اجرای نمای کامپوزیت راهبردها آشکار شد

تاج های دندان در این مورد راه حل های مناسب تری دارند. به کارگیری فناوری نانو در این محصولات باعث شده تا ویژگی های فیزیکی بهتری مانند پایداری، مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشند. روش هنگ (Hanging) : هنگ به معنای آویزان شدن است.در این روش بیشتر برای پنل های هم تیپ و با یک اندازه ثابت استفاده میشود. یکی از معایب روش هنگ ، هزینه بالای تمام شده آن میباشد . از دیگر مزیت های این روش عایق بودن در برابر سرما و گرما و مقاومت بالای آن در برابر زلزله میباشد و با توجه به ریلی بودن پانل ها ، امکان تعویض بعد از نصب هم ، برای مجری نمای کامپوزیت مقدور هست . ابتدا نبشیهای آهنی را به پروفیلهای آهنی متصل میکنند و روی این نبشیها آهنی، نبشیهای آلومینومی را کار میگذارند، و بعد اتصال براکت آلومینیومی (ناودانی) به پروفیل آهنی انجام میشود.در واقع نبشیهای آلومینیومی نقش نگهدارندهی براکتهای آلومینیومی و براکت ها نقش نگهدارندهی پانلهای کامپوزیت هستند.از مزیت های این روش ، درزبندی مکانیکال که نیازی به استفاده از لاستیک و چسب سیلیکوم نمیباشد. این نما در ساختمان های مختلف نظیر ساختمان های اداری، تجاری، تفریحی و منازل قابل استفاده است و زیبایی منحصر بفردی به ساختمان و فضای شهر می بخشد.

چگونه پس انداز زیادی پول با نمای کامپوزیت؟

در برابر آتش سوزی مقاومت زیادی دارد.قابل شست و شو می باشد.پنل های آلومینیومی خیلی آسان و سریع نصب می شوند و قابلیت جابه جایی دارد و در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل تعویض است.قابلیت اجرایی برای تاسیسات تو کار مانند لامپ ها و چراغ ها و… کامپوزیت دندان هزینه پایین تری نسبت به لمینت دندانی دارد زیرا از مواد ارزان تری ساخته شده و تکنیک اجرایی ساده تری نیز دارد. انواع روش های اجرا نمای کامپوزیت هر پروژه ای بسته به نوع طرح و مکان اجرا ، می تواند روش اجرایی متفاوتی را داشته باشد. لذا پیشنهاد میگردد که از طرحهایی که نیاز به دقت بسیار در اجرا دارد پرهیز شود و به جبران آن به تقویت طرح در مرحله طراحی پرداخت. • مقاوم در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مختلف، مقاوم در برابر آتش بدلیل چگالی بسیار پایین هسته معدنی که در مقابل شعله ور شدن مقاومت بسزایی دارد و در نتیجه ورق آلوبوند در زمره معدود ورق های کامپوزیت ضد حریق قراردارد . فضای خالی پشت ورق های کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک می شود که عایق صوتی خوبی محسوب می گردد.پنل های کامپوزیت از شکل پذیری بالایی برخوردار هستند و به وسیله ابزار مخصوصی که دارند می توان آنها را تا زوایای 135 درجه شکل داد.ورق های کامپوزیت از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار است.این ورق ها به خاطر پوشش رنگ PVDF مقاومت فوق العاده ای در برابر اشعه ماورای بنفش، مواد اسیدی و قلیایی و نور خورشید دارند.

بعد از پایان اجرای این نما در صورت عدم استفاده از رنگ مخصوص، ممکن است نمای ترموود مقاومت لازم در برابر اشعه فرابنفش خورشید را به همراه نداشته باشد. برای بسیاری محل سوال است که اساسا نمای کامپوزیت چیست و اجرای نمای کامپوزیت به چه صورت است؟ وزنی که ورق های کامپوزیت دارند بین 5 – 8 کیلوگرم در هر مترمربع می باشد که در مقایسه با مصالح دیگری که برای نمای ساختمان به کار برده می شود مانند سنگ، شیشه، آجر و… ورق های کامپوزیت در طرح های متنوع تولید شده که به طور کلی میتوان آن را به دو گروه ضد حریق و معمولی تقسیم بندی کرد. در کشورما به دلیل وجود معادن بسیار سنگ، تنوع طرح و رنگ سنگ زیادی موجود است. بیشتر از این روش ، در طرح های قوس دار که قابلیت استفاده از کاست کردن پانل ها نیست استفاده میشود.امکان تعویض ورق کامپوزیت بعد از نصب هم در این روش وجود دارد و از مزیت های این روش سرعت بسیار بالای نصب ورق کامپوزیت است. لایه بیرونی ورق کامپوزیت توسط یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF جهت تثبیت رنگ پوشیده شده است. نما به عنوان پوشش نهایی ساختمان تاثیر به سزایی در جلوه ی ساختمان دارد که می توان از مصالح مناسب برای نماسازی ساختمان استفاده نمود.

سنگ ها به دلیل نیاز به برش و فراوری در گارخانه به صورت پیش فرض گران هستند. این روش، بهترین روش اجرای نمای کامپوزیت می باشد که از سرعت بالایی در اجرای نیز برخوردار است. در صورت اجرا به صورت خشک، اجرای نمای سنگ سرعت و تمیزی بالایی دارد. بهتر است شیوه ی اجرا به صورت خشک باشد تا هم ایمنی و هم دقت و تمیزی و سرعت اجرا بالا رود. 40 به ضخامت mm2 میباشد. این پانل فوق العاده نیز در شهر هایی با آب و هوای شرجی که رطوبت بالاییی دارند بسیار کاربردی میباشد. چگالی سنگ بسیار بالاست در نتیجه ساختمان را بسیار سنگین می کند. زیرسازی در ساختمانهای سازه فلزی به صورت مستقیم و در ساختمانهای سازه بتنی با رولت بولت و پلیتهای کوبیده شده به آن صورت میگیرد. سنگ هایی که در طراحی نما استفاده می شوند به دلیل بافت متراکم خود در مقابل آب مقاوم هستند. برای رفع این مشکل با پیچ آنها را محکم می کنند که باعث کم شدن جلوه ی بصری نما می شود. پس از نصب و اجرای کمربندهای آهنی برای رفع خطاهای احتمالی، سازه مطابق با طراحیهای ارائهشده نصب میگردد. در روش فیکس می توان از دو نوع زیرسازی آلومینیومی و آهنی بهره گرفت . ᠎This con᠎tent was w​ri᠎tt en by behsaznama C ontent Gener at​or Demoversion.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید