اجرای نما Blueprint – شستشو و تکرار

که همین موضوع می تواند به عنوان نقطه ضعف در شاسی نما به شمار آید. عدم رعایت دستور العمل های تولید کننده متریال نما و اصول کلی نماهای خشک در وهله ­ی اول تبعات بصری در پی خواهد داشت و در میان مدت از نقطه نظر ایمنی مسئله ساز خواهد داشت. در هنگام طراحی نمای کلی ساختمان باید به تناسب سطوح بالا، پایین و وسط نیز دقت نمایید. به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست. وجود روش های مختلف ساخت و امکان تولید اشکال پیچیده و متنوع -بوسیله ابزار زوایای مختلف با لبه تیز تا 135 درجه را می توان با این ورقها ایجاد کرد در حالیکه برای مصالح رایج دیگر فاقد سیمان، سنگ و شیشه این امر امکان پذیر نمی باشد. برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. باشد ، روی شاسی کشی خاصی که با توجه به نوع پوشش اصلی نما تعیین و اجرا شده است متصل خواهد شد . This da ta was w​ri tt en  wi th t he ᠎he​lp of behsaznama  C ontent Generat​or Dem over sion᠎!

روش اجرای نمای خشک

نمای اصلی توسط ملات یا دوقاب به دیوار پشتیبان یا شاسی کشی نما متصل خواهد شد. شاسی کشی در نماهای خشک مستقیما به سازه متصل می شود . استفاده از این نما سبب برطرف کردن مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند می شود و با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیار مورد توجه و انتخاب بسیاری از معماران و طراحان قرار می گیرد. برای طراحی نمای خارجی ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که انتخاب رنگ و طرح نمای ساختمان از اهمیت بسیار برخوردار است. رابیتس مناسب برای استفاده در نما با توجه به وزن سنگین نما بهتر است که رابیتس گالوانیزه سنگین با وزن 1200 گرم باشد که توصیه می شود به صورت دولایه روی شاسی بسته شود . مهندسین ناظر معمار لازم است در ساختمانهایی که طبق قانون اجرای نما بر اساس طرح مصوب الزامی است، به این نکته توجه داشته و در صورت عدم توجه سازنده این موضوع را به عنوان تخلف گزارش کنند . بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند .

شرکت طراح و مجری نمای خشک

تمامی محصولات نانو پارس؛ دارای تاییدیه نانو از ستاد نانو کشور بوده و نسبت به کارایی آنها، قیمت مقرونبهصرفهای دارد، ارائه محصولات، با تضمین کیفیت کالا، به صورت پخش عمده و تکی به سراسر کشور توسط شرکت نانو پارس گرجی امکان پذیر است. طرح مصوب نما توسط مهندس طراح معماری دارای صلاحیت طراحی شده و به کمیسیون نما ارائه می شود . کمیسیون محافظت از بناهای تاریخی، قوانینی را در مورد نمای این ساختمانها وضع نموده است. باید در نظر داشت که سیستم کاملاً بستگی به نوع زیرسازهای مورد استفاده دارد، چرا که مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح در اجرای نصب بسیار مهم است. این مایع از یخ زدگی و فرو پاشی سطوح جلوگیری می کند و برای مناطقی پر باران و مرطوب بسیار مناسب می باشد. به جهت کشف قیمت پس از محاسبات سازه ای لازم و مدل سازی و تست نمونه ها دیتیل مناسبی برای پروژه طراحی شد که با داشتن امکان رگلاژ در سه جهت میتوانست خطاهای رایج پنل های بتنی را کنترل نماید. از این جهت به آن لفتون میگویند که در روستایی با همین نام یعنی لفتون تولید شده است اما در حال حاضر از خاک رس در شهرهای دیگری مانند یزد و اصفهان هم تولید میشود.

قیمت نمای خشک

بحث دیگری که در قیمت نماشویی تاثیر زیادی دارد بحث میزان کثیفی و عمر سنگ است که این مورد نیز در تعیین قیمت شست شوی نما بررسی شده . اگر دقت کرده باشید همواره یک خط مشترک برای تعیین محدودهی ساختمانها وجود دارد که آنها را از حریم خیابان جدا میسازد. در سازمانهای مستقل استاندارد اروپا آزمایشهایی از قبیل موارد زیر بر روی رنگهای جوتن انجام شده و گواهینامههای مخصوص آزمایشها برای این محصولات صادر شده است. برای این کار لازم است ریسمان راهنما یا قپان هایی از بالاترین تراز ساختمان تا پایین ترین تراز که قرار است این باکسها اجرا شوند نصب شده و پروفیل های شاسی اعم از نبشی ، قوطی ، ناودانی ، سه پری و . پرایمر رنگ نما، از جمله محصولاتی است که برای نما کاری ساختمان ها استفاده می شود. معماری مبحثی بسیار گسترده است که طراحی نما تنها یکی از آن است، اگر مقالات قبلی ما را مطالعه کرده باشید می دانید که در تمامی زمینه ها از جمله طراحی ویلا، دکوراسیون داخلی و… پنجرهها علاوه بر اینکه عنصر اصلی تامین کنندهی نور داخلی بنا میباشند، نقش بسیار مهمی در نمای بیرونی ساختمان نیز دارند. Data has be᠎en gener at᠎ed by G᠎SA Con​te nt  Generator DE᠎MO​!

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اتصالات نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید