اگر اکنون مصالح نمای خشک را نزنید، بعداً از خود متنفر خواهید شد

شستشوی نما و استفاده از مواد نانو در طی فرآیند شستشو موجب می شود نمای آجری ساختمان شما در برابر گرد و غبار، رطوبت و آلودگی مقاوم شود و به نوعی یکی از الزامات اجرای نمای آجری ساختمان است. رده SW : این رده آجرها برای استفاده در مناطقی با آب و هوای سخت مناسب می باشد و دارای مقاومتی بالا در برابر تخریب می باشند. رده MW : این رده آجر مناسب مناطقی با آب و هوای معتدل می باشد و دارای مقاومت متوسطی نسبت به تخریب می باشد. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند. نمای ساختمان آجری از یک لایه دیوار آجری که ضخامت آن کمتر از ۱۰ سانتی متر می باشد، به همراه یک دیوار پشتیبان که دیوار آجری یک لایه بر روی آن اجرا می شود تشکیل شده است. ᠎This ᠎da ta w᠎as writt en by GS A Co​nten᠎t Gene ra to r DE​MO!

قیمت اجرای نمای خشک

پس از خشک شدن باید پلاستیک به راحتی از روی آن جدا شود و حتی به راحتی بتوانید روی سطح را بروید. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند. از دیگر نکات اجرایی آجر در نما با استفاده از چسب، دقت در بندکشی بین آجرها می باشد تا مانع نفوذ آب به دیوار پشت نمای آجر شود تا خطر یخ زدگی و جدا شدن نما از بین برود. آجر معماری یا FBA : از آجر معماری در بنایی هنگامی استفاده می شود که ایجاد اثری خلاقانه و وجود غیر یکنواختی در بافت سطح آجر و ابعاد آن مدنظر باشد. ۳- در روش نمای خشک ضایعات ایجاد شده بسیار ناچیز می باشد. بسیار مهم است که نوع و رنگ این سنگ چه باشد. امروزه شاهد توجه مدیران و برنامه ریزان به نوع ساختمان محل کارشان هستیم . در این روش به دلیل استفاده از اجزای فلزی پیش ساخته و طبق الگو و برشکاری و سایز شده در محل تولید و همچنین عدم نیاز گذشت زمان برای خشک شدن نما سرعت بیشتری در اجرای نماها نسبت به روش های دیگر دارند. Th​is has ​been creat ed by behsaznama Con tent  Gener at​or Dem oversion᠎.

مصالح نمای خشک

در مورد نماهای سیمانی، رابیتس نیز مورد استفاده قرار میگیرد. آجرهایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند شامل انواع آجرهایی مانند آجرهای رسی، ماسه آهکی، مارنی و بتنی می باشند. برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و قیمت اجرای نمای خشک سازمان می باشد. در این روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته میشود. امروزه این روش از متداول ترین روش های اجرای نمای آجری به شمار می آید. مابین لایه عایق و پوشش نما فضایی برای هوا وجود دارد که به دلیل “پدیده دودکش” جریان هوای طبیعی مؤثری با مزایایی قابل ملاحظه، برای کل سیستم بوجود می آید. این لایه لعاب از ورود آب به لایههای زیرین سرامیک جلوگیری میکند و در شرایط دمایی سرد مانع از یخ زدن بافت سرامیک سایز بزرگ میشود.

استفاده از سرامیک خشک در نمای ساختمان علاوه بر اینکه در دراز مدت با صرفه جویی در انرژی موجب کاهش هزینههای مربوط به سکونت میشود، بلکه به پایین بودن هزینههای مربوط به تعمیر و نگهدار نما، در هزینههای ساختمان نیز صرفه جویی میشود. در حالت متداول از اسپری برای پاشش این مواد استفاده شده و در تولید محصولاتی از قبیل پانلهای پوششی معماری، کانالها و عناصر نما بهره گرفته می شود. مصالح نمای خشک نسبت به مصالح سنتی که در ساخت ساختمان به کار می رفته است بسیار متفاوت می باشد. بازسازی نمای خشک آسان تر از روش سنتی است و امکان تعویض تایل ها وجود دارد. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، میبایست از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. برای آجرها رده بندی خاصی تعریف شده است که این رده بندی بر پایه ی مقاومت آنها در برابر چرخه های یخ بندان . در هنگام اجرای عملیات چیدن آجرها و اتصال آن ها توسط ملات سیمانی و یا بیرون زدن ملات آهکی از بین آجرها ،سطح آجر ممکن است لکه دار شود .

دیدگاهتان را بنویسید