این بررسی شما را نشان می‌دهد می‌کند که آیا شما یک حرفه‌ای در قیمت اجرای نمای خشک در مشهد بدون درک آن. اینجاست چگونه واقعاً کار می‌کند

با ما در این مقاله همراه باشید تا جدید ترین انواع پوشش دیواره های داخلی و خارجی ساختمان را به همراه مزایا و معایب هر کدام به شما معرفی کنیم. قطعا وقتی صحبت از نمای آجری می شود در ذهن ما نمایی با آجرهای زرد، قهوه ای و رنگهای گرم شکل می گیرد. به یاد داشته باشید که اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر اینصورت پس از خشک شدن غیرقابل برگشت خواهند بود. اگر بخواهیم به صورت کلی روش اجرا نمای خشک را بیان نمائید، باید بگوییم، در ابتدا صفحات L شکل بر روی دیوار و در امتداد یکدیگر نصب می ­شوند. بند کشی از نفوذ رطوبت به نمای آجری، پوسیدگی آجرها و شوره زدن آن ها جلوگیری می کند بنابراین باید با ملات استاندارد این کار را انجام داد و دقت داشت که هیچ فضای خالی در بندکشی بین آجرها باقی نماند. فضای خالی دیگر اجزای نمای خشک است که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، تهویه و اتلاف انرژی بین نما و عایق حرارتی در نظر گرفته می­ شود. ضمن آنکه با اجرای بندکشی دیوار از ورود آب باران برف و گرد و غبار و در نهایت نفوذ نم و رطوبت به قشای داخلی دیوار جلوگیری کرده اید.

اجرای نمای خشک آجری

در این میان یکی از روش های نوین و جدید که اولین بار به منظور اجرای برج های بلند توسط مهندسین آمریکایی در دهه هفتاد میلادی مورد استفاده قرار گرفت، سیستم نمای خشک می­ باشد. تاسیس گردید و با تکیه بر تکنولوژی های روز دنیا شروع کلیک به فعالیت نمود. از آنجاییکه بهترین و پرکاربردترین نرم افزار مدلسازی در دنیا تحت مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM با کسب ۷۰درصد از سهم بازار جهانی نرم افزار رویت REVIT محصول شرکت اتودسک AUTODESK امریکا می باشد، بهترین گزینه آموزش طراحی و مدلسازی نماهای آجری با نرم افزار رویت REVIT بود. امروزه، مدلهای مختلف آجر در سراسر دنیا تولید و عرضه میشوند، ولی به جرئت میتوان گفت که آجر 10 سوراخ یا همان آجر لفتون، یکی از بهترین ساختارهای آجر برای ساختمان سازی را دارد که میتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. ولی با نسل جدید انواع نما شاهد فصلی نو از پروژه های ساختمانی با طراحی های مدرن، هستیم. Post h as ᠎been c re᠎at᠎ed wi th the he​lp of https://behsaznama.com C᠎onte᠎nt G enerator Demoversi on​.

آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد. مزیت این پنل ها نسبت به گچ و رنگ مقاومت بیشتر در برابر سایش و ضربه می باشد. فواصل و اندازه ها دراین چهارچوب باید به گونه ای طراحی شود که در برابر عوامل مخرب مثل باد و رطوبت مقاوم باشد. به منظور مقاومت در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا، اتصالات انتخابی باید ضخیم و با دوام باشند . از آنجایی که این نما از مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما و گرما برخوردار است و نور خورشید را بازتاب می نماید. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوي باد، باران، گرما و سرما را مي¬گرفت، ولي ساختمان را از نور و تهويه لازم محروم مي-کرد.

اگر نمای مدرن را انتخاب میکنید، حتما فضای داخلی ساختمان را براساس سبک مدرن طراحی کنید. اگر که شما برای ساخت نمای آجری از آجر های مرغوب استفاده کنید دیگر نیازی به مراقبت طولانی مدت آن نیست. سپس عایق حرارتی که در بالا بیان نمودیم نصب شده و پس از اعمال فضای خالی، پروفیل های عمودی توسط پرچ بر روی صفحات L شکل نصب می­شوند. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. مراحل این روش شبیه حالت قبل هست با این تفاوت که مرحله ی خشک کردن آجر، در کوره های خشک کن با سوخت گاز طبیعی، نفت یا گازوییل انجام می گیرد. زیرا نصب انواع سنگ نما و آجر و ریلها به صورت مکانیکی انجام میشود؛. عایق حرارتی یکی از اجزا سیستم نمای خشک می­ باشد که به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی توسط چسب به زیر کار (دیوار اصلی ساختمان) متصل می­شود. توجه به سازگاری مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می­ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید