با این نکات نمای خشک خود را تقویت کنید

قابلیت غیرقابل نفوذ آجر نانو نما میتواند از تخریب و سایش نما در اثر نفوذ باران و برف جلوگیری کند؛ همچنین این پوشش نانو بر روی سطح آجر یک شبکه مولکولی ایجاد میکند که مزایای بسیاری به دنبال دارد. یکی از ویژگی های مهم آجر نانو نما عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل مصالح است که از ایجاد قارچ و شوره روی نما جلوگیری میکند و سبب افزایش کیفیت اولیه سطح و طول شرکت های نمای خشک عمر نما میشود. به این ترتیب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، فایبر سمنت برد، HPL و … البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. آجر نانو روی نماهای ساختمان، پوششی نامرئی ایجاد میکند که به دلیل ویژگیهایی که دارد میتواند مزایای بسیاری را برای نماها به دنبال داشته باشد. آجر نانو قابل استفاده در نماهای ساختمان های سیمان شسته یا رومی نیز هست؛ زیرا این نوع نماها در طول زمان خیلی زود آلودگیها و کثیفیها را به خود جذب میکنند.

شرکت طراح و مجری نما

Data has ​be en gen erated by G​SA᠎ Con tent Gen erator᠎ D​emov ersion .

در سال های اخیر با توجه به شیب تند افزایش روز افزون قیمت واحد های انرژی در کل جهان، نگاهی جدید به صرفه جویی در مصرف انرژی و به عبارتی صحیح تر بهینه سازی مصرف سوخت در ایران نیز حاکم شده است. در صنعت ساختمان سازی، مواد و مصالح بسیاری استفاده میشود که توجه به نحوه تولید آن ها و به کارگیری روش های جدید مثل استفاده از فناوری نانو در طراحی و تولید آنها می تواند تا حد زیادی از اثرات مخرب زیست محیطی آن ها بکاهد. به خاطر نمایان بودن این کلیپس ها به این روش اجرایی اصطلاحا روش اجرای کلیپس نمایان یا آشکار می گویند. در این مقاله تلاش میکنیم نکات اجرایی اصلی انواع نمای ساختمان را به ترتیب بیان کنیم. پس از آن نیز این روش، بهتدریج پای خود را به کشورهای دیگر گشود و سرانجام، به کشور ما نیز راه یافت. تمیز کردن نمای این ساختمانهای بلند در فواصل زمانی کوتاه غیر ممکن است و بسیار هزینه دارد؛ تنها راه نانو کردن آجر و نماهای این ساختمانها است، که میتواند به نمای ساختمانها در شهرهای آلوده زیبایی ببخشد. آلودگی حاصل از دود ماشینها و کارخانجات و عوامل جوی مثل گرد و خاک روی نماهای ساختمان ها مینشینند و ظاهر بدی به ساختمانها میدهند.

موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. روش های نصب آجرنما و نماکاری شامل روش های سنتی دوغابی و ملات ماسه سیمان و روش های مدرن نما خشک و نصب آجر هلندی با چسب است. در این زمینه برنامه های زیادی برای مدیریت مصرف انرژی در جهت سهولت نگهداری، بهبود مداوم، ایمنی و بهره وری ساختمان و افزایش عملکرد اجزای ساختمان صورت گرفته است. در این حالت یک فضای خالی بین عایق و نما به وجود می آید که می تواند برای ساختمان نقش عایق حرارتی مناسبی را داشته باشد. برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته می شود. بهتر است برای تمیزی آجر نما و حفظ رنگ طبیعی آن قبل از نصب آجر خود را، با نانو آجر؛ آبگریز کنید. با یک تصویر سازی ساده میتوان نما ساختمان را به آسانترین حالت ممکن توضیح داد؛ فرض کنید که ساختمان یک حجم بسته است و به آن بخش از بنای ساختمان که با فضای باز مشترک است، نمای ساختمان میگویند. ​This c onte᠎nt has ​be​en gen erat ed by G​SA Content Gen er at᠎or Demov er sion!

با آنکه طراحی و اجرای بتن اکسپوز در نمای ساختمان امروزه رواج چشمگیری داشته است، اما عدم هماهنگی آن با المان های پیرامونی می تواند نمای مدرن شما را به نمایی نازیبا و ناهمگون تبدیل کند، از این رو طراحی و اجرای بتن اکسپوز از اهمیت والایی برخوردار است. به همین دلیل اهمیت نماسازی برای تمامی افرادی که با ساختمان در ارتباطند بسیار زیاد است. نمای ساختمان شامل تمامی عناصری است که از خارج ساختمان میتوان دید که به این عملیات اجرا، نماسازی میگویند. امروزه مجموعههای صنعتی متعددی با هویتهای متفاوت در حال فعالیت هستند که اکثر آنها به عنصر نماسازی آنقدرها اهمیت نمیدهند. علاوه بر طراحی معماری نمای ساختمان، اجرای نما بسیار اهمیت دارد چرا که در مواردی دیده شده به دلیل اجرای نامناسب، نما جلوه بصری مورد انتظار را به بینندگان نمیدهد. سیستم های نصب خشک به دلیل کم تر کردن وزن نما نسبت به روش ملاتی، مقاومت ساختمان در برابر زلزله را بالا میبرد. یراق سرامیک بر روی زیرسازی نصب میشود و ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی ، عدم جذب آب و تغییر رنگ ، پایداری در تغییرات دمایی بالا منجر به انتخاب و کاربرد هرچه بیشتر آن توسط معماران و سازندگان در ساختمان ها و پروژه های روز دنیا به عنوان متریال اصلی نما شده است.

دیدگاهتان را بنویسید