اطلاعات واضح و بی طرفانه درباره نمای سنگ (بدون همه هیپ)

این نما قدمتی بسیار زیاد داشته و یکی از المان های هویت فرهنگی کشور می باشد. این نما باید بسیار دقیق و ظریف اجرا شود و هر گونه اشتباهی در زیرسازی ها لطمات جبران ناپذیری به زیبایی نما وارد می سازد. یک شهر یا منطقه ای در یک شهر ممکن است که دارای یک بافت ارزشمند تاریخی معماری باشد و یا نزدیک ساختمان های مهم باشند و اغلب در این شهرها و مناطق نمی توان به هر شکل و شمایلی ساختمان ساخت و نما طراحی نمود . اهمیت نمای ساختمان بنا بر دلایل یاد شده و پیشرفت در عرصه ساختمان سازی و شهرسازی به ویژه در سال­های اخیر، باعث شده که طراحی نما، خود به یک رشته تخصصی تبدیل شود. شکل پذیری بسیار مناسب این متریال باعث می شود که در طرح های مدرن با یک رابیتس کاری مناسب به فرم های دلخواه رسید. تنوع رنگ ها و رفلکت ها باعث می شود طراح پتانسیل های زیادی در طراحی داشته باشد. نمای آجر از آن دسته نماهاست که نیازمند طراحی قوی است. در کل نما آجر امتیاز بالایی را به خود اختصاص می دهد. یکی از نکاتی که باید در هنگام طراحی نما به خاطر داشت، عدم استفاده از عناصر متعدد و پراکنده است. This  post has been w​ritt en with the  help of behsaznama Con tent Gener᠎at or D em᠎over si᠎on.

مدرن و کلاسیک سبک های رایج طراحی بناهای مسکونی هستند.

شما نیز قطعا اگر نیاز به طراحی نما داشته باشید حتما به دنبال تخمین قیمت هزینه طراحی هستید. اجرای این متریال به صورت خشک است و به راحتی امکان تعویض دارد. همچنین این متریال چون باید به صورت دقیق و ظریف اجرا شود پرتی زیادی دارد. نورپردازی در نمای یک ساختمان اداری باید به شکل منطقی باشد و برای این منظور هم در طراحی نمای ساختمان تمهیداتی در نظر گرفته شود. مدرن و کلاسیک سبک های رایج طراحی بناهای مسکونی هستند. معماری سنتی ایرانی راهکارهای بسیاری برای اجرای تزیینات و گره های آجری ابداع کرده است که هنوز هم می توان در مدرن ترین ساختمان ها از آن استفاده کرد. سقف های کاذب رابیتس در مکان هایی که از نظر زیبایی اهمیت زیادی دارد استفاده می شود. اولا نظافت در این نما یک عنصر کلیدی است و اگر قصد استفاده از این نما را دارید باید حتما مراقبت های دوره ای را نیز در نظر بگیرید. همه عناصری که به عنوان شاخصه های نما در نظر گرفته می شوند، باید در طراحی نحوه نورپردازی نیز منظور شده و با دقت بسیار نوپردازی شوند.

طراحی نما و ساختمان ها از مهارت های مهم هر مهندس معمار است. این بسیار طبیعی است که برای انجام دادن هر فعالیتی، میزان دقیق هزینه و دستمزد یک فعالیت را بدانیم و بر اساس آن اتصالات نمای خشک تصمیم گیری کنیم. کلیه ی اعضای ارشد این مجموعه با بهره گیری از والاترین سطح دانش فنی در کنار هم جمع شده اند تا با همفکری یکدیگر محصولاتی را با حداکثر استاندارد بین المللی در اختیار مشتریان گرانقدر خود قرار دهد. طراحی نما ویلا برای طراحان کاری دلپذیر و محبوب است؛ چرا که پس از تعیین محل قرار گیری ساختمان، با توجه به سبک بنا، خواست کارفرما و جهت گیری های جغرافیایی این کار صورت می گیرد و مانند طراحی نماهای شهری نیست که نیاز به هماهنگی با نماهای مجاور و اخذ مجوزهای کمیته نما و غیره داشته باشد. با توجه به همین نکته در طراحی سعی بر این است تا حد امکان فریم ها و سازه های مرتبط نمایان نشود، که این امر نسبتا هزینه های بیشتری به پروژه اضافه می کند. ذات آجر به نحوی است که خود دارای زبری است این متریال اگر هم توسط ماهرترین استاد کاران نیز چیده شود بندکشی ها و ترکیب آن قطعا دارای سطحی ناصاف خواهد بود.

ی سنگ خشک مؤثر است.

مجموعه اصول اجرا و طراحی نماها به کمک آجر به شرح زیر خواهد بود. طراحی نما حتی المقدور باید به گونهای باشد تا بتواند به وضوح بیانگر عملکرد ساختمان باشد. برای کاربری ها مسکونی و تجاری به هیچ عنوان این متریال توصیه نمی شود. یکی این که این نما ممکن است دچار شوره شود و راهکارهایی برای جلوگیری از آن ارائه می شود که گاها کاربران را راضی نمی کند. یکی از محبوب ترین نماهایی که در کشور ساخته می شود، نمای آجری است. ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. همچنین سنگ نماهای گران قیمت که کارکردن روی آنها نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد، قیمت پیچ کردن سنگ نمای ساختمان و رولپلاک را هم افزایش میدهند. یکی از اصول اولیه طراحی نما انتخاب صحیح متریال است؛ به نحوی که به خوبی بتواند معرف کاربری و هویت ساختمان باشد و به درستی با سایر مصالح ترکیب شود.

دیدگاهتان را بنویسید