واضح تر کند. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند. در این روش از هیچ ملات و چسپی استفاده نمی شود و قطعه ها به وسیله ی پیچ و ریل و قطعه های فلزی در اجرا می شود. این نوع آجر برای نمای ساختمان­ های سنتی و اماکن تاریخی کاربرد دارد. نقش این گیرهها انتقال بار جانبی از نما به دیوار پشتیبان است. اجرای نمای آجری با ملات سیمان: از روش ­های سنتی برای نصب آجر نما بر روی ساختمان، استفاده از ملات سیمان است.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

Th᠎is art᠎ic le has be​en cre at᠎ed ​with t he he lp ​of  https://behsaznama.com  Conte nt G enerator  Dem᠎over si on.

دیتیل اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید