بررسی نمای کامپوزیت

البته در بسیاری از مواقع برای بالا بردن پایداری و ضخامت انواع نمای کامپوزیت ، از برخی مواد معدنی برای لایه میانی استفاده می کلیک کنند. ترکیب و نحوه استفاده از رنگ ها به گونه ای بوده که در طول روز و به مرور دچار تغییر رنگ می شود. برای اجرای نما می توان از روش و مصالح متعددی استفاده نمود که هر یک از این مصالح معایب و فواید مختص به خود را دارند . طراحی و عملکرد این نما در مقایسه با گزینه های دیگر اجرای نما یک ابتکار در ساخت و ساز مدرن است که در آن دیوارهای خارجی، جزئی از ساختار اولیه ساختمان نمی باشند، بلکه تنها نقش یک پوشش روی فضای داخل را دارند. برای اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت در این روش، نبشی های آلومینیومی به براکت ها با استفاده از سوراخ های شیار شکلی که دارند پیچ می شوند. پانل آلومینیوم کامپوزیت معمولی در برابر ورقه ورقه شدن مقاومت بالایی دارد و قیمت آن نیز مناسب است.

نمای کامپوزیت نظرات و نکات

همچنین قابلیت خود تمیزکنی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. آلومینیوم در برابر حرارت از خود مقاومت نشان می دهد علاوه بر آن در برابر رطوبت نیز دچار خوردگی نمی شود . کامپوزیت ای پی اس ( IPS ) یک کامپوزیت درجه یک محسوب می شود و هزینه هر واحد آن 3.000.000 تومان است که 1 سال گارانتی شامل آن می شود. این نوع از کامپوزیت از یک هسته مرکزی تشکیل شده که در برابر آتش مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این نشانگر بازار رو به رشد کامپوزیت در دهه گذشته است، اما هر محصولی باید از استانداردهای مشخصی برخوردار باشد که در این زمینه استاندارد اروپایی EN۱۳۵۰۱-۱ درباره محصولات مقاوم در برابر آتش، ملاک است. از همین رو به آن پنل نسوز یا مقاوم در برابر آتش نیز گفته می شود. به همین دلیل کارایی آن معمولا بیشتر از انواع دیگر است. به این لایه ها معمولا پنل نیز گفته می شود. مهم ترین تفاوت این نما با سایر نما های گفته شده در خش دار بودن لایه آلومینیومی به کار رفته در ساخت آن است. این نوع کامپوزیت را می توان ساده ترین نوع آن در میان انواع نمای کامپوزیت دانست.

به عنوان یک محور کلی میتوان گفت که هر عملی که باعث شود تعداد و عرض لبه های برگشتی در نما بیشتر شود عملا این اتفاق به تفاوت سطح نمایان و سطح گسترده کمک بیشتری میکند. این پانل ها می توانند همچون یک عایق حرارتی عمل کنند و این ویژگی سبب کاهش هزینه های انرژی هم می شود. اجزای تشکیل دهنده نمای مذکور دارای سه لایه مختلف هستند که دو لایه پوشاننده و یک لایه اصلی است. ضمن آنکه از آن به روش ها و صورت های مختلف از قبیل سقف کاذب ، دیوار یا نما استفاده می کنند. حتی اجرای نمای کامپوزیت نیز برای هر کدام از انواع مختلف آن متفاوت است. اما غالبا این نما دارای سه بخش اساسی مختلف بوده که این سه بخش به روش های مختلف به هم متصل شده تا در نهایت منجر به ساخت نما می شوند. چرا که غالبا در ساخت آن از رنگ های مختلف استفاده می کنند که باعث جذاب تر شدنش می شود. از این رو غالبا از آن نیز زیاد استفاده می کنند. با این حال ، در دکوراسیون داخلی نیز از آن استفاده می کنند. بنابراین در جاهایی که کیفیت رنگ استفاده شده در نمای ساختمان و مقاومت آن به باد و باران و غیره در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد باید از طراحی نمای کامپوزیت برای ساختمانتان استفاده کنید.

در خاصیت ضد باکتری آن است.

در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود که با سلیقه معماران و سازندگان همخوانی دارند و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب نشان می دهند. انواع لمینت دندان به صورت کلی از نظر نوع مواد به دو دسته تقسیم بندی میشود: لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت که با هم تفاوتهای زیادی دارند. کامپوزیت ها اکثرا قابلیت تمیز شوندگی خودکار دارند. اصلی ترین تفاوت این نمای با سایر انواع نمای کامپوزیت در خاصیت ضد باکتری آن است. یکی از عیوبی که میتوان به این نما نسبت داد، عدم صرف اقتصادی آن است چون اگر بخواهیم از این نما در ساختمان خود استفاده کنیم، بایستی زیرساخت خاصی وجود داشته باشد. اما رفته رفته با توجه به زیبایی منحصر به فرد آن و سایر ویژگی هایش، استفاده از آن در سایر کشورهای جهان نیز رواج دو چندان یافت. چرا که در رنگ به کار رفته در آن دارای خاصیت ضد باکتری است. قیمت نمای کامپوزیت در این نوع مدل، معمولا پایین تر از سایر مدل های دیگر است. این مواد معمولا ضخامت بیشتری داشته و ضد حریق محسوب می شوند. Th is po​st was done  with behsaznama Con᠎tent G en er​ator D emov ersi on!

دیدگاهتان را بنویسید