اکنون می‌توانید اجرای نما از رویاها خود را داشته باشید – ارزان‌تر/زودتر از آنچه تصور می‌کردید.

از نمونههای معروف این محصول در بازار میتوان به پوشش نانو نما یا آبگریزکننده نمای Lily که در شرکت سهند شیمی به تولید رسیده، اشاره کرد. به عنوان یک قاعده ی کلی می توان میزان مصرف رنگ نمای ساختمان را اینگونه عنوان کرد که برای سطوح غیر جاذب و هموار می توانند به ازای ۱ کیلوگرم جرم خود مساحتی بین ۶ تا ۸ متر مربع را رنگ آمیزی کنند. رنگ نماباید این قابلیت را داشته باشد که در برابر بارش باران و به نوعی رطوبت بیش از حد نفوذ ناپذیر باشد. به عنوان نمونه ترجیح بر این است که سازه های تفریحی به صورت سایه روشن به رنگ های زرد، سبز و آبی آسمانی رنگ آمیزی شوند تا بافت فانتزی و تفریحی آن ها حفظ شود. کدام رنگ ها مناسب نمای چوبی سازه ها هستند؟ شما می توانید از هرگونه مصالحی که قابلیت استفاده کردن در نمای داخلی و خارجی دارد به عنوان مصالح استفاده کنید. سیستم های مدرن نماسازی یا همان نمای خشک که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود. Data was gen᠎er at ed  with t᠎he ​he lp of behsaznama Con tent  Gen er ator کرتین وال ​DEMO !

سرامیک نمای خشک

استفاده از بتن اکسپوز تقریبا از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۹۰ به اوج خود رسید، این نوع از متریال ساختمانی که در سبک مدرن از جایگاه ویژه ای برخوردار است در عین زیبایی می تواند مشکل ساز نیز باشد، چرا که بتن اکسپوز عموما به رنگ خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد و عدم هماهنگی آن با فضای اطراف می تواند نمایی بی روح را تجلی دهد. از جمله مهم ترین متریال و اجرای آن درنمای ساختمان می توان به اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای کرتین وال ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، اجرای نمای ترمووود و… در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. برای ایجاد ساختاری منسجم به عنوان نمای دیواری لازم است تا از افراد با تجربه و با مهارت در این زمینه استفاده کنید تا نمای عمودی بی نقص اجرا شود. با رنگ آمیزی این سطوح عملا منجر به افزایش سطح زیبایی رنگ نمای ساختمان شده اید.

مجری نمای سرامیک خشک

اما این مورد را در نظر بگیرید که سطح خشن و ناهموار می توند ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان مصرف رنگ نمای ساختمان را افزایش دهد که یک رقم بسیار قابل توجه است و به مراتب منجر به افزایش هزینه های شما خواهند شد. رنگ نما باید با معیارهای زیبایی شناختی مطابقت داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که دارای یک تناسب بصری با نوع ساختمان و محیط اطراف باشد. بنابراین در مرحله ی اول اگر می خواهید که قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان را افزایش دهید بهتر است یک آماده سازی اساسی بر روی سطح بستر انجام دهید که می تواند شامل حذف و پاکسازی ناخالصی ها، استفاده از دستگاه های سنباده زنی سطوح بتنی و حتی شستشوی آن ها از هرگونه آلودگی های روغنی باشد. سنباده زنی و پاکسازی گرد و غبار و غالباً شستشوی آن ها می تواند یک سطح قابل قبولی را برای شروع رنگ آمیزی ارائه دهد. غالباً سطوحی که کاملاً صاف و هموار نیستند به مقدار رنگ بیشتری برای پوشش دهی کامل سطح احتیاج دارند. پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را در بر می گیرد که مهمترین آن نوع سطح و درجه ی سختی و به اصطلاح خشنی آن است.

نظرات برتر کرتین وال!

به این تریتب که در نمای خشک، سطح رویه یا همان نما (سرامیک، سنگ، سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی و تجهیزات (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد. کرتین وال که از انواع نمای خشک محسوب میشود، مجموعهای از اجزای ساختاری است که یا به صورت پنل در کارخانه ساخته میشوند که کرتین وال یونیتایز (Unitized Curtain Wall) نام دارد و برای نصب به محل پروژه میآورند یا به عنوان اجزای جدا از هم به سایت آورده میشوند و در محل مونتاژ میشوند که به کرتین وال استیک (Stick Curtain Walling) مشهور است. لازم است بدانید سنگ های نما با بهترین سرت رنگی هم در هنگام نصب به طور یکنواخت در نمی آیند و باز هم بازی رنگ در آنها دیده می شود. جذب آب درونی آنها بسیار کم می باشد و همین مسئله موجب می گردد که وزن نما زیاد بالا نرود. حتما در برنامه ی خود پوشش دهی سطوح بام ساختمان ها را نیز بگنجانید چرا که ممکن است برخی ساختمان ها دارای بام شیب دار باشند که کاملا از نما و منظره ی کناری قابل رویت هستند. This artic᠎le was w ri​tten ​by ​GS A  Cont en​t  Gene᠎rator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید