بدترین توصیه جهان در اجرای نما

یکی از بارزترین ویژگی سنگ نما تراورتن، ظاهر ابروبادی آن است که اگر میخواهید فضایی رمانتیک را در خانه بازسازی کنید تراورتن یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. سنگ نما یکی از متریال های شیک و زیباست که عموم مردم آن را می پسندند و بسیار رایج می باشند.سنگ نما دارای رنگ های مختلفی است که با توجه به سبک ساختمان و کاربرد آن می توان سنگ مورد نظر و مناسب را انتخاب کرد.مثلا برای ساختمان مسکونی و ساختمان بیمارستان یک طرح سنگ استفاده نمی شود و با توجه به محیط می توان سنگ مناسب را به کار گرفته و بنایی زیبا خلق کرد. برای نماکاری بخشهای داخلی و خارجی ساختمان، پلها و تونلها میتوان از کوارتزیت استفاده کرد زیرا که به دلیل ارزان بودن بسیار مقرونبهصرفه میباشد. سنگ کاری رومی توسط بهترین متخصصان در این زمینه انجام میشود.مرحله ی 5:نصب سنگ با دوغاب و قطعات فلزی اسکوپ که از جنس ورق گالوانیزه میباشد انجام میشود.استادکار باید تسلط لازم را بر اجرای عملیات کار محاسباتی ،پیاده سازی نقشه ،جوشکاری داشته باشد. برای اجرای نمای رومی سیمانی قبل از هر چیزی باید شاسی کشی توسط توری رابیتس انجام شود . به دلیل تاثیرات فرهنگی این دو امپراطوری بزرگ ، تلفیقی از معماری شرق و غرب بوجود آمد که در واقع همین نمای کلاسیکی است که به نام نمای رومی ترویج یافت .

قیمت نمای خشک

​A᠎rticle has been c᠎reated by behsaznama  C on᠎te​nt G enerat​or D em​over​si on!

حال از آنجا که برای نمای رومی عمدتا از سنگ تراورتن استفاده می شود و تراورتن چسبندگی خوبی با ملات دارد( البته دقت کنید که سنگ موردنظر حتما پس از عملیات برش شسته شود تا گردوخاکی که پشت آن نشسته، از بین برود)؛ رایجترین روش نصب سنگ نمای رومی به روش دوغاب است. قیمت نسبتاً بالایی دارد و بهتر است برای کارهای حجمی و ابزارزنی استفاده نشود. سنگ چینی بسیار مقاوم بوده و درعینحال برای کارهای حجمی و ابزارزنی قابلاستفاده میباشد. سنگ چینی: این سنگ در رنگهای سفید و طوسی و بین این دورنگ موجود میباشد و برای مصارف خاص و دکوراتیو کاربرد دارد. میزان تخلخل سنگ به حفرههایی که روی سنگ موجود است بستگی دارد. بتن اکسپوز بسیار مقاوم است و به آسانی می توان ازآن در این مکان ها استفاده بهینه ای داشت. امروزه استفاده از کریستال بهعنوان سنگ نمای ساختمان منسوخشده و بهندرت استفاده میشود. به دلیل کیفیت و ارزش زیباشناختی تراورتن، در بسیاری از پروژههای داخلی و خارجی ساختمان بکار برده میشود. تراورتن با رسوب مواد معدنی کربنات تشکیلشده که تخلخل آن به دلیل وجود موجودات زنده مانند ماکروفیت­ها، بریوف، جلبکها و غیره است. تفاوت رنگی این سنگ نمای ساختمان به دلیل شدت تفاوت آن در وجود کربنات آهن است.

طراح و مجری نمای خشک – نمای کلی

اساسا یکی از نکات مهم در انتخاب سنگ نمای مناسب توجه به نوع و سبک نمای ساختمان است. بررسی مزایا و معایب آجر در مشخص شدن تفاوت نمای سنگ با نمای آجر بسیار کمک کننده می باشد و باعث می شود تا با توجه به نیازها و امکانات خود از میان این دو مصالح بهترین آن را انتخاب نمایید. 2. این متریال در تناسب با اقلیم و شرایط محیطی منطقه انتخاب می شود تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد. کاربرد سنگ نما تراورتن اغلب در کف، دیوار، پیشخوان، پانل پشت سینک میباشد و یا برای پاسیوهای خیابانی و ساخت مسیرهای باغی نیز انتخاب میشود. سنگ تراورتن به رنگهای خرمایی، بژ، کرم، طوسی، شکلاتی در طبیعت یافت میشود که هر کدام از زیبایی منحصر به فردی برخوردار میباشند. سنگ مرمر در رنگهای بسیار زیادی موجود است که رنگ سبز، زرد و سفید آن محبوبیت بیشتری داشته و برای کاربردهای خاص مثل نمای حرمها، مساجد، و لابی مکانهای قیمت اجرای نمای خشک عمومی استفاده میشود. مرمر یک سنگ نمای ساختمان است که برای کارهای دکوراتیو در ساختمانهای شیک بکار برده میشود. سنگ نما تراورتن مانند گرانیت در طرح و رنگ متنوع موجود میباشد لذا ازاینجهت برای کارهای تزئینی و دکوراتیو بیشتر استفاده میشود.

نصاب نمای سرامیک خشک

همچنین اگر عملیات شاسی کشی به درستی و با استفاده از مصالح خوب انجام شود؛ به انعطلف پذیری ساختمان کمک کرده و به مقاومت ساختمان در برابر زلزله می افزاید. این نوع از سنگ نمای ساختمان در برابر مواد شیمیایی و هرگونه شرایط محیطی مقاوم میباشد. ماسهسنگها: ماسهسنگ که به سنداستون معروف است یکی از شایعترین سنگهای رسوبی است که دارای بافتی نرم و خشن میباشد. برای ادامه کار و طراحی نمای طبقه دوم، بهتر است که خطوط اضافی این مرحله را پاک کنیم تا دچار اشتباه نشویم. و زمان ریختن دوغاب بسیار مهم است و باید به موقع انجام شود تا از فشار وارد بر سنگ ها ممانعت کند. اینکه فرد نصاب آموزش دیده باشد، نکته قابل توجه و تاملی است که پیمانکار باید به آن توجه کند. آجر، سنگ، ورق کامپوزیت، کرتن وال، چوب ترمو و یا ترکیبی از این موارد که بسته به سلیقه و صلاح دید پیمانکار با توجه به شرایط آن ساختمان مثل شرایط جوی و …

دیدگاهتان را بنویسید