با نمای خشک چه چیزی عیب دارد

این موضوع هم باعث کاهش وزن کلی ساختمان میشود و هم هزینه اجرای نما را کمتر میکند. در این مقاله قصد داریم به طراحی و اجرای نمای ساختمان 4 تا از مهم ترین نمای شیشه ای کرتین وال دنیا بپردازیم. نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای می باشد که از دو رویه شیشه سکوریت 6 میلی متر فلوت استاندارد درجه یک و در رویه طلق که در کل 52/1 میلی متر و در بین دو شیشه سکوریت گذاشته شده، را شامل می شود. نمای ساختمان دقیقا همان بخشی است که در سطح شهر به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در زیبایی نقش ایفا می کند و از این رو طراحی آن حائز اهمیت است. لبه بام حد و مرز ساختمان و آسمان است و از نظر بصری بام انتهای نماست. زندگی این ساختمان از نور شهر، اقیانوس و درخشان آسمان به ارمغان می آورد. با الهام از طبیعت، طراحی و اجرای نمای ساختمان هندسی سالن کنسرت هارپ از ویژگی های سازه های بازالت محلی این منطقه طراحی شده است.  Th is  post h as been  do ne by behsaznama Con​tent Genera​tor  DEMO!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

سیستم کابلی با ساختار مدرنی که دارد موجب پدید آمدن بیشترین شفافیت در نمای شیشه ای می گردد. سیستم شیاری (INVISIBL): سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. از سیستم گلس فین اکثرا در نماهایی که ارتفاع بیشتری نداشته باشند استفاده می کنند. میتوان از آن برای ایجاد تضاد در نما، بهعنوانمثال، تشکیل پانلها، درب ساختمان و غیره استفاده کرد. برای این که نمای شیشه ای شما به زیبایی اجرا شود، بهتر است پیش از طراحی ساختمان به سازه ای که بنا را نگه می دارد، شرکت طراح و مجری نما توجه داشته باشید. از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. اگر چه طراحی و اجرای نمای ساختمان وال ستاد آلدر دایره ای است، اما از پانل های نمای شیشه ای کرتین وال مثلثی که در شبکه های الماس شکل گرفته اند استفاده شده است. ᠎Th᠎is art​ic le was done by behsaznama Con᠎tent Gen erat or  Dem​ov᠎er᠎si​on !

در صورت استفاده از آجر در سطح نمای ابنیه از جنس آجر بندکشی شده و در صورت استفاده از سیمان به صورت آبساب یا شسته با آبچکان مناسب، باشد. از این سنگ به صورت تنها و یا ترکیبی با سایر سنگ ها در هنگام سنگ کاری نمای ساختمان استفاده میشه. از زمانی كه زیبایی ظاهر و آسایش ، ایمنی و آرامش هر چه بیشتر محل زیست بشر و صد البته صرفه جویی در استفاده انرژی برای ساختمانها مورد توجه قرار گرفت، ایجاد نماهای با مصالح و شیوه های نوین مورد در دستور کار مهندسین و مالکان قرار گرفت. پس از مهیا شدن فضا و پایان یافتن کارهای مربوط به سنگ کاری، لوله های استیل با ضخامت زیاد با کمک بست های ویژه ای به کف و سقف نصب می گردد و بعد بست های اسپایدر که غالبا x و y می باشند توسط جوش آرگون به لوله ها وصل می شود و بعد از جوشکاری ابعاد شیشه اسپایدر دقیقا نوشته می شود و جهت تعبیه شیشه ها آماده می شود. همانطور که احتمالاً اطلاع دارید بسیاری از نوآوری های خلاقانه ابتدا در غرب و کشورهای اروپایی شکل گرفته سپس وارد ایران می شود. در واقع نمای گلس فین از چندین تیغه عمودی شیشه ای ایجاد شده که توسط یراق آلات اسپایدر از نمای شیشه ای محافظت می کنند.

شرکت طراح و مجری نما

همانطور که ساختمان نوردهی طبیعی را نشان می دهد و از آن عبور می کند، گفت و گو میان ساختمان، شهر و مشخصات محیط را ترویج می کند. قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. وقتی از پائین به رنگهای گرم و روشننگاه شود، اثر معنوی محرکی بوجود می آورد. از پهلو غم انگیز و هنگام پائین بودنشان بنظر سنگین آمده بیننده را بطرف پائین می کشاند. استفاده از براکت لوله ای خرپایی در نمای اسپایدر از سایر شیوه ها پرطرفدارتر است. نمای اسپایدر گلس فین سیستم ساده ای دارد. یراق آلات و کابل در سیستم کابلی تمامی از متریال استیل ضد زنگ هستند. از دیگر عواملی که باید در هنگام انتخاب سنگ نما به اون توجه داشته باشین آب و هوای محیط اجرای سنگ نما هست. نماهای ساختمان ها در شکل دهی مجموعه های شهری که در آن حضور دارن، بسیار اثر گذارند. طراحی و اجرای نمای ساختمان مفهوم سازی شده بود که ساختمان را به عنوان یک موجودیت باقی مانده “dematerialise” می کند و اجازه می دهد تا آن را با رنگ های اطراف تعامل کند.

دیدگاهتان را بنویسید