اطلاعات برتر به نمای کامپوزیت

این نوع مواد بدون آسیب به لایه رویی کامپوزیت نما، سطح آن را از هر گونه چربی حاصل از دود ماشینها، گرد و خاک و حتی جای چسب پاک میکند. همچنین به خاطر سبکی، سطح صاف و خمشی بالا به راحتی میتوان آن را شکل داد و جا به جا کرد. با این حال برای اینکه مقاومت بیشتری پیدا کند از رنگ های ویژه برای رنگ آمیزی آن استفاده می شود. که ایا این مسکونی،ویلایی،اداری، یاتجاری است که همه اینها هریک از سبک مختلف نمای ساختمانی پیروی می کند چون نمای ساختمان نشانه فرهنگ و هویت ساختمان در شهر و منطقه مورد نظر می باشد پس در طراحی نمای ساختمان و بازسازی ساختمان شناخت کاربری ساختمان خیلی اهمیت ویژه دارد. هزینه اعمال تمهیدات خاص برای سرویس دادن به ساختمان به ویژه به طبقات بالاتر ضرورت می یابد. با توجه به ظریف بودن خطوط بیرونی فریم های آلومینیومی (AGK)در این نماها امکان ایجاد سطح به صورت یکنواخت وجود داشته،لذا این موضوع اصلی ترین دلیل انتخاب نام فریم لس در این نماهای شیشه ای بوده است. 5. امکان رشد و تکثیر حشرات در شکاف های آن : البته با اتخاذ کارهای پیشگیرانه در صورتی که در نمای داخلی ساختمان استفاده می کنید از حشره کش و…

نمای کامپوزیت ساختمان – چیست؟

به کار گیری نمای کامپوزیت ساختمانی مزایای دیگری نیز دارد که میتوان نصب آسان و سریع، تنوع رنگی و امکان انواع خمکاری، برش و سوراخکاری، سبکی و حمل و نقل آسان و تنوع در ابعاد مختلف را نام برد. نکتهای مهم حین نصب نمای کامپوزیت، زیرسازی یا شاسیکشی فلزی و توجه به روش متصل کردن آن در ساختمانهای ساختار فلزی و بتنی است که حتماً باید به درستی و مطابق استاندارد انجام شود. به این صورت که ابتدا زیرساز فلزی مطابق نقشه و طرح و حجم و فرم طراحی شده به کمک رول بولت و پلیتهای مخصوص به اسکلت بتنی یا با جوشکاری مستقیم به اسکلت فلزی متصل میشوند. حتی اگر آب به داخل بافت زیر این نما نفوذ کند، با وجود زیرسازی مشکلی به وجود نمی آید و زیرسازی زنگ زده نخواهد شد. البته در نمونههای اولیه آن مقاومت چندانی در برابر حریق وجود نداشته و به مرور با پیشرفت تکنولوژی، ایرادات مرتفع شد. اما باید بدانید این روش دائمی نبوده و ممکن است بعد از 6 ماه رنگ دندان شما به حالت عادی خود باز گردد. این پنل در قسمت بیرونی دیوار ساختمان نصب و از آنجا که جنس آلومینیومی دارند، به آن نمای آلومینیومی گفته میشود اما از نظر تخصصی و علمی، به عنوان نمای کامپوزیتی شناخته میشود. This art᠎icle was w ri tten ᠎by behsaznama Con᠎tent Gener​at or Demov ersion!

تنوع رنگ در ان فراوان است.

اما در صورتی که خودتان شغلی در زمینه ساخت نمای ساختمانی دارید، اهمیت این سوالات در ذهنتان پر رنگ تر است. بسته به موقعیت مکانی ساختمان از جهت پر تردد بودن مثلاً در میادین و یا چهارراه های اصلی شهر باشد، شستشوی نمای کامپوزیت باید ۲ بار در سال صورت پذیرد. ورق های کامپوزیت آلومینیومی به عنوان عایق صدا و حرارت عمل می کنند. در این روش اجرا ابتدا زیرسازی روی اسکلت سازه انجام می گیرد که این زیرسازی به صورت زیرسازی در ورش ثابت است. ذرات گرد و غبار جذب پنلهای نشده و نمای کامپوزیت رنگ تیره به خود نمیگیرد. تنوع رنگ در ان فراوان است. سایر ویژگیهای مثبت آن میتوان به دوام و استحکام بالا، قابلیت عایقبندی، تنوع رنگی آن اشاره کرد. اکنون نماسازی محدود به این موارد نبوده و پیشرفت کرده و یکی از این نماهای پر کاربرد در ساختمانهای مدرن، نمای آلومینیومی میباشد. یکی از موارد خوب این نما، قابلیت پاکسازی و تمیز شدن است، چنانچه در اماکن آلوده قرار داشته باشد، به راحتی با مواد تمیز کننده، پاک میشود. از آنجا که قابلیت بازیافتی داشته و گاز سمی منتشر نمیکند، به طبیعت نیز صدمهای وارد نمیکند.

امروزه بسیاری از نماها از جنس کامپوزیت که آلومینیومی می باشد ، زده می شود . نمای آلومینیومی یکی از مصالح پر کاربرد از جنس ورق آلومینیومی در نمای ساختمان به شمار میرود که به شکل پنل با ابعاد و اندازههای مشخص که توسط طراح تعیین میشود، میباشد. به خصوص نمای ساختمان های اداری و دولتی که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. اگر مشخص شد که ساختمان شما هنوز ممیزی نشده است، می توانید از آنها بخواهید که اسناد ساختمانی از جمله پروانه ها و نقشه ها را از شورای محلی خود درخواست کنند، زیرا این امر می تواند اطلاعات بیشتری در مورد مصالح ساختمانی مورد استفاده در مجموعه آپارتمان شما فراهم کند. این نما برای اولین بار در آلمان به علت کیفیت پایین مورد توجه طراحان و سازندگان قرار نگرفت ولی با گذر زمان و پیشرفت فناوری نمای کامپوزیتی استقبال زیادی از آن شد به طوری که اکنون به یکی از مواد لازم برای ساخت برخی از ساختمانهای جدید میباشد. سپس ورق کامپوزیت بر اساس طرح و تجربه فرد نصاب، به وسیله تجهیزاتی مانند شیار زن، خم زن و ماشین آلات برش، تغییر شکل یافته و مانند کاست روی زیرساز فلزی به شکل برگرداندن لبه کناری ورق یا اتصال با پیچ یا پرچ به کمک نبشی آلومینیومی انجام میگیرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید