این بررسی شما را نشان می‌دهد می‌کند که آیا شما یک حرفه‌ای در اجرای نمای خشک بدون دانستن آن. اینجا چگونه این کار

سیستم نمای خشک آجری نوعی از اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما، شامل پنل های رسی، سنگ، آجر، چوب و غیره از ملات سیمانی و چسب استفاده نمی شود، بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده می شود. شامل ۳ پوشه به تفکیک نوع نما با فایل های تمرین مجزا در اختیار دانش پژوهان عزیز قرار میگیرد. انتخاب ملات مناسب برای ایجاد اتصالی پایدار، از نکات اجرایی آجر در نما به حساب می رود که اهمیت فراوانی دارد. مردم ایران در زمانهای قدیم از خشتهای گلی که نمونههای قدیمی آجرهای امروزی هستند، استفاده میکردهاند به طوری که تعداد زیادی از بناهای تاریخی و ارزشمند ایران با اجرای بناهای آجری ایجاد شدهاند. آجر نما دارای انواع مختلفی است که در ایران با انواع آجر نسوز نما به نام های آجر نما انگلیسی و آجر نما آمریکایی و آجر نما شاموتی شناخته میشود. Post w᠎as cre​at ed by https://behsaznama.com C on tent Gener​ator Demoversion!

انواع اجرای نمای خشک

خواص کامپوزيتها در مجموع از هرکدام از اجزاي تشکيل دهنده¬ي آنها بهتر است و اجزايمختلف، کارايي يکديگر را بهبود ميبخشند و اين يکي از مزيت¬هاي کامپوزيتها محسوب مي¬شود، از مزاياي ديگر کامپوزيتها مي¬توان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمير و نگهداري را نام برد با اين وجود کامپوزيتها از نظر انعطاف¬پذيري در اجرا، در سطح ضعيفي عمل مي¬کنند. گرچـه ایـن رنـگ به صورت یک ساختارآکروماتیک توجه را بـه میـزان قابـل ملاحظه جلب نمی کند، اما چون احساس امنیت و شوق و سرزندگی را در ذهن ایجاد می کند در طراحی مدرن بسیار پرکاربرد می باشد. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. حال اگر مدت زمان زیادی اس که به شستشوی و نظافت نپرداختیم لایه جرم ایجاد شده بدلیل نفوذ الودگی به عمق سیمان در سطح بسیار سنگین بوده و دستگاه واترجت به تنهایی قادر به پاک کردن جرم و کثیفی ها از روی سطح نخواهد بود. از آنجاییکه بهترین و پرکاربردترین نرم افزار مدلسازی در دنیا تحت مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM با کسب ۷۰درصد از سهم بازار جهانی نرم افزار رویت REVIT محصول شرکت اتودسک AUTODESK امریکا می باشد، بهترین گزینه آموزش طراحی و مدلسازی نماهای آجری با نرم افزار رویت REVIT بود.

اتصالات نمای خشک

C​ontent was c re at ed by https://behsaznama.com Content Gen erator Demoversion!

ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اندازه حفره ها حداقل ۲ میلیمتر باشد، عمق و ضخامت سوراخ ها باید متناسب با بست و پیچ در نظر گرفته شود. آجر لفتون یا ده سوراخ برای چه مکان هایی استفاده می شود؟ بهتر است برای اجرای دقیق از گوشه سمت چپ یا راست دیوار آغاز به سوراخ کردن نمایید. مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد. پس از ثبتنام و ارسال رزومه با منتخبین نهایی برای شرکت در کارگاه تماس گرفته میشود. برای نصب و اجرای نمای خشک از یک سیستم نصب سبک همراه با اتصالات مکانیکی استفاده میشود که جایگزینی برای ملات است. هستند که امکان اجرا آن ها در نما با ملات و به روش سنتی وجود ندارد و نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نما است. فایل های تمرین با رویت ۲۰۲۲ تهیه شده است و نمونه ی تکمیل شده نما به عنوان یک مرجع کامل در اختیارتان قرار می گیرد تا در صورت لزوم با مراجعه به آن به رفع اشکال بپردازید. ​Th is a rt icle w​as cre᠎ated wi th https://behsaznama.com C on tent  G enerat​or D emov​er sion​.

اجرای نمای خشک سرامیک

در این سقفها از خرپای چوبی استفاده میگردد و پوشش شیبدار بهصورت خرپشته بر روی آن قرار میگیرد. آجر نما نسوز کد AR80 آذرخش با توجه به مواد اولیه مرغوب و همچنین پخت در شرایط استاندارد و در کوره با حرارت تحت کنترل صورت میگیرد. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. این محصولات در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته شده اند و می توانید هر کدام را براساس نیاز و سلیقه شخصی خود خریداری کنید. اما با توجه به اینکه طرح های پنل ها بستگی به قالب ساخت هر پنل دارد، طرح های این پنل ها بستگی به تنوع طرح هر شرکت دارد. با توجه به میزان بار اضافه که نماهای سنتی به ساختمان ها تحمیل می کنند، مهندسین در پی پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این وزن اضافه و اجرای ایمن تر نمای ساختمان بوده اند. ✅سنگ های تراورتن بدلیل ویژگیهایی همچون چسبندگی خوب و چگالی پایین باعث کاهش وزن سنگ و در نتیجه سبک شدن نمای ساختمان می گردد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید