اجرای نمای خشک: یک به‌طور باورنکردنی ساده تکنیک که برای همه کار می‌کند

در غیر اینصورت، نمای ساختمان در برابر طوفان، نور خورشید، زلزله و آلودگی هوا دچار آسیب می شود و شکل ناخوشایندی به ظاهر ساختمان می دهد. در فضای خالی بین سازه و انواع نمای خشک میتوان عایقی در برابر سرما و گرما، آلودگی صوتی و… این عایق به صورت مکانیکی و مستقل بین سازه و نما نصب میشود. نماهای آجری با توجه به قیمت کم، عایق بسیار خوبی برای حرارت هستند. همان طور که می دانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، بحث نما بسیار پر اهمیت است. برای ساخت سیستم نمای خشک استفاده می کنند که مزیت های فراوانی نسبت به نماهای سنتی دارد. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. نمای خشک، ساختمان را به دو لایه تقسیم می کند.

انواع اجرای نمای خشک

اما در مناطق سرد و خشک، طراحی به گونهایست که هوا در آن حبس میشود. یکی دیگر از روشهای موثر در خنکسازی فضاهای مجاور، ایجاد ارتباط بین پاسیو و حیاطهای سایباندار است که با استفاده از مصالح ساختمانی جدید نه تنها ظاهری متفاوت خواهد داشت که مانع از هدر رفتن انرژی میشود. در آن سال ها، صنعت ساختمانی آنقدر پیشرفت نداشته و انسان مجبور به استفاده از آجرهای ساده در نمای ساختمان بوده است. انتخاب نوع نما و طراحی یکی از مهم ترین المان هایی است که هر کسب و کاری جهت نمایش برند و هویت خود به آن نیاز دارد. متریال یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نماهای خشک محسوب می شوند. از دیگر اجزای تشکیل دهنده نما خشک ساختمان می توان به فضای تهویه اشاره کرد. از مصالح متفاوت برای اجرای سنتی نمای ساختمان می توان به: آجر ، ملات تک لایه ، سرامیک ها و… سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک مجموعه ها و… Th is po st was c᠎re᠎ated by https://behsaznama.com Content G​enerator DEMO.

اگر اجرای نمای خشک خیلی وحشتناک است، چرا نگذارید آمار نمایش؟

در اینصورت، وزن ساختمان کاهش پیدا کرده و به استانداردهای ساختمان سازی نزدیک میشود. این موضوع هم باعث کاهش وزن کلی ساختمان میشود و هم هزینه اجرای نما را کمتر میکند. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند. دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم.

قیمت اجرای نمای خشک

یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . در روش سیستم نمای خشک نمای ساختمان دوپوسته می شود که یک لایه عایق وجود دارد و محفظه ای خالی. عایق حرارتی یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نما خشک است. شاید از خودتان بپرسید که اجزای تشکیل دهنده این نمای امروزی چه چیزهایی هستند؟ صفحات سیمانی مصلح شده با الیاف که با نام فایبرسمنت،سمنت برد با صفحات سیمانی الیاف­دار شناخته می شوند.صفحات سیمانی الیاف دار از لحاظ مواد تشکیل دهنده در سه دسته بندی، فایبرسمنت برد، کلسیم سیلیکات، MGO برد دسته بندی می شوند و با توجه به وجود منابع معدنی مناسب در محل تولید می شوند و از لحاظ خواص کلی و رفتار مکانیکی و موارد استفاده دارای تفاوت های اندکی هستند. نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند.

دیدگاهتان را بنویسید