برخی از افراد با اجرای نما اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

گاهی مهندسان برای زیبایی نما و ساختمان هایی با نمای سنتی، از متریال سنگ استفاده می کنند. البته با گران شدن سیمان و سنگ تفاوت فاحشی ندارد ولی اگر از ابتدا نما رو خشک در نظر داشته باشید با سبک سازی اسکلت نما کاملا اقتصادی و ساختمان کم هزینه تر از نمای ملاتی میشود. اجرای نمای خشک از هیچ ملاتی استفاده نمی شود.این روش ابتدا در دهه 70 میلادی در آمریکا برای ساختمانهای بلند مرتبه طراحی شد و تا امروز پیشرفتهای زیادی کرده است.به طوری که با این روش اجرای سرامیک خشک و حتی نمای چوب ترمو را اجرا میکنند.به طور کلی روش اجرای نمای خشک تشکیل شده است از یک شاستی کشی زیر نما که از پروفیلهایی از جنس آلومینیوم و آهن تشکیل شده و بست هایی که سنگ و سرامیک را به آن شاستی متصل میکند.انتقال وزن نما در واقع از طریق ریل هایی که سنگ و سرامیک به آن متصل هستند به سازه منتقل میشود.به طور کلی نمای خشک با سه حالت اجرا می شود. سنگ های مصنوعی بیشتر در دسته کاشی و سرامیک به خصوص نوع پرسلانی طبقه بندی می شود. یکی از نمونههای سرامیک خشک پرسلانی “مجوف” است که به دلیل سوراخهایی که در خود دارد؛ میتواند در برابر هوای سرد یا گرم مانند عایق عمل کند. Th᠎is  post h as been writt en by behsaznama Content  Gen​er᠎at᠎or  D em ov᠎ersi​on !

سبک نماکاری خشک از جمله این روشها است.

زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. مهندسان توانستهاند سبک نماکاری خشک را ارتقاء بخشند و آن را کاربردیتر کنند. سبک نماکاری خشک از جمله این روشها است. این ساختمان که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد، از کرتین وال آلومینیومی برای نماکاری استفاده کرده است. برای انجام این کار میبایست از رنگهایی که در مقابل شرایط جوی نظیر برف و باران مقاوم هستند، استفاده کرد. دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. هرچقدر که اشکال هندسی و شکست های مختلف در سطح نما بیشتر باشد,هزینه های مربوط به اجرای این بخش ها افزایش می یابد. کلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می شوند. پیشنهاد می گردد، جهت سهولت نصب دستک ها ابتدا، شروع و پایان مسیرهای مستقیم جوشکاری دستک صورت پذیرد و با استفاده از ریسمان می توان در فواصل مشخص شده مابقی دستک ها را نیز نصب نمود.

حد فاصل بین شیشه ها در این سیستم فول فریم می تواند تا 20 میلی متر کاهش می یابد. نتیجه چنین انتخابی باعث شده است تا عمر مفید مصالح افزایش یابد و آنها را بتوان سادهتر ترمیم کرد. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. تکنولوژی مدرن و مصالح ساختمانی در کنار کمی نوآوری میتواند منجر به ایجاد یک پروژه ساخت و ساز زیبا و بدیع شود.اجرای نمای اسپایدر یکی از انواع نماهای ساختمان است که توسط تیم ما قابل اجرا است. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود.

استفاده از این نما، مانع از ورود رطوبت و آب شده و امکان گردش هوا را به وجود میآورد. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد. فرض کنید سبک جدیدتری از معماری، در سال 2020 به بازار ارائه شود. به عنوان مثال Bess of Harwick Mansion یکی از قدیمیترین نمونههای چنین سبک ساخت نمای ساختمان است. این نوع نما معمولا از مصالح سبک به ویژه ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته می شود. از جمله مصالح دیگری که در ساخت ساختمان بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است، میتوانیم به موادی مانند اسکای لایت، سالید آلومینیوم، استرچ متال و آلومینیوم کامپوزیت اشاره کنیم. از مزیتهای مهم این نما میتوان به مقاومت بالای آن در برابر شرایط بسیار سرد یا بسیار مرطوب و بهطور کلی شرایطی که موقعیت جو نامساعد است، اشاره کرد. ابتدا به بعضی از مصالح اصلی اشاره میکنیم که این پروژهها از آنها استفاده کردهاند. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. به طور کلی انواع مختلفی از متریال ها را می توان با کمک روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به دیتیل اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای سنگ خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید