اجرای نما آزمایش می‌خواهیم همه مطالعه از

معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. درواقع از نظر معماری و برای تامین رفاه افرادی که از ساختمان استفاده می کنند به این مورد توجه می شود تا نما به گونه ای طراحی شود که کاملا مناسب اقلیم منطقه باشد . آجر از مصالحی است که برای استفاده در نما مناسب و بهترین گزینه برای بازگشت به معماری اصیل ایرانی است. ولی درسیستم اجرای نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر نماها مانند نمای آجر میباشد. همچنین آجر و سیمان از متریال های ارزان قیمت بوده که می توانند به خوبی با دیگر متریال ها ترکیب شده و نمایی مدرن و ساده را خلق نمایند . ᠎Con tent has ​been generated wi th the ​help of G SA Content Gen erat​or DEMO​.

مصالح نمای خشک

چرا که هوای موجود در حفره های خالی (cavity) از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. چرا که بسیار ساده بوده و به دور از تجمل گرایی است. با توجه به مصوبه سال ۱۳۶۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ، وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت کشور موظف به تهیه و ابلاغ ضوابط و مقررات نمای شهری ظرف ۱ ماه بوده که این کار ظرف ۱۸ سال گذشته صورت نگرفته است و این کار باعث آزاد گذاشتن دست مالکان در اعمال سلیقه های شخصی و هنرنمایی اغراق آمیز طراحان شده است تا دست به دست یکدیگر نمای شهرها را به زشت ترین و بی هویت ترین نماها تبدیل کنند . یکی از دلایلی که ساختمان ها در کوچه های مختلف شهرهای کشور ما، یکپارچه نیستند، بی توجهی ساکنان به یکپارچه بودن نماهایشان با یکدیگر است!

نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. با استفاده از سنگ ساختمانی می توان علاوه بر اینکه دوام بالایی به ساختمان داد، بحث های عایق بند حرارتی و صوتی را نیز بهبود بخشید.عموما سنگ تراورتن برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر چسبندگی بالا نوع رنگی فوق العاده زیبایی دارد. آهنی یا آلومینیومی ( و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد.

هزینه اجرای نمای خشک

تعدادی از پروژه های طراحی نما و اجرایی نمای ساختمان که توسط شرکت معماری هیرادانا در مناطق 1 و 2 و 5 به اتمام رسیده را میتوانید مشاهده کنید که شامل نما کلاسیک و نما مدرن و سایر سبک ها می باشد . فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید. 1. مشخصات کلی پروژه شامل ؛ پلاک ثبتی و شهرداری منطقه، کد نوسازی و … در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر می باشد ، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین میباشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمتها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمانهای شهری صورت میگیرد.

چگونه برای تبدیل نمای خشک نمایان به موفقیت

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هزینه اجرای نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید