بالا شش جملات خنده دار اجرای نما

در صورتی که در روش نصب سنگ نما با ملات فضای بین دیوار و سنگ کاملاً با ملات پر میشود و سنگ به دیوار میچسبد و در صورت انقباض و انبساط سنگ، احتمال ترک خوردن و شکستن آن بسیار بالا میرود. این نما به دلیل ضد حریق و قیمت بسیار پایین، بین مهندسان محبوبیت ویژه ای دارد. و دلیل آن تفاوت گرانروی در دو ماده است. هنگامی که به یک ساختمان نگاه میکنیم، آنچه برای اولین بار توجه ما را به خود جلب می کند، ظاهر و نمای آن ساختمان است. انواع نمای خشک به علت تنوع بالا امروزه مورد توجه قرار گرفته است که در این جا به آن ها می پردازیم. ترکیبات رنگی در ساختار خود به صورت کاملاً روان و با گرانروی کنترل شده طراحی و فرموله شده اند تا بتوانند به شکلی نرم و با نرخ پراکندگی بالا روی سطوح گسترده شوند. عمر ساختمان را بالا می برد. ۴- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. معمولا در طراحی نمای ساختمان، معماران و سازندگان با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، سلیقه افراد و بودجهای که وجود دارد، به انتخاب نوع مصالح مربوط به نمای ساختمان اقدام میکنند. This  post was g᠎ener ated by GS A ​Co᠎ntent Generator DEMO!

نصاب نمای خشک

اصولاً در اجرای نمای خشک برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. در این روش برخلاف روش تر(با ملات) فضایی خالی بین دیوار و سنگ نما وجود دارد که این فضای خالی در مواقع تغییرات آب و هوایی مانع ترک خوردن و شکستن سنگ نما میشود. از جمله گزینه هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، عایق پیوند خورده یا ملات چسب است. جواب این است که به منظور عدم ورود آسان رطوبت به داخل ساختمان وجود فضای خالی کافی برای تهیه ی هوا بین نما و عایق حرارتی به کار رفته در قسمت زیرین سازه اهمیت فراوان دارد. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. Data has been generated  wi th behsaznama ​Cont​ent Ge nera to᠎r  DEMO.

طراح و مجری نمای خشک

نصب خشک سنگ نما، ما را در ایجاد نمایی کامل و بی نقص و دارای زیبایی دلخواه در سریعترین زمان ممکن یاری میرساند. پس از آماده سازی کامل رنگ نمای ساختمان آکریلیک از نوع پایه آب شما دیگر زمان زیادی در اختیار ندارید که بتوانید عمر مفید یا pot life را برای این نوع رنگ تعریف کنید. در این روش از هیچگونه ملات و یا چسبی استفاده نمیشود اما اجزای خاصی آن را تشکیل میدهد. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. سنگ به دو صورت تر (با ملات) و خشک (بدون ملات) در نمای ساختمان نصب میگردد. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و به ویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد.

قیمت سنگ نمای خشک

همان طور که می دانید رنگ های پایه آب زودتر از ترکیبات دارای حلال شیمیایی خشک می شوند و آن به دلیل سرعت تبخیر آب می باشد. در نصب خشک سنگ نمای ساختمان به دلیل سوراخ کردن سنگ، احتمال ترک خوردگی و یا شکستن سنگ در حین این عمل وجود دارد. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. عایق حرارتی باید بهصورت مجزا از طریق اتصال مکانیکی یا چسب به سطح زیر کار متصل شود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی 30 تا 45 میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. وجود قابلیت عایق بندی سرامیک نما آن را مناسب شهر های شمالی کشور که بارندگی زیادی دارند می نماید. این شرایط برای نگهداری دیگر انواع رنگ آکریلیک پایه آب مانند رنگ ترافیکی که جزو پر کاربردترین پوشش های رنگی آکریلیک که بر مبنای حلال آب می باشند نیز صدق می کند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک سنگ.

دیدگاهتان را بنویسید