بزرگترین دروغ به نمای مدرن

شما باید مواردی را که یک معمار طی طراحی نما مد نظر می گیرد را به کار گیرید. فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید. هدف از ساخت ویلا معمولا تامین یک اقامتگاه جهت سکونت دائم یا موقت خانواده است؛ بنابراین بسیار مهم است که بتواند ارتباط بصری خوبی با ساکنین خود برقرار نماید. در انتخاب سبک طراحی برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط، خاص بودن مکان خانه، ظاهر ساختمان های مجاور. علاوه بر این ها، مکان و لوکیشن خانه هم فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. شما ممکن است مکان های مختلفی را بخواهید طراحی کنید از ساختمان مسکونی، باغ ویلا ، مغازه ، آپارتمان و … اگر همراه ما در خط معمار باشید، دیدید که در طی مطالب مختلف نمونه های متعددی از این نماها را برای شما به اشتراک گذاشتیم. همچنین استفاده از فرایند UV و اپوکسی بر روی یک سنگ نیز میتواند در قیمت گذاری آن تاثیرگذار باشد.

قیمت اجرای نمای خشک

Con᠎te nt was cre᠎ated wi​th G SA Con​tent Generat​or D​em​oversion!

میتوانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان می کند، ناهمگن هستند. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. از میان سنگ هایی نام برده شده در بالا سنگ تراورتن بیشترین کاربرد را در بحث طراحی نمای ساختمان دارد. با تمام نکات گفته شده در بالا و بهره از ایده هایی جدید در طراحی نمای مدرن، یک طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی و آپارتمانی شیک خواهید داشت . برای رفع این مشکل می توان از انواع آجر های نسوزِ نما که عمر بالا و همچنین دارای طرح ها و رنگ بندی های متنوع اجرای نمای خشک در ایران هستند استفاده کرد. طرح نمای ساختمان نیز با توجه به نوع فعالیتش بر گرفته از ریل های قطار می باشد. چرا که در زمان اجرای اسکلت ساختمان می توان با توجه به طرح نما پلیتهایی را برای اتصال شاسی نما در تیر و ستون بتنی قرار داده و بعداً شاسی را به آنها متصل کرد.

معماران طراحی نما را به عنوان بخش مهمی از مراحل ساخت و ساز در همان ابتدای طراحی نقشه ها پیش می برند، زیرا طراحی نمای هر ساختمان از مواردی است که باید به تأیید شهرداری برسد. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی پروژه ها از متریال گوناگونی در ساخت آن ها استفاده شده که به طور خلاصه راجع به هرکدام توضیح خواهیم داد. در طراحی مدرن ویلا ، سعی میشود که با ایجاد پنجرههای قدی بزرگ به سمت باغ ، یک دید مرکزی به عنوان قلب خانه را به سمت باغ ایجاد می کنند . در اینگونه از نماها از اشکال و طرحهای ساده ای مانند مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود. از این رو خط معمار در این بخش مجموعه ای ۵۰ تایی از نماهای اجرا شده در چند سال اخیر ایران را جمع آوری کرده و همراه با لینک مطلب به اشتراک خواهد گذاشت. از طرفی در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود صرفه جویی در هزینه است. در این بخش به بررسی طراحی نمای ویلای مدرن می پردازیم تا بتوانید یک ویلا با نمای بسیار زیبا و مدرن را در اختیار داشته باشید.

در این نوع طراحی، از اصول معماری مدرن پیروی می کنند که شامل حذف تزیین های ساختمان و بکارگیری از المان های ساده در نمای ساختمان است. یکی دیگر از اصول های معماری مدرن ویلا ساخت اتاق مهمان در همکف و در کنار آشپزخانه است. اولین اصل در طراحی ویلای مدرن، استفاده از معماری دوبلکس و سقفهای بلند است. در سالهای اخیر معماران و طراحان ایرانی نمونه هایی از طراحی نمای ساختمان مدرن، کلاسیک و سنتی با کاربری های مختلف را به اجرا در آورده اند که در نوع خود بی نظیرند. گذر زمان این را ثابت کرده است که انسان همیشه طبیعت را بیشتر از ساخته دست خود دوست داشته است، استفاده از سنگ نما ساده از قدیم تا به امروز در نمای ساختمان رواج داشته است و همیشه با سبک های مختلفی در کشور و جهان به اجرا در آمده است، ولی نکته اینجاست که در قدیمی ترین ساختمان ها نیز حتی با اجرایی مبتدی و ساده نیز این سنگ است که هر وقت به آن بنگرید چیزی جز هنر مخلوق و زیبایی طبیعت را در آن مشاهده نمی کنید. به طور قطع نمیتوان گفت که در میان انواع سنگ نماهای موجود در کشور ایران، کدامیک بهترین گزینه میباشد، اما در حال حاضر با توجه به کاربری فراوان و دارای بودن ویژگی یک سنگ نما خوب، میتوان گفت سنگ نما تراورتن از محبوب ترین انواع سنگ نما میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید