این چیزی است که من درباره نمای مدرن می دانم

سنگ مرمریت:مرمر از انواع سنگ های دگرگون است که در رنگهای سفید،خاکستری،سیاه،سبز،قرمز،زرد و ارغوانی می باشد.سنگ مرمر را برای تزئینات و نما سازی داخل ساختمان شامل،کف،دیوار و کارهای هنری بکار می برند. نمای داخلی ساختمان:مرمریت،تراورتن،گرانیت،چینی،لایم استون و تقریباً تمام سنگها را می توان برای دیوارهای داخلی ساختمان بکار برد و این به این خاطر است که سنگ در معرض تغییرات جوی قرار ندارد. سنگ تزئیناتی ارزان را از تراورتن و سنگهای گران قیمت را از گرانیت و مرمر انتخاب می کنند.سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف،دیوارپله،کف پنجره،کنار و زیر دیوار گچی و.وسایل تزئیناتی نظیر گلدان،شمعدان،جدول و جوی و غیره استفاده می کنند. سنگ نما را بر اساس منطقه و شرایط آب و هوایی که ساختمان در آن بنا شده انتخاب می کنند.برای مثال سنگ هایی که تخلخل کمی دارند برای مناطق سردسیر مناسب هستند زیرا یخبندان و یا وزش باد منجر به تخریب آنها نخواهد شد.قبل از نماکاری باید عمر مفید ساختمان تخمین زده شود،سپس با توجه به آن سنگ نما انتخاب گردد.در کل سنگ نما به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد و شرایط متغیر جوی باید از پایداری لازم برخوردار باشد. 2. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد.مثلاً در مناطق سرد و مرطوب،سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد.در غیر این صورت ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکان هایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد،سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. This was gen​er at᠎ed  by behsaznama C​onte nt Gen​er ator D emov᠎er sion!

7 بزرگترین مسائل درباره نمای مدرن

5. ترکیبات کانی شناسی آن باید در نظر گرفته شود: کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود می آورند.وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد،نقطه ضعف بوده و میتواند باعث تخریب سنگ شود. در بسیاری از شهر های بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ویژهای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد و گروهی از برجستهترین افراد با تخصصهای مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی ساختمانها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و… در صورت اقدام جهت طراحی نمای مدرن ساختمان ، نمونه های معاصر را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف هر یک را شناسایی کنید تا در نهایت به یک طرح ایده آل برسید. از عوامل طبیعی که روی این موضوع اثر می گذارند،ساخت،بافت و ترکیب کانی شناسی را می توان نام برد.موقعیت نصب سنگ در ساختمان و کاربرد آن نیز عامل دیگری است که روی دوام سنگ موثر است.علاوه بر این،شرایط آب و هوایی نیز بسیار مهم است.در آب و هوای گرم و مرطوب،هوازدگی شیمیایی و در آب و هوای سرد و خشک،هوازدگی فیزیکی مؤثرتر است.

5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. با اینکه امروزه مرمرییت ها به دلیل جلاپذیری خوب و تنوع زیادشان در رنگ و طرح و قیمت،طرفدار زیادی در سنگ کاریهای داخل دارند،نمی توان از زیبایی و تنوع سنگ های تراورتن و آنتیک گذشت،که جلوه های بسیار زیبایی را از ترکیب آنها می توان در لابی ها،پاگردها،اطراف درب آسانسورها،دیوارهای راه پله،دیوارهای پارکینگ و خلق کرد. معمولاً استفاده از سنگهای گرانیت به دلیل مقاومت بالا در مقابل سایش،رطوبت و ضربه،بسیار معمول است.اما با این حال تعدادی از مرمریت ها (مانند مرمریت خوی،خوبسنگان،صلصالی،کوثر،گلبهار،و ) و لایم استون ها (مانند گوهره و بوژان) نیز برای استفاده در راه پله ها توصیه می شوند. سنگ گرانیت:از انواع سنگهای آذرین بوده و بسیار سخت و محکم،بادوام و بسیار جلا پذیر است.گرانیت خرد شده را برای تهیه بتن زیر سازی جاده و راه آهن و سنگ ساختمانی آن را برای بناهای یادبود،زیربنای تاسیسات،تزئینات داخل و خارج ساختمان و کف سازی به کار می برند.از انواع گرانیت ساختمانی میتوان گابرو،دیاباز که اصطلاحا به ان گرانیت سیاه هم می گویند نام برد. This  post w as generated by behsaznama C ontent  Gen er ator D᠎em ov​ersion !

شرکت طراح و مجری نمای خشک

لازم به ذکر است قیمت بعضی از مرمریت ها در سایز پله بسیار بیشتر از برخی از گرانیت ها می باشد،که بستگی به نظر خریدار و بودجه وی دارد. بهترین سنگ برای نما تراورتن است و استفاده از سنگهای مرمریت، گرانیت و مرمر توصیه نمیشود. تنوع بی نظیر سنگ های تراورتن در سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت قابل مشاهده میباشد و شما همراهان عزیز میتوانید برای داشتن یک خرید امن به سایت این مجموعه مراجعه نمایید. سنگ لایم استون:این گونه سنگ ها به نسبت سنگهای تراورتن و مرمر به لحاظ زمین شناسی جوانتر بوده و در معرض فشار و دمای بالا قرار نگرفته اند.از این رو سنگ های کاملاً رسوبی محسوب می شوند.این سنگ ها به نسبت مرمریت و تراورتن بیشترین جذب آب را دارند و در مقابل فرسایش مقاومت کمتری دارند. حلال این رنگ ها، معمولا جزء حلال های نفتی می باشد و این رنگ ها، مقاومت بسیار خوبی در مقابل رطوبت از خود نشان می دهند.

Th​is c onte᠎nt was w᠎ri​tten with behsaznama C on tent᠎ G enerator Demoversion.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش اجرای نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید