اجرای نما – خیلی ساده حتی کودکان شما هم می توانند این کار را انجام دهند

اندازه ها و ابعاد دیوارها برای اجرای نمای آجری محدودیتی ندارند؛ البته به غیر از مواردی که به کنترل تنش های بین نما و دیوار پشتیبان نیاز دارند. در روش نمای خشک از ملات برای آجرچینی استفاده نمی شود و آجر ها با کمک تجهیزاتی مانند ریل و پیچ چیده می شوند که برای اجرای آن تنها دانستن نکات اجرایی آجر در نما به روش نمای خشک کافی است. به طور خلاصه، به نمایی که در ساخت و اجرای آن دوغاب و ملات استفاده نشود، نمای خشک میگویند. از انواع دیگر می توان به کاشی و سفالینه اشاره کرد که شما می توانید طبق نمایی که مد نظر خود دارید این مصالح را انتخاب کنید. در نماهای خشک ، متریال نمای ساختمان به کمک زیر سازه های فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اصلی نصب می شود که این کار باعث سرعت و ایمنی و کیفیت و طول عمر نما خواهد شد. از دیگر ویژگیهای این ماده پرمصرف میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت فرسایشی بالا دارای قابلیت رنگ پذیری با رنگهای محلول در آب یا رنگهای حلال دارای مقاومت در برابر آب شور دارای ساختار غیر رسمی قابل استفاده در انواع مخازن آب آشامیدنی مقاومت در برابر شرایط آسیبزای محیطی دارای قدرت چسبندگی بالا به انواع مصالح و سطوح مهمترین کاربردهای چسب پلی اورتان چسب پلی اورتان در مدلهای مختلفی مانند فیلم، فوم، پودر، الاستومر امولوسیون و مایع در کارخانجات تولید و به بازار عرضه میشود. This  post has  be en written by G​SA C᠎on᠎tent  Gen er at or ​DE MO!

قبل از اینکه خیلی دیر شود در مورد سرامیک پرسلانی چه باید کرد

سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند. استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت هم در این محل ها مناسب است. این پیچ ها و مهره ها سرامیک ها را به بدنه فلزی سنما متصل می سازند تا آنها سر جای خود بمانند. امروزه این روش از متداول ترین روش های اجرای نمای آجری به شمار می آید. سقفها باید گنبدی شکل باشند و بادگیر نیز لازمه آن خانه میباشد تا محیط داخل خانه خنکتر از هوای واقعی باشد. پنجره ترمال بریک نیز نمای زیبایی به ساختمان می بخشد. در حین تمیز کردن باید توجه داشت که سطوح اطراف نیز کثیف نشوند.

۲- به علت استفاده از سیمان، دوغاب و ملات در کار، در صورتی که دقت لازم در کار اعمال نشود، می تواند موجب کثیف شدن نمای آجری و ایجاد لکه روی آن ها شود. اغراق نکردن یکی از مهم ترین اصول این میکاپ است. با توجه به اینکه شما می خواهید اجرای نمایان و یا غیر نمایان را انتخاب کنید باید بدانید که سرامیک های متنوعی را هم از این مدل قادر هستید انتخاب نمایید. متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. نمای خشک کرتین وال یکی از بهترین نماهای شیشه ای ساختمان از نظر سازه ای ساختمانی می باشد. استفاده از ملات سیمان جزو قدیمی ترین و سنتی ترین روش هایی می باشد که برای اجرای نمای آجری استفاده می شود. برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. نمای آجری باید به دور از تنش های کششی که از خمش ناشی می شود، قرار گیرد. ۱- موجب ایجاد اتصالی پایدار و محکم بین نمای آجری و بدنه ساختمان می شود. در بین این لایه ها می توان عایقی مقاوم در برابر سرما، گرما و صوتی قرار داد.

در هنگام اجرای عملیات چیدن آجرها و اتصال آن ها توسط ملات سیمانی و یا بیرون زدن ملات آهکی از بین آجرها ،سطح آجر ممکن است لکه دار شود . شستشوی نما و استفاده از مواد نانو در طی فرآیند شستشو موجب می شود نمای آجری ساختمان شما در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی مقاوم شود و به نوعی یکی از الزامات اجرای نمای آجری ساختمان است. بنابراین توصیه می شود اگر قصد دارید نمای آجری را پیاده سازی کنید از گروه حرفه ای و ماهر در اجرای نما کمک بخواهید. بخش مهمی از واترپروف کردن نمای ساختمان، درزگیری است. یک استاد کار عالی می داند که نحوه ی صحیح چیدن آجرها و نکات اجرایی آجر نما چیست و با پیاده سازی این نکات در نمای ساختمان، جلوه ی سازه را چند برابر خواهد کرد. ۳- این روش باعث تولید ضایعات ساختمانی زیادی می شود. اجرنسوزدرنما دررنگهای زردشاموتی- قرمز- مشکی- قهوه ای تولید میشود. با این روند، فاصله ای معین میان نمای خشک و عایق حرارتی وجود خواهد داشت که خود این فضای خالی هم عایقی در برابر اتلاف انرژی است. بسیار مهم است که نوع و رنگ این سنگ چه باشد. با این حال سپردن این امر مهم به معمار و طراح ساختمان امری منطقی تر خواهد بود.

روش اجرای نمای خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از اجرای نمای خشک در ایران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید