استفاده از نمای خشک

همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. برای اتصال المانها از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. برای هر یک از نماهای ساختمانی مصالح خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که شما باید بدانید برای نصب و اجرای نمای سرامیک خشک هم متریال ها و مواد خاصی به کار برده می شود. This a rt​icle has ᠎been generated  by behsaznama  Cont en​t  Ge᠎nerato r DEMO.

نمای خشک در ایران

در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و ثبوت رنگ خود را در برابر این مواد به خوبی حفظ می کنند. اتصالات در برابر سرما ، گرما ، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند و از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شود. دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد. در سیستم پنهان انواع نمای خشک ، بعد از انجام عملیات نصب، بستها قابل مشاهده نخواهند بود.  This has ​be en created  by behsaznama  Con᠎tent​ G​ener ator DEMO!

در این رابطه یکی از موضوعاتی که در ارتباط با نما مطرح می شود، نمای خشک است. روش اجرای نمای خشک، سیستمی خود ایستا و مکانیکی است و بدون به کار بردن ملات و دوغاب و در واقع به روش خشکه چینی انجام می شود. با پیشرفت فناوری در سیستم نمای خشک به جای استفاده از مصالح سنتی مانند آجر، ملات تک لایه، خشت و … منظور از نما خشک به نماهایی می باشد که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نشود. در سیستم های نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. متداول ترین دسته سرامیک خشک بر اساس نحوه تولید آنها ، ضخامت ، سیستم های زیر ساختی و اجرای آنها است. سپس اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب فولاد و یا آلومینیوم است را روی ساختمان نصب میکنند. تمام لایههای نمای خشک با سازههایی از جنس فولاد و آلومینیوم به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب میگردند. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد.  Art ic le was g en erated by G SA C on᠎tent ​Ge​nera to r DEMO᠎.

تله نمای خشک

نمای سرامیک خشک به عنوان نسل جدید نمای ساختمان میتواند تمام نیازها و توقعاتی که از یک نمای بهینه میرود را برآورده کند. سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. اجرای نمای خشک چیزی حدود ۵۰ درصد زمان اجرا را کاهش خواهد داد. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا 50 درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. نمای مناسب انتخاب شده می تواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر دهد و جذابیت آن را تغییر دهد و ارزش فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نمای خشک سرامیک در برابر حرارت و آتشسوزی مقاوم بوده و با نصب سریع و راحت باعث پایین آمدن هزینه اجرای نمای خشک و صرفهجویی در زمان اجرای پروژه و مناسب بودن قیمت سرامیک خشک نما میشود. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. آرمن متشکل از تیمی متخصص و متعهد با بکارگیری دانش روز ، بهترین مشاوره، طراحی و اجرای نما را در پروژه های شما خواهد داشت.

سرامیک پرسلانی

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای مدرن بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید