اجرای نمای خشک : نهایت راحتی!

آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و امروزه مزایای بی شمار آن باعث شده تا همچنان طراحان از این متریال در اجرای نماهای ساختمان بهره ببرند. نمای ساختمان در تعریف و شکل ­دهی شهر نقش بسیار مهمی ایفا می­ کند، بنابراین در نمای ساختمان­ها باید به مساله همگونی نمای شهری توجه بسیاری داشت، زیرا اگر نمای هر ساختمان را بی ­توجه به بافت شهر و بدون در نظر گرفتن ساختمان­های همجوار طراحی کنیم، ناهمگونی غیر قابل جبرانی را در سطح شهر رواج می­دهیم و با این عمل­، بی­ هویتی و تضاد شهری ناخواسته گسترش می ­یابد. امروزه نمای سیمان شسته یکی از پرطرفدارترین، مقاومترین و مستحکم­ ترین نماها است که در طرح­ها و رنگ­های مختلف قابل اجرا می­ باشد. مصالحی که در طراحی نما استفاده می ­شوند انواع مختلف آجر، سنگ، سنگ­های تزئینی، سیمانی و گچی می­ باشند. مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی دارند و در نتیجه عملکرد متفاوتی خواهند داشت. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار می­دهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. البته نماهای سیمانی ترک ­پذیر می باشند به این دلیل که سیمان خواص الاستیکی نداشته و لذا در انبساط و انقباض ساختمان احتمال ترک برداشتن آن وجود دارد. Post h​as  been gen᠎erat᠎ed wi᠎th the ᠎help of  https://behsaznama.com C on tent Gene​ra​to r ​DEMO!

اجرای نمای خشک سنگ

برای نمای آجری باید از آجری که برای نماسازی تهیه می شود استفاده نمود این آجرها به رنگ های گلبهی، قرمز، ابلق در بازار یافت می شود. نمای خشک آجری اگر به صورت صحیح اجرا شود ونیازی به استفاده از ملات ماسه سیمان و… امروزه برای نماهای آجری از سیستم نمای خشک استفاده می شود در این روش برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمی­شود. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. شرکت شستشوی نمای آرین ایراتا در این دو دهه ای که به مشتریان خود خدمات ارائه کرده به استراتژی ها و تجربیات بسیار بالایی دست یافته و امروزه خدمات شستشو نما را با بهترین کیفیت انجام می دهند. باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد. این روش هم طرفداران خود را دارد و از نظر هزینه از روش قبلی بیشتر اما از روش بعدی به صرفهتر است.

با افزایش احساس نیاز انسان به استفاده از طبیعت و ایجاد روزنه در دیواره ساختمان و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. ابتدایی­ ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین نقشی که نما در ساختمان دارد حفاظت از عوامل جوی و اقلیمی می ­باشد. در صورتی که برای نمای ساختمان محدودیت بودجه دارید، با در نظر گرفتن این عوامل میتوانید هزینهها را مدیریت کنید. دانستن اینکه در نظر گرفتن نما برای ساختمان­ها چه هدفی را دنبال می ­کند، و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نماها موثرند، لازم و ضروری است. اما نکته ­ای که در اینجا و قبل از پرداختن به بحث اهداف و انواع نماها باید به آن اشاره شود، اینکه هر نوع نمایی که با هر نوع مصالح ساختمانی و یا هر هزینه­ ای که ساخته شود، باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی­ تر و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان و نیز به منظور حفظ و احیای جلوه ساختمان، باید قسمت­های آسیب دیده کاملاً بازسازی شود.

نوع رسی آجر از پختن خشت (گل شکل داده شده) و نوع ماسه آهکی آن از عمل آوردن خشت ماسه آهکی که از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهک در قالب ساخته میشود با بخار تحت فشار زیاد بدست میآید. خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما می­گردد. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم انداز بیرون وجود داشته باشد. در این روش نماشویی با دستگاه واترجت به همراه نازل سندبلاست انجام میشود. اجرای نمای خشک در مقایسه با روش­های سنتی که با استفاده از ملات سیمانی و هزاران دردسر بزرگ و کوچک انجام می­شود، از مزایای بسیاری بهره مند است. حتما پیش از انجام زیرسازی، از نقشهای که توسط مهندس معمار طراحی شده است، استفاده شود.

انواع نمای خشک

Th is post was written  with https://behsaznama.com C ontent G enerat᠎or DE MO!

اجرای نمای خشک آجری

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت منبع.

دیدگاهتان را بنویسید