انتخاب خوب اجرای نمای خشک

ماندگاری این نما ممکن است به ۵۰ سال برسد و در صورتی که اگر قسمتی به مشکل بر بخورد می توان همان قسمت را مجدد تعمیر کرد. بدین ترتیب می توان سیستم اجرای نمای مدرن را به عنوان بهترین روش اجرای نما معرفی کرد . به ویژگیهای نمای خشک و بهترین متریال مصرفی در آن میپردازیم. در این نوع از متریال از مواد نانو در ترکیب با سنگ استفاده می ­شود. برای آشنایی بیشتر با در صنعت ساختمان سازی می توانید به سایت رایان بوک سر بزنید. در دو دهه اخیر، با ورود این شیوه به صنعت نمای ساختمان در ایران، تحول بزرگی در زیباسازی و ایجاد نماهای مدرن و شیک، پدید آمده است. این نوع نمای خشک، با فواصل استاندارد از دیوارههای ساختمان اجرا شده و امکان قرارگیری تجهیزات و تاسیسات را نیز در فضای پدید آمده فراهم میآورد. طراحی این نوع نما نیز بهنحوی است که امکان فضاسازی برای نصب تاسیسات و انواع لایههای عایق صدا، حرارت و رطوبت را فراهم میآورد. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که هر کدام از مصالح و نماها در ساختمان علی رغم مزیتهایی که دارند، میتوانند معایبی هم داشته باشند اما؛ شما باید با توجه به مزایا و معایب در کنار هم، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این نما در ساختمان مد نظر خود بگیرید.

دیتیل اجرای نمای خشک

Artic le w as created wi᠎th t​he  help of  https://behsaznama.com  ​Cont en᠎t Gene​ra​tor ᠎DE᠎MO.

نما خشک ساختمان با در نظر گرفتن متریال استفاده شده در اجرای آن به انواع مختلفی تقسیم می شود. از دیگر مواردی که الزامی است در زمان طراحی نما به آن دقت کرد، استفاده نکردن از عناصر گوناگون و نا هماهنگ است. از دیگر ویژگی متریال نمای خشک، ضد آتش، سبکی، انعطاف پذیری بالای آن می توان نام برد. این ویژگی باعث می شود باعث عدم جذب ماده ها; بر روی سطوح شود. نما سرامیک پرسلانی میتواند مقاومت یک ساختمان را بیشتر کند، این نما دارای ویژگی عدم خراشیدگی است، میتواند در برابر حریق مقاوم باشد، عمر یک ساختمان را بیشتر میکند، در برابر نور خورشید رنگ خود را ثابت نگه میدارد، تنوع زیادی داشته و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. نمای خشک سنگ ، تکنیکی مدرن است که با حذف ملات به کار گرفته شده در نصب تر ، موجب دوام بیشتر سنگ های مورد استفاده در نما شده است. در طراحی و اجرای نمای ساختمان علاوه بر اینکه باید بهترین متریال با توجه به شرایط محیطی و سلیقه کارفرما انتخاب شود؛ اصول طراحی نما هم بسیار اهمیت دارد.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان از نظر مسائل سازه در ارتفاع به حساب می آید. جهت اجرای تخصصی نما در تهران و سایر نقاط ایران با بهترین کیفیت، با شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید. حداقل عیار سیمان مورد استفاده در بند کشی باید برابر با ۴۰۰ کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب باشد. مزیتهای دیگر حاصل از بکارگیری این روشهای نوین، شامل کاهش تلفات مصالح ساختمانی، رسانیدن میزان پرتی و دورریز به حداقل ممکن و امکان رگلاژ سازههای تولید شده میباشد. بار دیگر بهطور اجمالی یادآور میشویم اجرای نمای خشک در ساختمانهای مدرن و امروزی، با اجرای آسان، روشی بسیار مقرون کلیک بهصرفه نیز هست. نحوه نصب آجر دکوراتیو به این گونه است که در ابتدا باید سطح نصب آن صاف باشد بدون هیچ گونه سوراخ و بر آمدگی؛ سپس ملات یا چسب آجر مورد نیاز روی دیوار پخش شود و در انتها آجر دکوراتیو با چیدمان دلخواه نصب شود. امروزه، آجر یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی برای طراحی نمای ساختمانها بوده که بیشترین میزان فروش را دارد. نمای خشک آجری یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است. در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود. متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد.

این مجموعه، با صرف زمان کمتر و ترتیب و توالی صحیح امور، قادر به صرفهجویی کلی در هزینه و زمان بوده و تغییرات اساسی در نحوه اجرا، ایجاد میکنند. بدیهی است، چنین سیستمی، با انجام محاسبات دقیق از بروز اشتباهات و دوباره کاریها پیشگیری کرده و به این ترتیب، اجرای همزمان بخشهای مختلف را امکانپذیر میسازد. ب- پایه های داربست در محل استقرار روی زمین ، باید روی صفحات افقی قرار گیرد ، تا از فرورفتن آنها در زمین و بر هم خوردن تعادل داربست پیشگیری شود. بیشترین کاربردهای این نوع نمای خشک، با بکارگیری سنگهای زینتی و بر اساس استانداردهای جدید ساختمان سازی شکل گرفته است. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله وهمچنین حس زیبایی شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی ، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های اجرای نمای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است و موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما می باشد که البته سیستم های نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید