با دنبال کردن سه مرحله آسان، اجرای نما نتایج بالاتر را دریافت کنید

در این مقاله ضمن بررسی متریال های رایج طراحی نما در ایران ، به متریال های به روز تر ، ارزان تر ، با دوام تر و با اجرای آسان تر اشاره می کنیم . استفاده از چندین منبع نور در این زمینه بسیار مفید است، همچنین بهره گیری از آینهها برای بازتاب نورهای موجود به روشنتر شدن محیط کمک به سزایی میکنند. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. در ساختمان های بلند مرتبه و تجاری قیمت تمام شده ی مناسبی برای کار فرا دارد. باید بدانید که یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در قیمت نما شیروانی ایزوگام و هم چنین دیگر ایزوگام های موجود در بازار های خرید و فروش کیفیت آن ها می باشد. Th᠎is artic᠎le has ​been gen erated  by  behsaznama Co nt en᠎t Gene​ra᠎to r DE​MO!

4 مسائل همه دارای اجرای نما هستند – چگونه میتوان حل آنها

با توجه به نمای ساختمان زیر می توان به سادگی دریافت که روشنایی و تاریکی تا چه حد در چگونه به نظر رسیدن نما تاثیر دارند. سرامیک نما طرح تراورتن در سال های اخیر با مدل های جذاب خود توانسته نظر خانه دارها و معماران بسیاری را متوجه خود نماید. اجرای نمای ساختمان باید توسطِ معماران حرفه ای در طراحی و ساخت صورت بگیرد. فناوری مورد استفاده در این نما شامل به کار بردن تکیهگاههای مخصوص غلتکیِ ساخته شده از فولاد ضد زنگ است که روی سازه اصلی از نظر طراحی معماری و توسعه راهحلهای نهایی، آزادی بسیار خوبی را فراهم میآورد. طراحی نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی خود نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی باعث می شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد. شکلهایی مانند ستون های برجسته با سر سفارش طراحی نما ستونهای مخصوص طراحی نمای ساختمان به خود وهمچنین عکس نمونه کار طراح های قاشقی بر روی ستو نها شیشه از زیبایی های این ساختمان ها هستند . این روشها که تحت عنوان « روشهای ضد آب سازی نمای ساختمان» از آنها یاد میشود، به دوام و پایداری هر چه بیشتر نما کمک خواهند کرد. Con᠎tent w as cre​at​ed  wi᠎th G SA C onte​nt G ener​ator DEMO!

در ادامه عناوین برخی از این انواع متریال نمای ساختمان عنوان می گردد که در اجرای این نوع نما کاربرد دارد (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این متریال روی آنها کلیک کنید). در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی استفاده میشود. سنگ اسلبکو دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از جمله متریال هایی است که به زودی به علت مزیت های فراوان آن ، سهم بالایی در اجرای نماهای خشک به خود اختصاص خواهد داد . همچنین جهت جلوگیری از پدیده شوره زدن که در اثر قابلیت جذب آب مصالح رخ میدهد و باعث ایجاد سفیدک در نماهای سنگی و آجری میشود، لازم است سطوح نما ضدآب شوند. آجر نما از جمله دیوار پوشش های سنتی می باشد که امروزه بخاطر عایق نبود در برابر صدا و گرما و همچنین تنوع کم نسبت به دیگر دیوار پوش های زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.

در نوع دست ساز، به دلیل استفاده از مواد نامرغوب، شیشه، پس از یک سال نصب، بر اثر مواجهه با سرما و گرما دچار تعریق می شود. متداولترین مواد برای اتصال شیشهها، متریال استنلس استیل است. یک سیستم نمای شیشهای دولایه برای ساختمانهای بزرگ است که از خطوط پرپیچ و خم در نما ساخته شده است. طراح نمای پوسته ای آجری را به لباسی تشبیه می کند که همانطور که لباس بدن را فرا می گیرد، این پوسته آجری نیز ساختمان را در بر گرفته است. نصب این سرامیک بدون نیاز به ملات سیمانی انجام می شود و از این نطر توانسته وزن کلی ساختمان را کاهش داده و آن را در برابر لرزش و فشار مقاوم کند. همچنین عمر نما افزایش یافته و هزینهها نیز کاهش خواهد یافت. کاهش چشمگیر مصالح و ضایعات ساختمانی از دیگر دلایل کاهش هزینه ها در سیستم نما خشک می باشد. یک طراحی نورپردازی نمای ساختمان موفق مثل نورپردازی در طراحی داخلی مواردی را مانند چگونگی عمق دید ،جذابیت های ساختمانی و زیبایی شناسی آن ، مسائل اقتصادی و مصرف انرژی را شامل میشود. آرمن طرح و نما با همکاری تیمی متخصص و خبره در جهت مشاوره ، طراحی و اجرای نمای ساختمان به خصوص نمای مدرن ساختمان فعالیت دارد.

وقت را تلف نکن! نه واقعیت تا زمانی که به نحوه اجرای نمای خشک ساختمان خود برسید

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کرتین وال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید