برنامه های ضروری نمای مدرن گوشی های هوشمند

بدین ترتیب می توان سیستم اجرای نمای مدرن را به عنوان بهترین روش اجرای نما معرفی کرد . به زودی انواع نمای خشک ساختمان مورد تایید استانداردهای جهانی قرار گرفت. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، میبایست از رنگهای پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. با وجود اینکه لامل سازهای بسیار سبک است، اما این سازه مقاومت زیادی را در تحمل فشارهای عمودی و افقی ساختمان دارد و میتواند تمامی تنشها و فشارهایی که بهخاطر عوامل طبیعی مانند زلزله به ساختمان وارد میشود را به وسیله لامل به دیوارهای ساختمان انتقال بدهد تا بتواند ساختمان را بهخوبی حفظ کند. یکی از پیشرفت های چنین سیستمی در اجرای نمای سرامیک خشک، محافظتی است که برای ساختمان در برابر عوامل جوی ایجاد می کند بدون اینکه هیچ گونه انتقال گرمایی از سازه ساختمان صورت گیرد. شایان ذکر است، سیستم فول فریم لس به عنوان محبوب ترین و البته گران قیمت ترین سیستم نمای کرتین وال می باشد. ساختمان بارسلونا یکی از نمون هایی است که از نمای سرامیکی لعابدار استفاده شده است، این ساختمان توسط آنتونیو گائودی طراحی شد. از انواع نمای خشک میتوان به نمای شیشهای مدرن که از اتصال دو یا چهار پنل شیشهای جداگانه با استفاده از براکتهای فولادی ضد زنگ ساخته میشوند.

محبوب ترین روش اجرای نمای خشک

کرتین وال نام عمومی است که به سیستمهای روکش فلزی سبک یا روکشهای لعاب داده شده گفته میشود که مستقیماً توسط یک قاب پشتیبانی فروش تجهیزات نمای خشک میشوند. لامل های کرتین وال نما به گونه ای طراحی می شود که بالاترین سطح عایق بندی را داشته باشد. در سیستم فریم لس استپ یونیت ( Full Frameless ) ، پلی آمید درون خود لامل قرار داده می شود. نمای خشک، روشی نوین برای پوشش نمای ساختمان است که با مزیتهای فراوان توانسته توجه سازندگان و مالکان پروژهها را به سوی خود جلب نماید. از آنجایی که کرتین وال جز اجزای ساختمان محسوب نمی گردد میتوان جهت کم کردن هزینه های جاری و قیمت نمام شده از متریال های سبک تر در نمای کرتین وال استفاده نمود. مراحل نصب و اجرای نمای کرتین وال فریم لس به شرح زیر می باشد. نصب شیشه نمای کرتین وال به جهت پر طرفدار و پر مصرف بودن نمای شیشه ای در سازه ها بسیار حائز اهمیت است. کرتین وال فریم لس سیستمی است که در آن فریم ها از پشت شیشه ها را قاب کرده و به صورت متحرک با کمک لقمه های آلومینیومی بر روی لامل ها قرار داده می شوند و به جهت زیبایی و خصوصیات منحصر به فردی که دارد نظر بسیاری را به خود جلب نموده است. This ᠎post w​as generated by behsaznama ​Conten t  Ge᠎nerato​r  DEMO.

در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد.

سازه نمای کرتین وال تمام آلومینیومی میباشد و به پروفیل های آن اصطلاحا لامل گفته میشود و به این علت این نما به نمای لامل نیز معروف است.به طور کلی استراکچر کرتین وال نما همان پروفیل های آلومینیومی است که شیشه ها بر آن سوار می گردد.نمای کرتین وال یک نمای کاملا ضد زلزله میباشد و استفاده از دو نوع کرتین وال فیس کپ و کرتین وال فریم لس در ایران رایج میباشد . این قیمت برآورد اولیه یک متر نمای سرامیک خشک جهت اجرای دیوار صاف و بدون پنجره است. اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرحهای کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد.

خوب، بد و کرتین وال

از معایب اجرای نمای سنگ خشک میتوان به دو مورد اشاره کرد. با توجه به اجرای نمایان و یا غیر نمایان سرامیک خشک طراحی های متفاوتی دارند. نمای سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است. در نصب و اجرای نمای سرامیک خشک از پایههای فلزی (معمولاً از جنس آلومینیوم) استفاده میشود و به همین دلیل این نوع نما به خوبی در مقابل عوامل محیطی از جمله باد، طوفان، زمین لرزه و آتش سوزی مقاوم است. در گام بعدی به دلیل عدم نیاز به تعمیر، ترمیم و نگهداری این نوع نما، در بسیاری از هزینهها به خوبی صرفه جویی میشود. دلیل ویژگی آب بندی فوق العاده MN 50 CS هدایت آب از طریق کانال های میکرو کاندنز به پروفیل های عمودی است. لامل پروفیل های آلومینیومی میباشند که بصورت افقی و عمودی شبکه و سازه اصلی نمای کرتین وال را تشکیل می دهند . نمای شیشه ای به جهت ورود عمیق تر نور به داخل ساختمان پرطرفدار می باشد. خاصیت عایق بودن این نمای شیشه ای از ساختمان در برابر نیرو های جوی و زیست محیطی منطقه محافظت می نماید. در نمای فیس کپ از درپوش آلومینیوم اکسترود استفاده می شود اما نمای فریم لس فاقد آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید