انتخاب خوب اجرای نمای خشک آجر

آجر سنگی است مصنوعی که در سه نوع رسی، ماسه آهکی و بتنی ساخته میشود. این آجر نیز با سه روش چسباندن با چسب مخصوص ، استفاده از ملات و اجرای آجر نما به روش خشک انجام می شود . در يک آزمايش به منظور مقايسه نماي آجري، شيشه يک جداره و شيشه دو جداره با يکديگر از نظر ويژگي¬هاي حرارتي دماي خارج ساختمان براي هر سه نما صفر و دماي داخل در حد 20 درجه حفظ شد. در طی این مرحله و در آماده سازی برای مرحله بعدی (ارائه)، ضبط و حفظ هر توسعه ای بسیار سودمند خواهد بود. استفاده از این محصول امکان تهویه هوا را به وجود می آورد و با طراحی خاصی که شده است امکان گردش هوا به راحتی در بین دو لایه میسر می باشد. بعد از نصب آجرها باید صلیب را بردارید و با استفاده از پودر بندکشی و و مخلوط آن با آب خمیر به دست آمده را بین آجرها بکشید تا فضای بین آجرها پر شود . در این گزارش خبرنگار پیام ساختمان می کوشد تا نکات مهم و روش نصب آجرنسوز و انواع چیده مان آجر را بررسی نماید. يکي ديگر از انواع نماها، نماهاي آجري هستند که شامل آجرهاي رسي و آجرهاي شيلي مي¬شوند.

قیمت اجرای نمای خشک

​C᠎on te nt h as ​be en gen er at ed with t he ​help of  https://behsaznama.com C᠎on tent Gen erat᠎or D em᠎oversi᠎on!

در نماي خشک به دليل استفاده از چهارجوب ¬هاي فلزي که خود قالب و الگوي اجرای نما محسوب مي¬شوند و نيز به دليل امکان آماده¬سازي نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجراي نما به طور چشمگيري افزايش مي¬يابد. سنگ بايد متناسب با شرايط اقليمي انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ بايد داراي تخلخل بسيار کم باشد وگرنه ممکن است بر اثر يخبندان متلاشي شود يا در مکانهايي که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سايش بوده و بايد مقاومت به سايش بالا داشته باشد. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. • بايراميکس به راحتي مي¬تواند ناهمواري¬هاي حاصل از گچ¬کاري را بپوشاند. 2. قابليت صيقل خوردن و برش را داشته باشد.

3. مقاومتهاي کششي و خمشي نسبتا خوبي را دارا باشد. شستشو به صورت سندبلاست زمانی کاربرد دارد که سطح مورد نظر کثیفی و جرم بسیار زیادی را دارا می باشد یا به نوعی جرم به خورد سنگ رفته است. سيستم نماي خشک بدون برداشتن سطح ديوار موجود، مستقيماً بر روي ديوار قابل اجرا بوده وبنابراين اجراي اين سيستم بدون ايجاد ضايعات و زباله¬هاي ساختمانی معمول و همچنين بدون ايجاد سرو صدامي¬باشد. همچنین درصورت عدم رنگ آمیزی، این پنل ها قابلیت تحمل شرایط جوی سخت بدون ایجاد تغییر رنگ را دارا می باشند و رنگ طبیعی سیمان در طول سالیان حفظ می شود. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. نماهاي تماماً شيشه در صورتي¬که سايبان خارجي مناسب براي آنها پيش¬بيني نشده باشد، در اوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضاي داخل، سبب افزايش بيش از حد دماي داخل مي-شوند.

دماي سطح نماي شيشه¬اي به علت مقاومت حرارتي کم، در فصول سرد سال نزديک به دماي محيط خارج بوده و بدن افراد مستقر در نزديکي نما از طريق تشعشع با نما تبادل حرارت کرده و ساکنين احساس عدم آسايش حرارتي خواهند نمود. این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP42 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. آجر نما نسوز کد AR19 آذرخش محصولی کارخانه ای و از اختلاط خاک رس مرغوب و در دمای کوره بالا و تحت کنترل تولید میشود و در صنعت ساختمان عمدتاً به عنوان نمای ساختمان کاربرد دارد. بايراميکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار مي¬رود براي اولين بار در سال 1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل می کند، جهت نماي ساختمان در بعضي کشورهااستفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظه ایی پیدا کرده است. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از منبع دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید