تاریخچه مخفی نمای خشک

لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی است. زیرسازی نمای سرامیک خشک با متریال آلومینیوم انجام میشود. این زیرسازی میتواند از جنس آلومینیوم یا فولاد باشد. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند.  This data has be en g ener​at​ed with G SA Conten᠎t Ge ne ra tor DEMO!

نحوه نصب نمای خشک

نمای خشک نوعی پوشش دیواری مدرن با متریال متنوع است که توسط کارشناسان زبده و اهل فن در شرکتهای ساختمانی پیشرو اجرا میشود. این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت اجرای واش بتن توسط گروه های کوچکتر و نیمه حرفهای بسیار ارزان تر از شرکت های بزرگ است و در صورتی که تجربه و مهارت کافی برای اجرا وجود داشته باشد و مصالح با کیفیت استفاده شود کیفیت کار گروه های نیمه حرفه ای تفاوت چندانی با شرکت های بزرگ نخواهد داشت. معمولاً نوع مصالح مورد استفاده در اجرا بر تعیین روش اجرایی بر اساس تأثیرگذار است. وسعت کار ، دستمزد اجرای واش بتن که بستگی به دستمزد نیروی انسانی دارد، قیمت سیمان و ماسه روز، قیمت سنگ دانه و هزینههای حمل و نقل و میکسر مواردی است که هزینه اجرا را تعیین میکند. این قیمت ممکن است بدون در نظر گفتن مصالح و حمل و نقل و صرفا دستمزد نیروی کار باشد یا ممکن است قیمت را با در نظر گرفتن تمامی مصالح و تجهیزات اعلام شود. پلاستیک و نایلون بهترین ابزار برای این کار است. برای این کار نیاز است تا پودر دکلره را به همراه اکسیدان 9 تا 12 درصد مخلوط کرده و سپس از قسمت پشت و پایین سر شروع به رنگ زدن کنید.

یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. نحوه اجرای واش بتن این امکان را به سازنده میدهد که ساختاری یکپارچه داشته باشد.قیمت اجرای واش بتن به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند.

نمای خشک به نماهایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نشود. در اجرای نمای ساختمانها از مصالح مختلفی استفاده میشود. استفاده از آن باعث کاهش وزن مرده ساختمان میشود. این سطوح باعث می شود که پروژه به عنوان یک ساختمان طراحی شده برای استفاده اداری و تجاری تلقی شود و در عین حال به کاربران فرصت حداکثر دید را می دهد. متداولترین مواد برای اتصال شیشهها، متریال استنلس استیل است. انطباق پذیری خوب شیشه و قابلیت چکش خواری استنلس استیل، این دو متریال را به خوبی در کنار هم قرار میدهد. میتوان اجرای آن را به کارگران ساده هم آموزش داد. همچنین مانند بقیه نماهای خشک، نسبت به مصالح هم وزن کمتری دارد و به راحتی می توان آن را روی ساختمان نصب کرد.نمای خشک آجری را می توان به روش ها دیتایل های فنی مختلفی از بازار تهیه کرد. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط نمای خشک خاص محدود میکند. برای اجرای این روش باید از نیروهای متخصص و با تجربه استفاده کرد. نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است. بدیهی است هرچقدر طرحی که برای نما در نظر گرفتهاید پیچیدهتر باشد، قیمت اجرای نمای سرامیک خشک آن نیز بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید