اجرای نما Adventures

اخذ تاییدیه نما از شهرداری، جزو آخرین و سختترین مراحل ساختمان است. مدارک مورد نیاز برای اخذ تاییدیه نما از کمیته نما چیست؟ در این روش از چسب مخصوص برای اتصال مصالح ساختمانی به نما استفاده میشود. برای ساخت سیستم نمای خشک استفاده می کنند که مزیت های فراوانی نسبت به نماهای سنتی دارد. البته نا گفته نماند که آهک موجود در ترکیبات سازنده ی این نوع سنگ باعث شده تا نتونیم از هر نوع مرمری برای نماکاری استفاده کنیم. دقت داشته باشید که افراد سودجو و بی وجدان جدیدا اقدام به چسباندن بتونه برروی سنگ نما بدون انجام پیچ و رولپلاک نما می کنند که این می تواند به شدت خطر ساز باشد . این قانون برای تغییر در نمای آپارتمان نیز صدق میکند و طبق دستور شهرداری، مالکین قبل از ایجاد هرگونه تغییری در نمای ساختمانشان بایستی به ادارهی شهرسازی منطقه خود مراجعه کرده و پس از اخذ تاییدیه نما، اقدام به تغییر آن نمایند. این در حالی که در مناطق کوهستانی کشور مانند شمال غربی کمتر این اتفاق می افتد و تعداد پنجره ها اصولا کم می باشد تا هوای سرد به داخل نیاید . C᠎onte nt has been g en erat​ed with behsaznama Conte nt G en᠎er ator Dem​ov ersion᠎.

سرامیک پرسلانی

• باعث جلوگیری از خروج گرما در زمستان و هوای خنک در تابستان از داخل خانه به بیرون می شود و یک عایق حرارتی در ساختمان به وجود می آورد. به دلیل اختلاف کیفیت جنس سنگها و هزینههای تولید در شهرهای مختلف قیمت سنگها تفاوت زیادی با هم دارند و هر چه سنگ یکدستتر، روشن،تر و از مقاومت بالاتری بخوردار باشد از قیمت بالاتری برخوردار نصاب نمای خشک است. علاوه بر زیبایی و چشمگیر بودن یک نما، مقاومت و کیفیت آن در کنار هماهنگی با سایر نماهای پیرامون اهمیت ویژهای دارد. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت دارند. همچنین در اجرای نمای خشک باید شرایط و آب و هوا را مد نظر داشته باشید. اشاره کرد و همچنین مصالح نمای خشک مانند : سرامیک خشک پرسلانی ، ورق کامپوزیت ، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و…

مالکین ساختمان برای طراحی نمای ساختمان، پس از انتخاب نوع نما (نمای کامپوزیت، کلاسیک، رومی و …)میبایست تمام ضوابط طراحی نما شهرداری شهر موردنظر خود را رعایت کردهباشند؛ تا بتواند از این مرحله به راحتی عبور کنند و درگیر مسائل اداری آن نشوند. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. همین علت باعث میشه که ملات به پشت اون بچسبه و نذاره که سنگ سقوط کنه. در این خبر نتایج پژوهش و تحقیق، سایت کالاساخت در مورد سنگ نما در شرایط سخت آب وهوایی انجام داده است را آورده ایم.

از آنجا که این بخش در رابطهی مسقیم با بیننده است و در معرض عوامل جوی نیز قرار دارد، باید در انتخاب مصالح و متریال آن دقت لازم را داشت. در این بخش به توضیح موضوع طراحی نما و در ادامه آن 18 نمای طراحی شده ساختمان را برای شما گردآوری کرده ایم. آن چیزی که میخواهیم برای شما ذکر کنیم این است که شما قادر نیستید اول یک نما را به طور کامل از مرحله طراحی رد کنید و بعد از آن به دنبال انتخاب رنگهای مناسب برای اجرا بروید. در این صورت؛ بهتر است کار را به کاردان بسپارید. اقتصاد، دیگر عامل تعیین کننده محسوب میشود؛ اگر قیمت روز پروفیل در حال تجربه کردن جهشی نامتعارف باشد و این هزینه نمای ساختمان را سنگین کند، لاجرم ممکن است طراحان گزینه نمای فلزی ساختمان را کنار بگذارند. سبکی قطعات که صرفا جهت کم کردن وزن نماها طراحی شده اند، مزیت مهمی در نصب سیستم به حساب می آید. همه ما می دانیم که اولین برداشت دیگران خیلی مهم است، به همین دلیل هم انتخاب نما یکی از مهم ترین تصمیمات طراحی خانه به حساب می آید که باید خیلی به آن اهمیت دهید. هزینه سنگ نمای ساده حدود ۱۰۰ هزار تومن برای هر متر مربع است، اما برای نمای رومی میتواند تا ۲۰۰ هزار تومان بالا رود.

دیدگاهتان را بنویسید