اسرار اجرای نما برتر

همچنین وزن مناسب، تراورتنهای را بهترین سنگ نما برای نمای رومی تبدیل کرده است. مثالی دیگر برای سنگ کاری داخل ساختمان: اگر بخواهید راه پله را سنگ کاری نمایید توجه به موارد زیر باید صورت گیرد. سنگهای تراورتن با توجه به داشتن بافت متخلخل قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارند. در نماهای سنگی ساختمان ریزش سنگ به وفور به چشم میخورد به هر دلیلی این ریزشها در نما صورت میگیرد ،یا به دلیل اسکوپ نکردن و پیچ نشدن یا به دلیل درست اجرا نکردن سنگ در هنگام ساخت و ساز ،حال به این نکته که چگونه سنگ نما را محکم نماییم میپردازیم. خلل و فرجی که در سنگهای تراورتن وجود دارد از شکستن یا خراب شدن این سنگها در سرمای یخبندان جلوگیری میکند. بهتر است برای نصب سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان خود درصورتی که در مناطق پرباران زندگی میکنید از چسب استفاده نکنید. 4. ۴.باید به ترکیباتی که در نوع سنگ به کار گرفته شده است نیز دقت کنید. خدای بزرگ است اهورامزدا که آسمان را آفرید، که این زمین را آفرید، که مردم را آفرید، که شادی را از برای مردم آفرید، که اردشیر را شاه کرد. گرچه این سازهها از شکوه گذشتهشان فاصله گرفتهاند، اما همه تندیسها زیبایی و ظرافت وصف ناپذیر دارند.ستونها و سر ستونهای تخت جمشید به نمادهایی از این منطقه باستانی تبدیل شدهاند؛ تا جایی که در بسیاری از تصاویر منتشر شده در جهان از تخت جمشید میتوان این ستونها و سر ستونها را دید.

نمای خشک سنگ

سنگهای نما از نظر کیفیت کلی باید سالم، بادوام و خوش ظاهر بوده و در هنگام انتخاب باید به دوام و پایداری در برابر عوامل جوی، تغییرات ابعادی، مقاومت فشاری، تخلخل، پایداری در برابر نمکهای محلول و بخارات شیمیایی که احتمال میرود سنگ در معرض آن قرار گیرد توجه شود. با توجه به همه این ویژگیها میتوان با استفاده از سنگهای تراورتن یک نمای رومی باشکوه، منحصربهفرد، ماندگار و مقرون به صرفه ساخت. 10-در صورت استفاده از سنگ تراورتن توری دار همه ی قطعات سنگ باید اسکوپ گردد. اما با وجود دهها مدل سنگ نمای ساختمانی، بهترین سنگ نما برای نمای رومی کدام است؟ آیا طرحهای کلاسیک را مانند نما رومی میپسندید یا اینکه به سبکهای مدرن یا معاصر تمایل دارید؟ طراحی نمای خارجی یا اصلی ساختمان و طراحی نمای داخلی یا دکوراسیون داخلی ساختمان. اجرای نمای سنگی رومی معمولا با تراورتن، مرمر و گرانیت انجام می شود. همچنین به دلیل وجود منابع فراوان از سنگهای تراورتن قیمت بسیار مناسبی نیز نسبت به مرمر، گرانیت و مرمریتها دارند.

قیمت سنگ نمای خشک

پس بهتر است به فکر انتخاب سنگ دیگری باشیم که در کنار داشتن ویژگیهای یک سنگ نمای خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. به خواست و تأیید اهورامزدا، این کاخ را که پدرم خشایارشاه بنایش را شروع کرده بود، تمام کردم. از ۷۲ ستون کاخ آپادانا، امروزه تنها ۱۴ عدد باقی مانده است.منبع عکس: ایسناهر یک از این ستونها بیش از ۲۰ متر ارتفاع و ۸۵ تن وزن داشتهاند. در کاخ آپادانا هر یک از سه ایوان کاخ را به کمک ۱۲ ردیف ستون ساخته بودند. باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان کاری سخت است و سازندگان ساختمان باید بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. این ستونها بسیار بلند و سنگین هستند و شیوه ساخت آنها برای معماران و باستانشناسان هنوز بسیار جالب توجه به نظر میرسد.ستونهای تخت جمشید سندی بر عظمت بناهایی هستند که امروزه از میان رفتهاند، اما با نگاه کردن به این ستونها میتوان به شکوه کاخها در گذشته پی برد. سرستونهای تالار اصلی نیز بهشکل گاو طراحی شدهاند و آثار باقی مانده از رنگ روی آنها، نشان از رنگی بودن آنها در گذشته دارد. نماهای سنگی از گذشته جزو نماهای زیبا و مقاوم محسوب میشوند، این نوع نما علاوه بر استحکام و مقاومت، بر زیبایی ساختمان نیز می­افزایند و جلوه و شکوه زیادی را به نما میبخشد، همپنین از جمله مزیت هایی که نمای سنگی دارد این است که می تواند به صورت تک و چند مصالحی اجرا شود، برای مثال می توان نمای سنگی را همراه با مصالحی همچون آجر، شیشه، فلز، کامپوزیت و …

طراح و مجری نمای خشک

حتی گرانیت های سیاهی که امروزه در ویرانه ساختمان های باستانی کشف می شوند همچنان بی نقص و زیبا به نظر می رسند. همچنین از سنگ مرمر و سنگ گرانیت نمیتوان بهعنوان سنگ نما در مناطق سردسیر و مرطوب استفاده کرد، چون در برابر سرما به شدت آسیبپذیرند و به سرعت ترک میخورند. اثر آسان برای تمیزی حتی سخت ترین لکه ها ، مانند موارد ایجاد شده در دوده ، گرد و غبار ، مایعات (اسیدها و پایه ها) و روغن ها با سهولت از بین می روند جستجوی ماده را تغییر ندهید آیا این همه بدون ترک یک فیلم سیلیکونی یا یک اثر سنگ مرطوب انجام می شود بسیار مؤثر ، طولانی مدت تا ۳ سال در سطوح سنگ مرمر و سنگ آهک جلا (بسته به سخت بودن شرایط محیطی) طول می کشد. لطفا نظرات یا سوالات خود را در پایین همین صفحه یادداشت کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهند. از سنگهای تراورتن در نمای ساختمان یا دکوراسیون داخلی و فضاسازی اطراف استخر و کف پارکینگها استفاده میشود. ᠎Th᠎is  da ta was done  by behsaznama Conte​nt​ Gener​at or  DEMO​!

8 نمای مدرن نکات رایگان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نماهای مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید