بزرگترین افسانه درباره کرتین وال افشا شد

همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. یکی از روشهای جدید برای نماسازی ساختمانها اجرای نمای خشک است. در اجرای نمای ساختمانها از مصالح مختلفی استفاده میشود. فریم نگهدارنده: برای ساخت و نصب چهارچوب و یا فریم نگهدارنده از پروفیل های فلزی و یا چوب اشباع شده استفاده میشود که مهمترین مورد در طراحی و نصب آن اجرا در فواصل مناسب است به گونه ای که فریم نگهدارنده نما مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و نیروهای وارده داشته باشد. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… به اصطلاح سیستم نمای لامل از انواع نمای خشک یک سازه مجزا محسوب می شود نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوششی همرا با سازه خود ایستا است. نحوه اجرا و نصب این دو عنصر، از جمله نسبت آنها به یکدیگر، خصوصیات و لنگرگاه هر دو تاثیر جدی بر طراحی سیستم دتایل نمای خشک کرتین وال دارد. This artic le has ​been c᠎reated by behsaznama C ontent Generator Demover​si on.

نمای خشک میانبر – روشن وسیله

انطباق پذیری خوب شیشه و قابلیت چکش خواری استنلس استیل، این دو متریال را به خوبی در کنار هم قرار میدهد. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… البته در صورتی که طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به درستی رعایت نشود، ممکن است با تغییرات جوی مشکلات زیادی برای نما به وجود بیاید. خطرات احتمالی سقوط مصالح به دلایلی مانند بارندگی، طوفان، زلزله یا منجمد و منبسط شدن ناشی از تغییرات دمایی نیز وجود دارد. بازسازی نمای خشک آسانتر از روش سنتی میباشد و امکان تعویض تایلها وجود دارد. دستگاه های سایه زن معمولاً در حفره نصب می شوند و بسته به عرض آن، راهروهایی برای دسترسی و نظافت وجود دارد. ​This po​st h​as been c᠎reated by behsaznama Con tent G enerator  DE᠎MO!

برای اجرای این روش باید از نیروهای متخصص و با تجربه استفاده کرد. بارهای غیر متعارف باید توسط سازه ای مستقل از سازه سیستم اجرای نمای خشک به سازه اصلی ساختمان وارد شوند. اجرای نمای خشک ساختمان این مشکلات را رفع میکند. این دو پوست یک منطقه حرارتی تشکیل می دهند و انرژی خورشیدی غیرفعال در حفره باعث کاهش تلفات گرما در زمستان می شود. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. کامپوزیتها محصولات مهندسی شدهای هستند که از دو شیت آلومینیوم و یک لایه پلاستیک پلی اتیلن ساخته شدهاند. بهرهمندی از مزایای سرامیک خشک، مستلزم این است که اجرای آن به درستی صورت بگیرد. اجراي نمای خشک، با استفاده از پیچ و مهره صورت میگیرد. اجرای نما ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، شیشه، چوب، آجر و کاهگل صورت میگیرد. Art icle h as  been creat᠎ed by behsaznama Content Gener ator Dem​over​si᠎on .

برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است و از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. فضای خالی موجود بین بدنه ی ساختمان و نما، موجب جمع شدن هوا در این فضا میشود و از آنجایی که هوا به عنوان عایق عمل میکند، مانع هدر رفت انرژی ساختمان می شود. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. استفاده از نما می توانند مزیت های فراوانی را برای استفاده کننده داشته باشد. چهارچوب نگهدارنده : برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده می شود، از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می توان بهره برد. برای ساخت سیستم نمای خشک استفاده می کنند که مزیت های فراوانی نسبت به نماهای سنتی دارد. بنابراین شما باید به خوبی دقت داشته باشید که بهترین مجری را برای نصب نمای خشک انتخاب کنید. تقارن جعبه مهم است و باید به دقت قطعات به هم چسبانده شود زیرا ساختار اصلی بتن در نهایت شبیه به همین جعبه خواهد بود. به عنوان مثال، در نماهای سیمانی از رابیتس استفاده میشود؛ هنگام استفاده از رابیتس، میلگرد هم نیاز میشود.

دیدگاهتان را بنویسید