اجرای نمای کامپوزیت: یک لیست از یازده چیز که شما را در وضعیت خیلی خوب قرار می‌دهند. | مزاج}

مهمترین مشکل برای ممنوعیت کامل این ورقه ۳لایه، کارخانههایی بودند که این محصول را تولید و انبوهنماسازانی که آن را نصب میکردند و بازار بزرگی را تشکیل داده بودند. پنلهای کامپوزیت در طرحها، رنگها و ابعاد متفاوتی تولید و اجرا میشوند، این پنلها قابلیت انعطافپذیری بالایی دارند به همین دلیل است که این نوع از نماهای ساختمانی در بین کارفرمایان و طراحان در درجهی بالایی قرار دارد، این در حالی است که روشهای اجرایی این نوع نماها از تنوع بسیاری تشکیل شده است که با توجه به بودجه و سلایق کارفرمایان قابل تغییر است. استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان بسیار رایج است از مهم ترین عامل های این نوع متریال میشود به سرعت بالا در اجرا و نصب و پوشش دادن نمای فرسوده قدیمی به نمای براق وصاف است .مثل تمام مصالحی که در ساختمان استفاده شده این مصالح هم قدیمی ،و فرسوده میشود ،و رنگ مجموعه ها آن می پرد. کامران عبدولی، دبیر اجرایی پنجمین همایش بینالمللی آتشنشانی میگوید: «نمیتوان گفت چنین مادهای ضدآتش یا مقاوم در برابر آتش است. البته میطلبد که سازمان آتشنشانی الزامات خود را با معاونت معماری و شهرسازی در میان بگذارد تا همراه با یکدیگر به موضوع اجرای نمای کامپوزیتی رسیدگی کنیم. Th is was g​enerat ed with ᠎behsaznama  Co nt᠎en​t  Genera​tor DE᠎MO.

قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

مدیرعامل سازمان آتشنشانی میگوید: «نمای کامپوزیت از سال۹۵ ممنوع شده و اگر هم در ساختمانی استفاده میشود، برای جایی است که میخواهند آن را بازسازی کنند؛ زیرا پرونده بازسازی به کمیته نما نمیآید. شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور قیمت تمام شده ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را در سال 1401 به شرح زیر اعلام نموده است. بنابراین برای انتخاب نمای مناسب هر ساختمانی، باید اولویت ها در نظر گرفته شوند. و ما برای شما این ظاهر جدید را صفر تا صد اجرا خواهیم کرد تا شما یک ساختمان شیک و خاص را در منطقه خود داشته باشید. نمای مدرن با متریالهای مختلفی به اجرا در میآید که یکی از آنها ورق آلومینیومی کامپوزیت است. نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلمینیوم بوده که به صورت پنل های مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا می شود. تنها میشود مشخص کرد که یک نوع کامپوزیت کندتر میسوزد یا حریق را کمتر انتقال میدهد.» او تأکید میکند: «ما نظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را میپذیریم. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی، با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: وقوع انفجار در یک ساختمان غیرمسکونی در ساعت ۸:۵۲ صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتشنشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان ستارخان، خیابان خسرو شمالی اعزام کرد.

مزایا و معایب نمای کامپوزیت

سید جلال ملکی با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: وقوع انفجار در یک ساختمان غیرمسکونی در ساعت ۸:۵۲ صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتشنشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان ستارخان، خیابان خسرو شمالی اعزام کرد. وی با اشاره به حضور عوامل آتشنشانی در محل گفت: نخستین گروه از آتشنشانان حدود سه دقیقه پس از اعلام حادثه در محل حاضر شدند که با حضور آنان در محل مشاهده شد که انفجار در یک ساختمان سه طبقه رخ داده است. ملکی با بیان اینکه نمای بیرونی این ساختمان از جنس کامپوزیت بوده و کاملا تخریب شده بود، اظهارکرد: کانون انفجار طبقه آخر این ساختمان و در واقع همان محل استراحت کارگران بود که همین موضوع نگرانی آتشنشانان درباره احتمال وجود خسارات جانی را افزایش داد، به ویژه آنکه شدت انفجار بهحدی بود که تمام دیوارهای قطور داخلی را هم تخریب کرده بود و سبب ریزش سقف طبقه میانی هم شده بود.

راه درست رسیدگی به هر نمای کامپوزیت مشکل با سهولت استفاده این نکات

اگر هم مالک بخواهد نماسازی و کل نما را جابهجا کند از حوزه تعمیرات جزئی خارج میشود و در گروه تعمیرات اساسی قرار میگیرد و باید تأییدیه نما را از معاونت شهرسازی بگیرد. ساختمانهای بلندمرتبه، هم در مرحله صدور پروانه و هم در پایان عملیات ساختمانی نیاز به تأییدیه ایمنی آتشنشانی دارند. سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان سه طبقه در خیابان ستارخان خبر داد. اگر آتشنشانی هم این تأییدیه را صادر نکند، پایانکار نخواهند گرفت. در هرصورت نصاب کامپوزیت نما باید شرایط را از نزدیک بررسی کند تا بتواندقیمت دقیقی را اعلام کند. در حال حاضر طرفداران زیادی را جذب می کند و مزایای متعددی را ارائه می دهد. امروزه شرکتهای گوناگون، ورقهایی با ضخامتهای مختلف آلومینیوم را می سازند و به بازار عرضه می کنند. در دنیای مدرنیسم امروزه یکی از رایجترین نماها در صنعت ساختمانی نمای کامپوزیت است، این نوع از نماهای ساختمانی از لایههایی با جنسهای مختلف درست میشوند که اصلیترین آن ورقهای آلومینیومی است. ورق کامپوزیت در اصل به عنوان یکی از وسایل ساخت و ساز مدرن در نمای ساختمان به شمار می رود که امروزه به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید