با نمای سنگ چه چیزی نادرست

سنگ تراورتن به دلیل ساختار متخلخل چسبندگی خوبی با ملات دارد و به سختی از نمای ساختمان جدا می گردد و نسبت به سایر سنگ های نما سبک تر است. سنگ تراورتن، تنوع رنگ جذابی دارد و حتی طیف رنگی در یک مدل از این سنگها، باز هم متنوع است. سنگ نما باید در برابر تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی نشود. یک سنگ نما خوب باید مقاومت فشاری لازم، جذب آب کم داشته باشد و به دلیل قرار گرفتن سنگ در برابر اشعه یو وی خورشید دچار رنگ پریدگی نگردد.یکی از روش های ساده برای تشخیص سنگ مرغوب و نا مرغوب این است که با یک وسیله فلزی به سنگ ضربه بزنید، چنانچه از سنگ صدای ظرف چینی بدهد، سنگ فاقد ترک و شکستگی است و کیفیت لازم را دارد. سنگها از تنوع بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردارند و علاوه بر این، امکان تولید و فرآوری سنگها در اندازهها و قالبهای مختلفی وجود دارد. سرستون ها در اجرای نمای سنگی رومی جز هزینه بر ترین عناصر نما خواهند بود. متداول ترین سنگ نما مرمریت که در اجرای نمای خارجی ساختمان مورد بهره گیری قرار می گیرد، سنگ مرمریت لاشتر میباشد که نمونه کاربری آن را میتوان در میدان نقش جهان اصفهان مشاهده نمود.

فروش تجهیزات نمای خشک

​Th​is was gen erat ed by G᠎SA Con​tent Generator Demov ersi᠎on!

در معرض سایش قرار گرفته و عمر آن کوتاه می شود.

از جمله فاکتورهایی که بر قیمت دستمزد سنگ کاری نما موثر اند میتوان به متراژ ساختمان، ارتفاع محل سنگ کاری نما، میزان سنگ نمای مصرفی و کیفیت سنگ انتخابی نام برد. هدف از سنگ کاری نمای ساختمان علاوه بر روح بخشیدن به ظاهر ساختمان، حفظ آن در برابر شرایط متفاوت آب وهوایی است. زیرا به مرور زمان سرما و گرما و جذب آب باعث فرسایش سنگ در نما می گردد. علاوه بر آن در مناطقی که مدام طوفان های شنی رخ می دهد سنگ نما در معرض سایش قرار گرفته و عمر آن کوتاه می شود. در ساخت و سازهای امروز بر خلاف گذشته به نمای ساختمان اهمیت ویژه ای می دهند و سازندگان سعی می نمایند با اجرای نمای مورد پسند و شیک برای خود در صنعت ساخت و ساز برند سازی نمایند. ابزارهایی که برای قاب بندی و قوس های بالای پنجره ، قاب درب های ورودی ، قاب آینه و تابلوسنگ ها و کتیبه ها ، شومینه سنگی ، باند طبقات ( لبه بین طبقات ) ، لبه بالکن و بام ، فریم ( قاب بندی دور ) کلی نما و قرنیز مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار طولی می گویند . سنگ چینی یا همان سنگ کریستال از دیر باز در نمای ساختمان استفاده می گردید و پس از ظهور سنگ گرانیت جای خود را به نماهای گرانیتی داد. Content has been cre​ated with behsaznama Content G en᠎er᠎ator DEMO .

نمای خشک در ساختمان

اصولا سازندگان و طراحان نما در طراحی نمای سنگی ساختمان از سنگ های تراورتن، سند استون، گرانیت و سنگ چینی استفاده می کنند. سند استون ها از مقاومت، جذب آب بالای و ساب پذیری کمی برخوردارند. سنگ گرانیت به دلیل چگالی بالا و جذب آب بسیار پایین چسبندگی خوبی با ملات ندارد و به همین دلیل چنانچه به روش دوغاب (تر) نصب گردد میبایست به وسیله گیره اسکوپ مهار گردد تا از نما جدا نگردد. برای مثال برای سنگکاری نما، نیاز به نصب داربست است. از معایب سنگ گرانیت در نما، وزن بالا و عدم چسبندگی خوب با ملات است. سنگ نمای بیرونی یا نمای اصلی که در معرض تابش نور خورشید، سرما، گرما، رطوبت و آلودگی هوا قرار دارد باید از سنگ هایی انتخاب شود که مقاومت لازم در برابر این ناملایمات و آسیب ها را داشته باشد. نمای خارجی ساختمان تنها قسمتی از ساختمان است که در معرض عموم قرار دارد و مورد قضاوت و داوری مردم قرار می گیرد. سازندگان و طراحان تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از متریال و سبک های مدرن و کلاسیک برای زیباتر جلوه دادن نمای داخلی و خارجی ساختمان بهره ببرند و محیطی مورد علاقه برای زندگی آرام فراهم نمایند.

طراح و مجری نمای خشک

در مناطق سردسیر که احتمال بارش برف و یخبندان در آنها وجود دارد از سنگ هایی استفاده می شود که تخلخل کمتری دارند زیرا یخبندان باعث متلاشی شدن سنگ نما خواهد شد. سنگ تراورتن در مقایسه با سایر سنگ های نما قابلیت بیشتری در نمای ساختمان دارد. سنگ های چینی سفید و سیلور نسبت به سایر سنگ های چینی گران تر است. 2. سنگ های چینی به جهت بهره مندی از تخلخل کم، جذب آب پایینی دارند. از ویژگی سنگ چینی می توان به چسبندگی خوب با ملات، جذب آب پایین و مقاومت فشاری خوب آن اشاره کرد. قیمت سنگ سند استون نسبت به سنگ تراورتن، گرانیت و چینی مناسب تر است. سند استون یا ماسه سنگ از کانی های مختلفی از جمله سیلیس، اکسید آهن، کربنات کلسیم و دولومیت تشکیل شده اند. قیمت سنگ گرانیت های سفید و گل پنبه ای نسبت به سنگ های گرانیت مشکی، قرمز و سبز ارزانتر است. سنگ گرانیت یک سنگ آذرین است و مشخصه اصلی آن مقاومت بالای این سنگ است.

قطعات نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نماهای مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید