اجرای نمای کامپوزیت چیست؟

وی با بیان اینکه نمای ساختمانهای شهر نیز از نظر زیبایی مشکل دارند، ادامه داد: بیشتر نماهای ساختمانی تبریز به صورت نمای سنگی است در حالی که در کشورهای دیگر اغلب از کامپوزیت استفاده میکنند. چنانچه قصد استفاده از آن برای طراحی حجم های خاص و پیچیده را دارید بهترین گزینه اجرای نمای کامپوزیت به روش فیکس خواهد بود. وی با بیان اینکه طراحی و اجرای معماری برخی از ساختمانها فارغ از هرگونه خلاقیت است، خاطرنشان کرد: سیمای شهری را پنج عنصر تشکیل میدهد که یکی از آنها شامل لبههای شهری بوده و بیشتر مردم نیز این بخش را میبینند. در سال۱۳۹۵ ویراست سوم «مقررات ملی ساختمان: مبحث سوم – حفاظت ساختمانها در مقابل حریق» منتشر شد که شرح میداد نمای ساختمان نباید شعله را انتقال دهد. از دیگر مزایای نمای کامپوزیت نسبت به نمای سنگ طبیعی دیر کثیف شدن آن می باشد که می توان هزینه های نگهداری ساختمان را کاهش دهد. اکنون که موارد استفاده از این مصالح نما را مرور کردیم، بد نیست مزایای کاربردی آنها را نیز بررسی کنیم. به گزارش ایسنا، معماران و هنرمندان توانمندی در دورههایی که مکتب تبریز اصالت هنر را به ایران به ارمغان آورده بود، میزیستند شاید اگر آنها امروز زنده بودند با مشاهده ساختمانهای در تبریز اما هیچ اثری از این هنر در جای جای شهر اولینها وجود ندارد.

نمای کامپوزیت

This  po st was wri tt᠎en ᠎by behsaznama  Content  Ge᠎ne​ra​tor DEMO.

نمای کامپوزیت ویلایی

اما وقتی تبلیغات شرکتهای نصب کامپوزیت را مرور میکنید تقریبا تمام آنها مدعی استفاده از مواد مقاوم در برابر آتش یا ضدآتش هستند. این نشانگر بازار رو به رشد کامپوزیت در دهه گذشته است، اما هر محصولی باید از استانداردهای مشخصی برخوردار باشد که در این زمینه استاندارد اروپایی EN۱۳۵۰۱-۱ درباره محصولات مقاوم در برابر آتش، ملاک است. بررسی سایت مرکز تحقیقات وزارت مسکن نشان میدهد تنها ۲نوع کامپوزیت موجود در بازار تأییدیه مقاومت در برابر آتش را دارند! تنها میشود مشخص کرد که یک نوع کامپوزیت کندتر میسوزد یا حریق را کمتر انتقال میدهد.» او تأکید میکند: «ما نظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را میپذیریم. یک سال بعد در آذر۱۳۹۲ شورایعالی شهرسازی و معماری در مصوبهای استفاده از نماهای کاذب و پوستههای جدا از معماری را در شهرهای تاریخی ممنوع کرد. وی افزود: هویت تاریخی و معماری سنتی تبریز حرف زیادی برای گفتن دارند و این موضوع را میتوان با نگاه کردن به فضاهای تاریخی شهر متوجه شد. ذی نفعان بسیاری چون پلیس، اداره فرهنگ، شهرداری و حتی اصناف و کسبه در زمینه مبلمان شهری دخیل هستند و برای بهبود شرایط مبلمان شهری تبریز ابتدا باید نسبت به وضعیت موجود شناخت داشته باشیم.

1 – برآورد قیمت زمین: در ابتدا برای ساخت و ساز، قیمت زمین باید برآورد شود. یکی از چالش هایی که برای اجرای کامپوزیت وجود دارد تطابق رنگ، خطوط و ضخامت کامپوزیت بر روی دندان های مختلف است. هنوز هم میگویند که شهرک باغمیشه تبریز بر روی گسل است اما باز هم مجوز ساخت و ساز و حتی لوله کشی گاز که علنا بمب گذاری در حاشیه شهر است، صادر میشود که در واقع خیانتی برای شهر است. سپس این ورقه ها به کمک پیچ یا پرچ روی شاسی ها نصب می گردد. با این وصف عجیب نیست که در آخرین حادثه یعنی آتشسوزی بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران، مواد کامپوزیت سالن، عامل انتقال آتش بود. به طور کلی پلی اتیلن استفاده شده در لایه میانی ورق کامپوزیت ها غیرقابل اشتعال است اما بر اساس حساسیت پروژه و وجود مواد اشتعال زا در نزدیکی این ورق ها از لایه میانی ۲Aو ۱B استفاده می شود. اما از زمانی که معماری به شکل یک رشته تحصیلی در دانشگاهها درآمد و معماران تحصیل کرده وارد بازار و عرصه کاری و ساخت و ساز شدند و به طور همزمان عصر مدرنیسم هم آغاز شد ، تبادل اطلاعات معماری بین کشورها و بخصوص آلمان و اروپا افزایش پیدا کرد و این نحوه طراحی نما کامپوزیت کم کم وارد ایران شد و معماران توانستند شیوه های نوین نماکاری را همراه با مدرنیته تجربه مجموعه ها کنند.

این طرح را به طور دوره ای دنبال کنید تا مطمئن شوید همه از کارهایی که در صورت آتش سوزی باید انجام دهند آگاه هستند. نمای کامپوزیت ممنوع است، ولی همچنان ساخته و نصب میشود و هنگام آتشسوزی شعله را دور تا دور دیوارها منتقل میکند. بنابراین با توجه به ویژگیهای فوق، هنگام استفاده از ورقهای نانو در مقایسه با ورقهای معمولی، دیگر احتیاج به هزینهی نگهداری و تمیز کردن نمای کامپوزیت برای ساختمان به خصوص در مورد ساختمانهای بلند وجود ندارد. بعد از اجرای مراحل فوق ورقهای کامپوزیت براساس نقشه طراحی شده و طرح برش خورده به شکل کشویی در داخل پروفیلهای H جایگذاری میشوند. حفظ و نگهداری نمای بیرونی ساختمان در مقابل عواملی همچون رطوبت ، آلاینده ها ، مواد زیرین و همچنین ترمیم یا عیب یابی طراحی ساختاری جنبه مهم خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرکت آس است. در واقع هسته پلاستیکی شامل عنصر ضد آتش بوده که موجب میشود این ترکیب به سختی آتش گیرد، همچنین این قابلیت توسط استانداردهای خاص، آزمایش شده و گواهی کیفیت درجه یک را دریافت نموده است.  This post w᠎as done  wi th t᠎he ​help of behsaznama᠎ C​ontent Generat᠎or Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید