اجرای نما نظرات و نکات

سنگهای گرانیت از جمله سنگ های «آذرین» هستن که برای قسمت نما و بخش های تزیینی ساختمان کاربرد دارن. روش های دیگه ای هم وجود دارن که میتونیم سنگ نما رو به وسیله اون ها مهار کنیم مثل استفاده از چسب های مخصوص، استفاده از دوغاب مرغوب برای پشت سنگ ها به جای نخاله های ساختمانی، استفاده از رابیتس، استفاده از گیره های اسکوپ پروانه ای یا پایه دار برای پشت سنگ ها مثل تصویر زیر و سایر روش هایی که میشه از اون ها استفاده کرد. داشته باشه. زیرا سنگ های نما در فضای آزاد قرار دارن و احتمال آسیب دیدن اون ها زیاد هست. همچنین رنگ سنگ ها نشان دهنده ی ترکیبات موجود در اون ها هست. قطعات اتصال دهنده ی سنگ ها در این روش، قابل مشاهده از بیرون ساختمان هستن. وجود ترکیبات آهکی فراوان در ساختار تراورتن باعث ایجاد زیبایی و طرح های فراوان برای این سنگ شده. همین علت باعث میشه که ملات به پشت اون بچسبه و نذاره که سنگ سقوط کنه. پوسیدگی طول عمر سنگ رو کوتاه میکنه و باعث خرابی اون میشه.

سرامیک نمای خشک

از مزایای خرید آنلاین سنگ نما این است که در مدتزمان کوتاه میتوانید انواع مختلف سنگ نماها را مشاهده کرده و با مقایسه انواع آنها خرید خود را انجام دهید. سنگ های تراورتن در رنگهای کرم خاکستری خرمایی روشن تیره سفید وجود دارد امروز اجرای نمای سنگ رومی با تراورتن بسیار رونق چشمگیری گرفته از ویژگیهای سنگهای نمای تراورتن دارای بافت های متخلخل و بلورین هستند تنوع رنگ دارند. هنگام استخراج نمای سنگی ، استفاده از مواد منفجره باید تا حد ممکن محدود شود. این موضوع میتونه تاثیر زیادی در هنگام انتخاب سنگ داشته باشه. دونستن ویژگی های تخصصی و مشخصات فنی سنگ ها، همچنین خواص شیمیایی و فیزیکی اون ها تاثیر زیادی در هنگام انتخاب سنگ داره. علاوه بر سنگ های معرفی شده در این قسمت، سنگ های دیگه ای هم برای نماکاری ساختمان استفاده میشن که به دلیل کاربرد کمتر و یا تشابه به ویژگی های این سنگ ها، از بحث ما خارج هستن. یکی از این روش ها، استفاده از بست و پین هست که بیشتر برای سنگ های مقاوم و با ضخامت بالای 2 سانتی متر مناسب هست. این روش نیازی به ملات ریزی نداره ولی احتمال شکستن سنگ ها در موقع نصب، برای این روش خیلی زیاد هست.

طراح و مجری نمای خشک

در این صورت حتی نیازی به این نداریم که دوباره داربست بزنیم. یا حتی باعث میشود ساختمان نشست کند.2-میزان و مقدار سیمان و نوع ماسه ای که در پشت سنگ استفاده میشود تناسب باید حدالامکان رعایت شود.اگر از ماسه شسته شده مناسب استفاده نشود بعد از مدت کوتاهی باعث جدا شدن و ریزش سنگ خواهد شد.3- دوغاب حاصل شده اگر به صورت صحیح استفاده نشود باعث ایجاد شوره بر روی سنگ خواهد شد.4- پاک بودن پشت سنگ مهم است اگر سطح پشت سنگ تمیز نباشد باعث میشود سیمان و ماسه به پشت سنگ خوب متصل نشوند.5-اگر به جای استفاده از سیمان و ماسه که موارد چسبنده به پشت سنگ هستند از سیمان خشک استفاده شود بعد از مدتی سنگ از محل خود به پایین کنده خواهد شد. در این تمرین آن را روی متر گذاشتیم. برای رسم قاب در و پنجره با استفاده از این دستور، مطابق تصویر ضلع موردنظر را در نما انتخاب کنید.

نقشه نما از یک صفحه عمودی رسم میشود که بهطور مستقیم به نمای ساختمان نگاه میکند. اگر به کد ارتفاعی کف طبقه نگاه کنید، میبینید که از زمین ۳۰ سانتیمتر بالاتر قرار گرفته است. بعد از این که سنگ نصب میشه، این سیم به ملات پشت سنگ چسبیده و ارتباط خیلی محکم تری رو برقرار میکنه. سنگ های طبیعی تنوع رنگ بیشتر و مقاومت بالاتری دارند. این سنگ در رنگ ها و طرح های مختلف استخراج و عرضه می گردد به دلیل هزینههای سنگین مرتبط با استخراج صیقل سنگ گرانیت و برش آن و همچنین نمای سنگ گرانیت هزینه بالاتری دارد. سنگ نمای ساختمان باید مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی، نور خورشید، مواد شیمیایی مثل باران های اسیدی و . هرکدام از حالات زیر مخصوص سنگ هایی با ویژگی های خاص خود است و طبیعتاً در هرکدام از این موارد قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی میتواند متفاوت باشد. نمای رومی بطور کلی از سنگ های گران قیمتی همچون سنگ مرمر و سنگ گرانیت ساخته میشود که این مسئله بابت ارزش زیاد این نوع نما شده است. مراحل اجرای روش خشک، در سنگ کاری نمای ساختمان چیست؟ یکی از پر کاربردترین نماها در سالهای اخیر، نمای آجر و سنگ است.  This content w​as gener at​ed  wi th behsaznama C​on​tent Gen er​at or DEMO !

دتایل اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید